וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אילן רבינוביץ': "עומד מאחורי הטיפול לדיירי האח הגדול"

עינב שיף

19.3.2012 / 13:51

הגורם היחיד המעורב בפרשת "האח הגדול" שלא נכח בדיון בכנסת מגיב להאשמות שהוטחו בו באמצעות עורך דינו: "עמדתו משותפת עם קשת וקופרמן נגד שקריו של שיינפיין"

בדיון הסוער היום (שני) בכנסת בפרשת "האח הגדול" בלטה היעדרותו של ד"ר אילן רבינוביץ', הפסיכיאטר המואשם על ידי סער שיינפיין בטיפול לא ראוי בכדורים פסיכיאטריים במהלך שהותו של האחרון בבית "האח הגדול". את רבינוביץ' אמור היה לייצג בדיון עו"ד רונאל פישר, שלא הגיע כיוון שלא חש בטוב. לאחר הדיון, בו הוטחו האשמות רבות ברבינוביץ', העביר פישר לוואלה! תרבות תגובה מפורטת לדברים.

"הפרשה הזו יכולה היתה להיות הזדמנות נהדרת לקרב בין הציבור ובין הסגולות הטרומיות של עולם הפסיכיאטריה כפי שהתפתח בעשר השנים האחרונות", אומר עו"ד פישר. "כבר לא מדובר עוד במדע שנועד למשוגעים וחולי רוח, אלא ברפואה להמונים המקיפה את כל תחומי החיים - מנדודי שינה, דרך חרדות טיסה ועד הפרעות טורט. בפסיכיאטריה, כמו לתחומי רפואה שונים, אסכולות שונות. ד"ר רבינוביץ' נמנה על האסכולה התומכת, מקום שהדבר דרוש, במתן טיפול תרופתי, גם על מנת להביא לשיפור באיכות החיים ולא רק במקרה של לית ברירה. מותר אפשר ואפילו צריך לחלוק על גישה זו, אך לא באופן הבהמי, המתלהם והשקרי בו עושים זאת אלה המחפשים רגע של תהילה".

באשר להאשמותיו של פרופ' אבינועם רכס, יו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית שטען כי ישנו ניגוד אינטרסים מובנה בהעסקת פסיכיאטר בתוכניות מסוג "האח הגדול", אומר פישר כי "יש לי תחושה, שאילו אנשים כפרופ' אבינועם רכס, יו, היה נשאל ללא רעשי רקע של תקשורת מתלהמת, האם נכון לתמוך טיפולית במתמודדים בתוכנית טלוויזיה הוא היה משיב אחרת מכפי שהשיב עד היום. והרי ברור שהסוגיה איננה במידותיו של ד"ר רבינוביץ'. מדובר בנושא חשוב, גדול וכזה שלא נבחן קונספטואלית עד היום, לא במישור הרפואי הצר ולא במישור החברתי הרחב".

"קשת, קופרמן וד"ר רבינוביץ' - אחד הם"

רבים רואים בדבריהם של קופרמן ושל רן תלם בדיון היום ניסיון לזרוק את האשמה בפרשה על ד"ר רבינוביץ'. עו"ד פישר התייחס לנושא ואמר: "לכל אלה המנסים להבקיע סדק בין ד"ר רבינוביץ ליוצרי התוכנית ולקשת, צריך לומר, שרופא הנשכר על ידי קבוצת כדורגל, אכן אחראי על התחום לשמו נקרא, וד"ר רבינוביץ עומד בגאון מאחורי כל טיפול וכל המלצה רפואית שנתן במהלך העונות בהן שימש כפסיכיאטר בתוכנית. מה עוד, שבמקרים המתאימים, גיבה עצמו בחוות דעת של פסיכיאטר נוסף. מצד שני, קשת, קופרמן וד"ר רבינוביץ אחד הם, ועמדתם המשותפת בקשר עם שקריו המאוסים של סער שיינפיין, אינה שנויה במחלוקת כלשהי".

"הניסיון להפוך את ד"ר רבינוביץ שה לעולה או קורבן לצרכים של דמויות מהסוג של שיינפיין, והכל תוך הוצאת לשון הרע חריפה ובזויה, אינו מכבד איש", הוסיף פישר. "והרי מדובר במי שהודה, ששיקר את ד"ר רבינוביץ תוך כדי שיחותיהם, ועתה מבקש שהכל יאמינו לו. מחול השדים בוודאי פוגע בד"ר רבינוביץ, אבל אותה שעה הורס כל חלקה טובה של תרבות ודרך ארץ בחברה הישראלית. אני תמהה מי יהיה המבוגר האחראי ומתי יקום כדי לומר, עד כאן השתעשנו בדברי הבל ורעות רוח, עכשיו הגיע הזמן לקיים דיון רציני בנושא. כשזה יקרה, תרימו לד"ר רבינוביץ טלפון. אני מבטיח שישיב".

בקשת העדיפו שלא להתייחס לדברים.

סערת "האח הגדול": כל מה שקרה בדיון בכנסת
סערת "האח הגדול": הדיירים לשעבר תוקפים את חברי הכנסת
סערת "האח הגדול": מי צודק? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully