וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה בראבא על טקס האוסקר: "אולי נתעורר ונמנע מלחמה מיותרת"

יומיים לאוסקר: בראבא קורא למנוע מלחמה עם אירן ומנסה להתעורר מהחלום שבו הוא נמצא: "זה כבר הופך להתקף חרדה". מיוחד לוס אנג'לס

ספק 500

(צילום: דודי כספי, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: עינב שיף)

המשלחת הישראלית לאוסקר היתה נרגשת במיוחד אמש (חמישי) לאחר שרשמית, הנשר נחת. השחקן שלמה בראבא, שהגיע מספר שעות לפני כן ללוס אנג'לס, כבר נשאב אל לוח הזמנים הצפוף והיה אורח הכבוד בקבלת הפנים החגיגית שהסתיימה לפני שעה קלה בבברלי הילס. אפילו כאשר במאי "הערת שוליים" יוסף סידר הגיע מלווה ברעייתו ורד, הוא שיתף פעולה עם גדודי צוות התקשורת שעטו עליו בהבזקי מצלמות ומיקרופונים, אך הצהיר בפשטות "עזבו אותי, חכו שבראבא יגיע".

האירוע נערך ביוזמת הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס בשיתוף פסטיבל הקולנוע הישראלי בראשותו של מאיר פניגשטיין בביתם המפואר של שנית וסמי שוורץ, הוא בעלי סוכנות מובילה ליוצרים מוסיקליים, לרבות מלחיני פסקול מסרטים הוליוודים, כגון "אווטאר", "טיטאניק" ו"צעצוע של סיפור 3" - כולם עטורי אוסקרים ופרסים בולטים נוספים. בין האורחים היה ניתן למצוא את השחקנית איילת זורר, שהודיעה מראש שהיא אך ורק באה כאורחת להראות תמיכה במשלחת.

יוסף סידר עם שלמה בראבא. דודי כספי, ספק 500
הבליץ התקשורתי נמשך. סידר ובראבא/ספק 500, דודי כספי

בראבא הגיע באיחור אופנתי, אל קול תשואת הפלאשים. בין כל המצלמות, צוות אחד מלווה את בראבא עוד מהארץ, זהו צוות סרט תיעודי המלווה את המשלחת, בדגש מיוחד על בראבא, עבור סרט של חברת יונייטד קינג שעוקב אחר מסעות "הערת שוליים" בדרך אל הפסלון הנכסף עם השם המתחכם "פ??ר?ס או פ??ר?ס", בקריצה אל המועמד האירני. בראבא, שכנראה עשה שיעורי בית מראש בנוגע לסוגיה הטעונה, כבר אומר מראש לפני שנשאל שהוא מפרגן לסרט האיראני, "עצם העובדה שבאירן עושים סרט כזה, ליברלי, כל כך פתוח, כל כך שעושה דמויות דומות, אנחנו כנראה דומים להם בסופו של דבר", הוא אומר בעוד הוא חושב על דברים נוספים שעליו לומר בפני העיתונאים, "המעמד מחייב, זאת אומרת 'מה אני אומר?', פתאום מקשיבים לך אנשים אז אתה צריך להכין דברים בעלי משמעות 'אולי נתעורר ונמנע מלחמה מיותרת'. דברים מהסוג הזה, לא?".

יוסף סידר עם שלמה בראבא. דודי כספי, ספק 500
למנוע מלחמה מיותרת. בראבא/ספק 500, דודי כספי

כשהוא סוף כל סוף צולח את הכניסה, הוא נקלע בעל כורחו למעמד של טקס מאולתר, יחד עם מאיר פניגשטיין והקונסול דיוויד סגל. בראבא מסמן מראש שהוא לא מעוניין לדבר אבל המיקרופון מגיע אליו והוא רק מספר על כך שהוא כבר הספיק לפגוש אנשים מסקרנים. "כל הזמן מכירים לי אנשים", הוא משתף אחר כך שוב בראיון קצר, "הכירו לי את האיש שהפיק את הסימפסונים ועכשיו הוא מפיק את "בלייד ראנר" שאתמול היה לו יום הולדת והיו קלינט איסטווד וסידני פואטייה. ואת כל זה הוא מספר לי, אתה מבין? מי אני?".

אולי אם היית מגיע קודם, יכולת בעצמך כבר להכיר את הכוכבים הגדולים הללו במסיבות האוסקר.

"זה באמת ללכת על עננים פה, זה הזייה, זה מתיחה הכל. כמו ילדים קטנים היינו יושבים בלילות והאוסקר נראה לנו כמו רומא, זה נראה לנו כמו סרט היסטורי. משהו לא ריאליסטי".

והנה בעוד יומיים גם אתה חלק מהאירוע הגדול.

"אני לפי דעתי צריך לקחת חצי כדור הרגעה כי אני כבר נכנס לווליום מדאיג וזה עוד רגע הופך להיות התקף חרדה. צריך להרגיע את העסק מיד".

אם ככה אתה לפני, מה יהיה אם "הערת שוליים" יזכה?

"יש סרטים מצוינים. אם נזכה זו תהיה הפתעה גדולה".

שלמה בראבא ממריא לאוסקר: "אנחנו כבר זכינו"
"הערת שוליים" נוסע לאוסקר: ראיון עם המפיק דוד מנדיל
יוסף סידר כובש את לוס אנג'לס
יוסף סידר בראיון מיוחד לוואלה! תרבות: "אני לא שליח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully