וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנוקמים": על דמותו של Hawkeye בקומיקס

לקראת עליית הסרט "הנוקמים", וואלה! תרבות מכירה לכם את נבחרת גיבורי העל, והפעם Hawkeye, אחד הצלפים הטובים בעולם

לא קומיקס מדרג ב'

בסרט 'ת'ור', שיצא לפני כשנה, היתה הופעת אורח מוזרה קמעה, בת שניות בודדות, קלה לפספוס. באחת הסצינות בסרט מופיע צלף של הארגון הצבאי S.H.I.E.L.D שמעדיף להשתמש בחץ וקשת, ולא ברובה צלפים. לתפקיד הצלף המסתורי הזה לוהק ג'רמי רנר, כוכב עולה בשמי הוליווד שאמנם לא מחזיק עדיין סרט בכוחות עצמו אך הנו שחקן הרבה יותר מדי פופולרי לתפקיד של חמש שניות ושני משפטים.

הדמות אותה רנר משחק היא דמות מפתח מבחינת חובבי-לייט של עולם הקומיקס. מי שגדלו במדינות כמו ישראל, והחלו את ההיכרות שלהם עם היקום של מארוול דרך סדרות מצויירות, יכירו את איירון מן, את ספיידרמן, את קפטן אמריקה ואת אקס מן. וכשיספרו להם על קלינט ברטון - Hawkeye, הם ימשכו בכתפיהם ויגידו "נו שוין, עוד גיבור אחד". אבל הוקאיי, למעשה, הוא לא דמות קומיקס מדרג ב', כי אם אחד החברים המקוריים בצוות Avengers ודמות שממשיכה לזכות לחוברות משלה כ-50 שנה לאחר שהופיעה לראשונה.

להתחבר עם הסובייטית

Hawkeye הוצג לראשונה בספטמבר 1964, בתקופה בה פותחו חלק ניכר מהדמויות שאנחנו מכירים היום - מספיידרמן ועד אקס מן. רק שקלינט ברטון הוא לא באמת גיבור על. לא רק שאין לו כוחות על איתם נולד, הוא גם מעולם לא קיבל את הנוסחה שהפכה את קפטן אמריקה לאדם המושלם, ומעולם לא ננשך על ידי יצורים רדיואקטיביים (ככל שאנחנו יודעים). מה שברטון עשה, בניגוד לאחרים, זה להתאמן ממש חזק ולהפוך לאחד הצלפים הטובים בעולם.

למעשה, התחלת הסיפור שלו הוא תמרור אזהרה לכל מי שרוצה ללכת ולהילחם בפשע בעולמנו עם תחפושת. לא סיפור כואב וברוטלי כמו "קיק-אס", אבל אחד עם מוסר השכל דומה. כשקלינט ברטון רואה את איירון מן בפעולה, הוא מתלהב ומחליט ליצור לעצמו תחפושת וללכת להילחם בפשע. רק שהמשטרה חושבת שהוא פושע, ובסופה של יציאת הבכורה שלו הוא נאלץ להלחם בגיבור שלו, איירון מן. ואם זה לא מספיק, הוא גם מתחבר עם סוכנת סובייטית שמנסה להשתמש בו למטרותיה הזדוניות.

תכירו את אשתי: גיבורת על

הפלירטוט הראשון של הוקאיי עם כוחות-על מגיע כשהקשת שלו נשברת באמצע הקרב, וברטון מבין שבלי כלי הנשק שלו קשה לו להשתוות לחברים האחרים בקבוצת "הנוקמים". הפתרון שלו הוא לקחת נסיוב שיכול להפוך אותו לענק על פי דרישה (עם מגבלת גובה של כשמונה מטרים) ולהשתמש בשם גולית, כשהמשימה הראשונה שלו היא להציל את אהובתו דאז, האלמנה השחורה. סיפור האהבה של ברטון עם הנסיוב, כמו גם עם האלמנה, לא נמשך יותר מדי זמן, והוא חוזר לתפקידו כ-Hawkeye.

מאוחר יותר, כשהוא מפוטר מחבורת "הנוקמים" מסיבות פוליטיות והולך לעבוד בתפקיד קב"ט של חברה פרטית, מתרחשים בחייו של ברטון שני דברים משמעותיים. הראשון הוא המפגש שלו עם מי שתהיה אשתו, גיבורת העל Mockingbird; והשני הוא הרס השמיעה שלו. נזכיר כי התקופה היא תקופה בה חוברות הקומיקס משמשות לחינוך לקבלת השונה, וגיבור בערך-על עם מכשיר שמיעה שמשתלב היטב בקרב חבריו זו דומגה מצויירת עבור הקוראים הצעירים.

עד שהרצח יפריד בינינו

ואם כבר בנושאים חינוכיים עסקינן, כשאשתו של Hawkeye חוזרת אחורה בזמן למערב הפרוע, היא נחטפת על ידי גיבור על קצת משוגע בשם Phantom Rider, שמסמם אותה עם שיקוי אהבה וכנראה גם אונס אותה (קו עלילה בשנת 1987). כשהיא משתחררת מהשפעת הסם, רודפת Mockingbird אחר רוכב הפאנטום, נלחמת בו ומנצחת כשהוא נופל מהצוק. הבעיה היא שהוא מצליח למצוא אחיזה, ומבקש ממנה לעזור לו, כי מתחיל לרדת גשם והוא מתחיל להחליק.

מוקינגבירד פשוט עומדת שם, בלי לעזור - מה שאולי צודק מבחינתה, אך מפר את קוד ה"לא תרצח" של "הנוקמים". וכשבעלה מגלה שהיא נתנה לאדם למות, אפילו שהיה אדם רע, הם נפרדים. רק זמן מה לאחר מכן, מצליח ברטון להבין שאולי זו לא אשמתה של אשתו, שהייתה בטראומה אחרי מה ש-Phantom Rider עשה לה. ואז היא נהרגת. אבל לא באמת. ואז הם שוב ביחד. ואז שוב לא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עד המוות הבא

בשנים האחרונות מקבל Hawkeye לא מעט מאור הזרקורים, כשהוא מבסס את עצמו כדמות מרכזית בהרפתקאות של "הנוקמים", "הנוקמים החדשים" ובהרפתקאותיו הפרטיות. במהלך כל אלה הוא מת פעמיים, עבר עינויים מספר פעמים, זנח את התחפושת לטובת זו של "רונין", ראה את אחיו המת חוזר לתחיה והופך לנבל, התעוור וקיבל תרומת מח עצם מאחיו (התירוץ: לא כי אני אוהב אותך, אלא כי אני רוצה להילחם בך בעתיד).

ב-2012 יש לקלינט ברטון שנה עמוסה. חוץ מהיותו אחד הגיבורים הראשיים של סרט "נוקמים", הוא עתיד לקחת חלק מרכזי גם ב-Avengers Vs. X-Men - מיני-סדרת קומיקס שמתחילה באפריל הקרוב, והיא האירוע המרכזי של מארוול לשנה הקרובה. האם הוא ישרוד את הקרב נגד לוקי בסרט ונגד האקס מן בקומיקס, או שמא ימות שוב? נראה בקרוב.

הכירו את הנוקמים:
קפטן אמריקה
האלמנה השחורה

"הנוקמים" מגיעים: צפו בטריילר המלא
"הנוקמים": מי הדמות האהובה עליכם באולסטאר גיבורי העל? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הנוקמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully