וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Voice": יובל דיין תוביל לעולם ריאליטי טוב יותר?

עינב שיף

25.3.2012 / 0:06

הפרישה הדרמטית של יובל דיין מ-"The Voice" מצטרפת לפרשות "האח הגדול" ולהכרזת המרד של מתמודדי הריאליטי על הגורל שלהם, מהלך שכולנו נרוויח ממנו

ברגעים הראשונים שאחרי פרישתה הדרמטית של יובל דיין מ-"The Voice", התמלא הטוויטר בבדיחות על כך שאם דיין היתה מקבלת ציפרלקס או ריספרדל, כוכבי פרשת "האח הגדול"-סער שיינפיין, כל זה לא היה קורה, ואיפה אילן רבינוביץ' כשצריך אותו.

הקישור בין שני האירועים, השונים בתכלית כפי ש"האח הגדול" שונה מ-"The Voice" כפורמט, הוא לא מקרי ואפילו מתבקש: זו השנה שבה הריאליטי הישראלי לומד את גבולות הכוח שלו והשנה שבה המתמודדים בו, אלו שנתפסו כבובות בתיאטרון של הפקות משומנות ותאבות רייטינג, הבינו שאפשר גם אחרת. בין אם זה פרשת הכדורים הבלתי נגמרת או האופן שבו סער סקלי הקציב ל"האח הגדול" עשר פסילות כי הוא "מבזה אותו" או פרישתה של דיין – למישהו נמאס מהסיכום החד צדדי בין המתמודדים בריאליטי לאנשים שמפיקים אותו: נכון, הם רוצים פרסום ונכון, הם מוכנים לעשות בשבילו דברים שאדם מן היישוב, זה שקם בבוקר, הולך לעבודה וחוזר ממנה כדי לשוב לעבודה למחרת, לא מוכן לעשות. אבל מהמשוואה הזו נעלם ביטוי אחד, כזה שלא מופיע בחוזים הקשים שנחתמים כתנאי להשתתפות בתוכניות כאלה – "בכל מחיר". אין יותר "בכל מחיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחכים לשיחה המרגשת בינה לבין סער סקלי. יובל דיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לומר, כי רגע הפרישה של יובל דיין הוא אולי אובדן של זוכה פוטנציאלית ב-"The Voice", אבל חתיכת חבל הצלה לנפילה החופשית של התוכנית בשבועות האחרונים. פרישת דיין סיפקה את מה שכה היה חסר בתוכנית הזו: דרמה אמיתית, רגע מפתח שהתעלה על הצבעה כזו או אחרת או עוד השתנקות יבבנית של המנטורים שלא מסוגלים להחליט. דיין, כאילו היתה עורכת ריאליטי בעצמה, כפתה על הנשמות הקפואות שמנהלות את התוכנית הזו לקבל החלטה שכולה אש וגופרית.

אבל דיין, שלא במודע כמובן אלא אם היא בעצמה כתבה את "Black Mirror" מבלי שנדע על כך, כופה על הריאליטי הישראלי דיון רחב יותר על פרסום, המירוץ אליו והזכות של המתמודדים בו לשבור את הכלים. הרי "האח הגדול" הוא ממילא מפלצת נטולת מעצורים שהכניסה דיירים לחדר לבן וחישמלה אותם בשביל אקסטרה קופסת סיגריות. דיין בחרה לפרוש מריאליטי לכל המשפחה ממש, שהתנחמד עד אימה. במעשיה, דיין הבהירה שאין למעשה הבדל, ודין המצולמים 24 שעות ביממה כדין אנשים שצריכים לדבר עם סיון קליין. בסופו של דבר, מדובר באותו סיוט.

באופן אירוני, דיין סיימה את האפיזודה הטלוויזיונית שלה עם אותו שיר שבעצם הזניק את האודישנים של "The Voice", "שאריות של החיים", שבו היא שרה בקולה היפה מאוד "ולחיות את הרגע, להתחיל לאסוף את השברים". דיין אספה בשידור חי שברים של כמה חודשים, בהם היתה בפרונט בלתי אפשרי לילדה בכיתה י"א, כפי שהוא בלתי אפשרי לילדים של "בית ספר למוסיקה" ולמבוגרים של "המירוץ למיליון" וכמובן לאותו אח מנווה אילן. לדיין היה האומץ הנדיר להגיד - זה לא אני, ובעצם לגרום לנו לשאול מחדש – אז מי כן? שאלה שאולי תוביל את עולם הריאליטי למקום קצת יותר בריא.

המתמודדת יובל דיין מבקשת לפרוש מ-"The Voice"
"The Voice": מה קרה לתוכנית הזו?
האח הגדול: המסר של סער סקלי ניצח
יובל דיין פורשת מ-"The Voice": מה דעתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully