וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: עובדה נדפקה בגלל "האח הגדול"

10.3.2012 / 10:16

"עובדה" עם שלמה בניזרי נפגעה מ"האח הגדול" ושמעון פרס עושה בית ספר ליאיר לפיד: דברים שאסור לפספס

מה, כבר נגמר? /עינב שיף

אילנה דיין כבר הביאה את שלמה בניזרי לפינה. בראיון המצוין שלה עם השר לשעבר והאסיר המשוחרר, הוא הצליח להצטייר כאטום ואף יהיר יותר משהיה כשנכנס למאסר, ללא כל הסבר הגיוני בגללו הוא לא מצליח להבין למה הכאב שלו באמת לא גדול מזה של גלעד שליט. דיין הכניסה אותו לכל מלכודת אפשרית, לא החניפה לו במיל על כך שבחר בה לראיון הראשון אחרי המאסר ועשתה עבודה עיתונאית למופת, כמו ש"עובדה" הרגילה אותנו, במיוחד בעונה האחרונה - ואחת הטובות שלה אי פעם. אבל אז כולם נזכרו - אין לנו זמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם כל הכבוד, אביבית חשובה יותר. בניזרי ב"עובדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם שובה של "ארץ נהדרת", עובדה קוצצה בכ-20 דקות והועברה אחר כבוד למשבצת החימום שלפני "האח הגדול". ה-20 דקות החסרות של התוכנית אמש היו ה-20 דקות החסרות כדי להפוך את "עובדה" עם בניזרי למופת של טלוויזיה תחקירית ועיתונאית. אלו 20 דקות שלא ישובו, אין זמן השלמה. בנוסף, דיין הבינה שהיא פועלת תחת לחץ זמן של תוכנית ושהיא חייבת כמובן לגעת עם בניזרי בנקודות שהן לא הוא עצמו, כמו שותפו לתא - משה קצב. לצד הפסקת פרסומות ופינת הארבע דקות עם עורך הדין ציון אמיר, נותרה תחושת החמצה. אולי במקום להתכתש עם סער שיינפיין בסוף "האח הגדול", קשת צריכה למצוא עוד קצת מקום לאילנה דיין כדי לתת לה לעשות את מה שהיא יודעת עד הסוף.

מה ששמעון פרס שכח, יאיר לפיד כבר לא ילמד/ לילך וולך

שמעון פרס עשה דברים רבים מאוד בחייו, אבל קצת כמו בטי ווייט – הוא היה צריך לחכות לשנות הזהב שלו כדי להפוך להיות מגניב. תגידו מה שתגידו – נשיא מדינה בן 89 שמבין שכרגע עדיף לו לשיר קצת ראפ ולא לזעוף על הידרדרות ערכי הנוער, הוא מגניב. והוא עשה את זה לגמרי בדרכו, מבלי לאבד שום דבר מהמכובדות שלו, ומבלי שזה ייראה כפוי ומאולץ.

עידן האינטרנט הביא לכדי ההבנה שהכללים החדשים בפוליטיקה כוללים שקיפות, נגישות וחדירה של הטכנולוגיה לכל אספקט יומיומי של ההתנהלות הציבורית. מי שלמד להשתמש בכללים האלו לטובתו ניצח, מי שימשיך למלמל "טכנולוגיה היא השטן ומארק צוקרברג הוא הסגן שלו" ימצא עצמו תוך עשור מחוץ למשחק. בסרטון ""Be My Friend For Peace, של שמעון פרס, הוא מוכיח שבגילו הוא מבין מה שביבי עם ה"לייק" שלו, ויאיר לפיד עם ה"טוב ביי" שלו, לא מצליחים להפנים למרות הפרש העשורים שלכאורה אמור לעבוד לטובתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הדיאלוג בין פוליטיקאים לציבור שלהם, ניחן הרבה פעמים באותה אנחת שעמום מתנשאת שהסאבטקסט שלה הוא "אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". וגם ראש הממשלה הנוכחי, ו(אולי) ראש הממשלה הבא כושלים באופן סיסטמטי בתפיסה שלהם את המדיה, ומשדרים שהם יקבעו את החוקים, למרות שהחוקים בעצם כבר ידועים מראש - זה עולם של שייר, לייקים וקומנטים, והקו שעובר בין הפיכה לתופעה ויראלית מוגחכת ובין צבירת מנדטים וירטואליים מלאי חיבה הוא דקיק ודורש לוליינות זהירה.

עזבו את ההפקה האינטליגנטית, הבחירה הנכונה והסופר-עדכנית בנוי אלוש, ובתוצאה המשעשעת והמוצלחת - ההבדל בין לפיד וביבי לשמעון פרס הוא שפרס כבר לא צריך לנצח אף אחד, הוא עשה סיבוב מלא מלוזר לווינר, והוא זה שאומר את ה-מט האחרון במשחק המתיש וכפוי הטובה שניהל עם ע?ם ישראל כל כך הרבה שנים. עם כל כך הרבה בדיחות שהבסיס שלהן הוא ההנחה ששמעון פרס בקע מביצה של דינוזאור, הוא עדיין מצליח להוכיח – דינוזאור, אבל לפניך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully