וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מד מן" חוזרת: למה כוכביה לא מצליחים לעבור לקולנוע?

חגית גינזבורג

20.3.2012 / 16:38

הם אמנם מככבים באחת הסדרות המוערכות בטלוויזיה, אבל זה לא גורם לקהל לנהור אחריהם לבתי הקולנוע. למה כוכבי מד מן לא הצליחו עד כה במעבר למסך הגדול?

כשיש לך סדרת טלוויזיה פופולרית על תקן דיי ג'וב, אתה לא באמת מוכרח לנתב את ההצלחה גם למסך הגדול. אחרי הכל, אמי הוא פרס יוקרתי כמעט כמו האוסקר וגם המשכורות בצד הזה של התעשייה לא ממש צנועות. אבל משום מה, עושה רושם שאף שחקן הוליוודי לא מסתפק באבק הכוכבים הביתי. הם תמיד שואפים ליותר, למעבר האולטימטיבי מהטלוויזיה לקולנוע – שם נמדדת ההצלחה האמיתית מבחינתם. סדרות טלוויזיה הרי נגמרות בסוף, ורובם הגדול של השחקנים מדשדשים לאיטם חזרה אל הלא נודע. הכוכבים הגדולים הם אלה ששורדים, שמצליחים לפתח קריירה קולנועית ולהפוך את הסדרה שבזכותה התפרסמו לנקודה קטנה ברזומה.

אבל אם פעם שחקנים היו ממתינים לירידת הסדרה כדי לדלג לקולנוע או אפילו פרשו ממנה במהלכה כדי לנסות את מזלם על המסך הגדול, דוגמת שלי לונג מ"חופשי על הבר" ודיוויד קרוזו מ-"NYPD", בעשור האחרון שחקנים משתדלים לנצל את המומנטום. עוד במהלך שידורה של הסדרה הם ממשים את מבול ההצעות שנוחת על סף דלתם כדי למנף את עצמם ולהבטיח את מקומם במגרש של הגדולים. הבעיה היא שהם נוטים להתעלם מעובדה פשוטה אחת: זה שאתה כוכב טלוויזיה, לא בהכרח מבטיח שהקהל ינהר בעקבותיך לקולנוע. ברוב המקרים, הוא נוהג בדיוק להיפך. כעת הגיע תורם של כוכבי "מד מן", ללא ספק מהסדרות האהובות והמצליחות יותר של השנים האחרונות, לנסות את מזלם על המסך הגדול. עם איומים המרחפים תדיר מעל ראשה של הסדרה, שעד לפני חודשים ספורים לא היה ברור אם תמשיך לעונות נוספות מלבד החמישית שתעלה בארצות הברית בשבוע הבא, לא מפתיע שכוכביה מנסים לדאוג לעצמם לתוכנית ב'. הבעיה היא שבמקרה שלהם, זה לא ממש מצליח.

שני השחקנים הראשיים של הסדרה, ג'נוארי ג'ונס וג'ון האם, לקחו חלק בפרויקטים קולנועיים בשנה החולפת. ג'ונס, שזכתה לשתי מועמדויות לגלובוס הזהב ואחת לאמי על התפקיד של בטי דרייפר ב"מד מן", כבר השתתפה בכמה סרטים בעברה (בהם "אמריקן פאי 3"). את התהילה של הסדרה היא מינפה הפעם לתפקידים בשני מותחנים ובסרט אקשן.

הסרט הראשון, בו שיחקה לצד ניקולס קייג', היה הכישלון הקופתי "רודף צדק", שזכה לביקורות איומות (כוכב וחצי ב-rotten tomatos) והכניס בקושי חצי מיליון דולר בקופות על פי אתר IMDB. הסרט השני שלה, "זהות לא ידועה" לצדו של ליאם ניסן, זכה לביקורות מעורבות אך מכר מעל ל-13 מיליון כרטיסים ברחבי העולם והרוויח הכנסות של למעלה מ-130 מיליון דולר.

אפשר לקבוע די בוודאות שהתפקיד הקולנועי המוצלח ביותר שלה היה בסרט האקשן עתיר האפקטים "אקס מן: ההתחלה", בו גילמה את אמה פרוסט. הסרט עלה לאקרנים ביוני 2011 והכניס למעלה מ-350 מיליון דולר בקופות. אלא שלהצלחה של "אקס מן" אין שום קשר לנוכחותה של ג'ונס עצמה, אלא לעובדה שהוא מבוסס על הקומיקס המצליח ומושך אליו קהל מעריצים רחב עוד מהסרט הראשון, שיצא בשנת 2000.
עם כך, ג'ונס מספקת בעיקר את התחושה שהיא אינה בוררת את התפקידים שלה לפי איכות התסריט ועומק הדמות, אלא לפי מה שנדמה לה שיגרום לקהל להצביע ברגליים. כאמור, לא תמיד זה מצליח לה.

במקרה של ג'ון האם, נדמה שכאשר הוא נותר נאמן למסך הקטן, זה מחזיר לו אהבה: תפקידי האורח שלו בסדרות כמו "30 רוק" ו"משפחת סימפסון" זכו לביקורות מפרגנות, מה שאי אפשר להגיד על הסרטים שבהם שיחק. המותחן הראשון בכיכובו, "חיים גנובים", מ-2009, בו גילם בלש שאיבד את בנו ובמקביל מנסה לפענח רצח בן 50 שנה, נכשל כישלון מוחץ והרוויח כמה אלפי דולרים ספורים בלבד בקופות.

אחרי הניסיון המר הזה, ניכר שהאם העדיף להותיר את התפקידים הראשיים לאחרים. הוא הסתפק בתפקידי דיבוב ב"שרק לנצח" ובתפקידים קטנים בשוברי קופות כמו "מסיבת רווקות" המצליח ו"גנב עירוני" של בן אפלק, שנהנה מהצלחה יחסית והכנסות של 140 מיליון דולר ברחבי העולם.

בסוף השבוע יעלה לאקרנים בארץ הסרט האחרון שלו, "חברים עם ילדים". קומדיה עצמאית קטנה, לצד קריסטין וויג ומייגן פוקס. האם מגלם שם תפקיד משני והסרט אמנם לא נקטל על ידי המבקרים, אך עושה רושם שהוא בהחלט לא עומד להיות ה"ג'ונו" הבא.

ומה באשר לכוכבים האחרים של "מד מן"? גם לכריסטינה הנדריקס, ג'ואן המזכירה נוטפת הסקס-אפיל, אין הצלחה גדולה בקולנוע, אבל הכל יחסי. אף אחד עדיין לא נתן לה תפקיד ראשי, אבל השנה יכולנו לראות אותה בתפקיד קטן לצד שרה ג'סיקה פרקר ב"אין לי מושג איך היא עושה את זה" ובלהיט הקופתי "דרייב" עם ריאן גוסלינג, שם גילמה את בלאנש. מה שכן, יש לה כרגע שלושה תפקידים קולנועיים על הצלחת, אחד מהם הוא התפקיד הראשי בסרט "struck by lightning" שכתב לא אחר מאשר כריס קולפר, כוכב Glee. תפקיד נוסף צפוי לה בסרט Bomb"" שצפוי לצאת ב-2013 ובו תככב לצדה של אל פנינג ואנט בנינג.

אליזבת מוס, פגי אולסן יכולה רשמה לעצמה תפקיד בסרט "על הזוג מורגן שמעתם?" ובקומדיה המטופשת מ-2010, "תביאו אותו ליוונים" עם ראסל ברנד וג'ונה היל, שהצליחה על שום היותה קומדיה מטופשת. שאר התפקידים הקולנועיים שלה היו זניחים מדי, או במסגרת פרויקטים שוליים מדי, כדי שמישהו יזכור בכלל (לא כולל, כמובן, את התפקיד האלמותי ב"נערה בהפרעה", אבל זה היה הרבה לפני עידן "מד מן").

אז מדוע ארבעה שחקנים שנחשבים לפרצופים המוכרים ביותר כיום על המסך מתקשים כל כך לעשות את המעבר לקולנוע? ג'ון האם עצמו סבור שמדובר בעניין של תפיסה. "ברגע שאתה מגלם דמות קבועה בסדרת טלוויזיה, לקהל קשה להשתחרר ממנה. הוא רגיל לראות אותך כדון דרייפר, או בתור החבר הטיפש של ליז למון ב'30 רוק', והוא לא ממש קונה אותך כשום דבר אחר", אמר השחקן בראיון לקראת עליית סרטו החדש "חברים עם ילדים". "לפעמים זה עניין של טיימינג, של בחירת תפקידים נכונה. אני יודע שבמקרה שלי, השם שלי בעיקר עולה כשמדובר בדמויות של גיבורי על, וזה לא בדיוק מה שאני מחפש. ואולי גם צריך לחכות שהסדרה תרד מהאוויר כדי שהקהל יוכל להמשיך הלאה יחד איתך".

"מד מן" חוזרת: סיקור מיוחד
"מד מן" חוזרת: לא יותר מפמיניזם מדומיין
"מד מן" חוזרת: כל מה שצריך לדעת לקראת עונה 5
"מד מן" חוזרת: לא יכולים לחכות עוד? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully