וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משחקי הרעב" ראשון עם פתיחה של 155 מיליון דולר

25.3.2012 / 17:15

הפרק הראשון בסדרה הפתיע בפתיחה מוחצת, הגבוהה אי פעם בחודש מרץ ובכלל אחת הגבוהות אי פעם. גם בישראל זוכה הסרט להצלחה

בעת רכישת זכויות העיבוד של סדרת רבי המכר "משחקי הרעב", התקווה היתה כי עם הזמן הגלגולים הקולנועיים שלה יצברו עוד ועוד מעריצים ובסופו של דבר יישרו קו עם ההישגים המסחריים המרשימים של "דמדומים". אף אחד לא ציפה כי כבר בהתחלה העיבודים הללו ישברו הישגים קופתיים, שהרי בהוליווד של ימינו המספרים הגדולים באמת שייכים רק להמשכונים, ופרק ראשון בסדרה רק מניח את הקרקע להישגים של הבאים אחריו.

אך עם פרסום נתוני האמת, התברר כי הפרק הראשון בסדרת העיבודים לספרים של סוזן קולינס עשה את הלא ייאמן, והוא צפוי להכניס כ-155 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להפצתו. זה סכום גבוה מהספתח של כל אחד מארבעת פרקי "דמדומים", כולל האחרון שבהם. למרות הפור שהיתה לסאגת הערדפים ואנשי הזאב, "משחקי הרעב" עקף אותם בסיבוב ועשה על ההתחלה את מה שיריביו חדי השינים לא השכילו לעשות גם בניסיון הרביעי.

חוץ מזה, המספרים שרשם "משחקי הרעב" בשלושת ימי הפצתו ראויים לציון בעוד כמה אספקטים: זו הפתיחה השלישית בטיבה אי פעם, והראשונה בטיבה לסרט שאינו המשכון או לסרט שמגיע לאקרנים בחודש מרץ. כל זה, בלי להסתייע בהקרנות תלת-ממדית ובמחירים הגבוהים שנובעים מכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עקפו את דמדומים בסיבוב. ליאם המסוורת וג'ניפר לורנס ב"משחקי הרעב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איך זה קרה? בתור התחלה, "משחקי הרעב" נהנה כמובן מקהל המעריצים האדיר שהיה לסדרת הספרים, אבל אין בכך כדי להסביר את הישגיו יוצאי הדופן.

אלה נבעו משילוב של שלושה גורמים: מסע שיווק חכם ואגרסיבי, שגרם לכך שכמעט כל אדם באמריקה שמע על הסרט וגם הסתקרן ממנו; העובדה שיש בו יותר פעולה ופחות רומנטיקה מאשר ב"דמדומים", ולכן היה אטרקטיבי גם בעיני נערים עתירי הורמונים החרדים מקיטש; וחשוב מכל, האיכות שלו, שמנעה מן הבלון הגדול שניפחו סביבו להתפוצץ.

בניגוד ל"דמדומים" שנוא הביקורות, "משחקי הרעב" זכה לשבחים מרוב כלי התקשורת, כך שבניגוד למה שקורה לעתים קרובות בתעשייה, ההתלהבות ממנו לא דעכה עם הקרנותיו הראשונות, אלא רק גדלה. רישומי האולפנים מעידים גם על תגובות מעולות של הקהל, מה שגייס לו עוד צופים מפה לאוזן וצפוי לעזור לו לצבור מומנטום בשבועות הקרובים. לאור כל זה, אפשר להבין מדוע הדבר הראשון שמפיקי הסרט עשו היום היה לפתוח את השמפניות, והדבר השני היה להשלים את ההכנות לפרקי ההמשך.

אגב, גם בישראל רשם "משחקי הרעב" פתיחה גבוהה, ולפי דיווחי מפיציו הביא כאן לאולמות בסוף השבוע האחרון קצת יותר מ-50 אלף צופים.

תמונות מתוך סרט רחוב ג'אמפ 21. אתר יצרן
גם הוא בטח יקבל המשכון. צ'אנינג טאטום ב"רחוב ג'אמפ 21"/אתר יצרן

חוץ מ"משחקי הרעב", יש כמובן עוד סרטים בשוק, וגם הם עובדים יפה. למשל, "רחוב ג'אמפ 21" שבמקום השני העלה בשבוע השני להפצתו את מאזנו הכללי ל-70 מיליון דולר, ומן הסתם גם הוא יזכה בקרוב להמשכון. גם "הלורקס" שבמקום השלישי עושה חיל, וכבר עומד על מאזן של 176 מיליון דולר. מיד אחריהם צועד הכישלון "ג'ון קרטר" עם הכנסות של 62.6 מיליון דולר בלבד, שהן בערך חמישית ממה שהיה צריך כדי לכסות את השקעתו.

אבל גם הקטסטרופה הזו לא תשנה את העובדה כי הוליווד נמצאת באופן כללי בתקופה מעולה מבחינה כלכלית, ומי שכתב מאמרים על מותה של התעשייה נדרש עתה לחבר טקסטים נגדיים על התעוררותה המחודשת.

"משחקי הרעב": כל מה שרציתם לדעת על הסדרה, כולל ראיונות בלעדיים עם כוכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully