וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן הראל: איך היא הפכה לשם החם של עולם הבידור?

יובל ברוסילובסקי

15.4.2012 / 8:00

עובדת קשה, נראית מצוין ומקושרת לאנשים הנכונים: כך הפכה ירדן הראל מהבת של השכנים למי שתשתלט לכם על המסך ב-2012 עם "חדשות הבידור" ו"רוקדים עם כוכבים". פרופיל

ירדן הראל לא אוהבת לשתות אלכוהול. זה מסתדר היטב עם הדימוי הוורקוהולי שלה, זה שבגללו היא הפכה בתוך זמן קצר מסייד-קיק טלוויזיוני בתוכניות כמו "צינור לילה" או כתבת שטח ב"חדשות הבידור" של HOT לשחקנית משמעותית בליגה של הגדולים, עם הנחייה צפויה ב"רוקדים עם כוכבים" והגשת "חדשות הבידור" לצד ליאון רוזנברג הוותיק. חברים ומקורבים מספרים על מוסר עבודה כמעט פסיכופטי של הדוגמנית-שחקנית-מגישה-צלמת בת ה-27. אבל לשתות היא לא יודעת.

"חשוב לי לזקוף לזכותנו שאנחנו היינו הראשונים לגרום לה לשתות אלכוהול", אומר גיא לרר, מגיש "הצינור" שם עבדה הראל כאמור, עד לאחרונה. "זה היה במסיבת פרידה מאחד אנשי הצוות שלנו ועד אותה נקודה היא לא לגמה כלום. החלטנו שזה יהיה אחד האתגרים שלנו ומאז היא שתתה בשלוש הזדמנויות שונות. גם זה הישג. במובן הזה קירבנו אותה לעולם".

ירדן הראל, גיא לרר. אביב חופי
מפעל קטן סביב המותג שהוא 'ירדן הראל'. הראל וגיא לרר/אביב חופי

אם זה לא קרה בסופו של דבר, זה בגלל שהראל פשוט היתה עסוקה בלהמליץ על תכנים ב-VOD של HOT או לדגמן או כל דבר אחר מריבוי הפעילויות שלה. עד כה, 2012 מצאה את הראל עם ידיעות על מינויים חדשים ותפקידים מפתיעים, שגרמו לרבים בתעשייה להרים גבה: האם היא באמת כל כך מוכשרת? האם היא מסוגלת להוביל תוכנית בפריים טיים ערוץ 2 , כזו שבעונתה האחרונה זכתה לממוצע רייטינג של 25%, שבשוק הטלוויזיה הנוכחי יכול להיות שווה ערך ל-28-29%?

"ירדן היא בחורה מאוד אינטיליגנטית ומאוד יודעת מה היא רוצה", אומר נאור ציון שבתכניתו "החברים של נאור" ערכה הראל את הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלה. "כשהיא הגיעה לאודישן בעונה הראשונה, היא היתה עדיין רק דוגמנית וקיבלה תפקיד קטן. בעונה השלישית התפקיד שלה ממש גדל. יכולתי לראות שהיא הרבה מעבר לדוגמנית או נערת VOD", הוא אומר.

"נאמר בגילוי לב שבהתחלה היא היתה פחות טובה על המסך", אומר גיא לרר. "עבדנו איתה מאוד קשה והיינו צריכים להגיד לה שהיא תהיה רק מחליפה בהתחלה. כשהתקשרתי להגיד לה שהיא היתה פחות טובה, הבנתי שהיא תגיע רחוק כי היא אמרה 'אני יודעת, אבל אני אשתפר' ולקחה הכל בקור רוח. מהשיחה הזו ועד למצב שבו היא מגישה מעולה עבר אולי חודש. יש לה יכולת למידה מטורפת. אפילו אני לא הרגשתי בזמנו שאני לומד מהר ומשתפשף כמוה".

במה זה עוד מתבטא?

לרר: "היא לוקחת כל דבר שהיא עושה ברצינות והיא מייצרת מין מפעל קטן מסביב למותג 'ירדן הראל': היא עושה לעצמה ניו מדיה, פתחה דף פייסבוק והעלתה תמונות. כל דבר שעשינו בתוכנית, כולל הגאגים הקטנים ביותר לווה אצלה בתכנון מראש. אז אם יש מישהו שמגיע לו בטלוויזיה המעאפנה שלנו זה לירדן - היא עובדת קשה. לא פליטת ריאליטי. למדה באוניברסיטה, עבדה קשה, עשתה עיתונות, שאלה שאלות, פשוט מגיע לה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שווה אלף מילים וכו'. ירדן הראל בצילומי קטלוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן הראל היא הבת של השכנים. ילדה-טובה-נהריה שלמדה תיאטרון ופסיכולוגיה בתיכון. בצבא שירתה במודיעין פיקוד צפון, המשיכה ללימודי תקשורת ומשחק באוניברסיטת תל אביב ובגיל 25 נישאה לבן זוגה, עומרי שהיא מכירה מגיל 14. בעולם הבידור התנסתה לראשונה כמראיינת באולפן של נענע10, כתבת בערוץ הבידור E!, בתוכנית "בדרך לחופה" עם יובל כספין ואז קפצה כיתה ל"החיים על פי נאור", "מה בכריש" של יוצרי "עספור", חנן עמיר וגיא סביון, וכמובן "צינור לילה", "חדשות הבידור" וב-VOD של HOT .

משיחות עם גורמים בתעשייה ומקורבים להראל, נראה שסוד הקסם בדמותה נעוץ בטריו רב עוצמה של אמביציוזיות, יופי טבעי וחיבור עם האנשים הנכונים בזמן הנכון, כלומר היותה חתומה בסוכנות הטאלנטים ADD, מקור הכוח החזק בתעשייה, עליו נרחיב בהמשך. נאור ציון קורא לה "מין יוסי בניון כזאת", עולם הטלוויזיה קורא לזה "פניה לקהל הרחב" - סקסית עבור הגברים, אבל לא זולה או מינית מדי בשביל נשים וילדים; גם מגזין בגדי הים של "בלייזר" וגם "מה בכריש" בערוץ הילדים.

"אף על פי שהיא יפה, אני לא חושב שמבחינת הצופה היא פנטזיה מינית", מנסח את זה יפה גיא לרר. "בוא לא נתייפייף, הרי יש לה יופי מיוחד וישראלי שלוכד לך את העין. אבל יפות יש הרבה. בנות יפות שמתייחסות לעבודה ולסביבה שלהן ברצינות, שיודעות את כל האי-נעימויות שכרוכות במקצוע ומנהלות הכל בצורה דיפלומטית? זה כבר משהו שאין הרבה".

"היא מה שאנשים רוצים לראות", אומרת סוכנת הדוגמניות הוותיקה בטי רוקאווי. "היא לא אחת שיוצרת אנטגוניזם. היא לא אחת שזה נפל עליה סתם תוך שניה כמו אביבית מ'האח הגדול'.

מצד שני, עם כל החיוכים האלה, היא מסוגלת להתמודד עם הלחץ והתחרות בשוק הזה?

רוקוואיי: "כן, כי היא עושה את זה לאט. היא לא אחת שתעשה את זה בצורה מלוכלכת - אין לה מרפקים. אני זוכרת שהיא התחילה לכתוב במקומון של הצפון – היא התחילה ממש מלמטה למטה למטה וכל פעם טיפסה יותר ויותר".

ירדן הראל בפעולה:

נראה שהראל לא צריכה להפעיל יותר מדי את מרפקיה שלה, כיוון שהיא נמצאת אצל בעלי המרפקים הגדולים מכולם: הראל חתומה בסוכנות ADD של ירון ליכטנשטיין, סוכנות הטאלנטים החזקה בישראל. ליכטנשטיין מחובר בקשרי משפחה למשפחת מוזס, בעלת השליטה בידיעות אחרונות ובעלת זרועות עמוקים ב-HOT ובכלל, ו-ADD מכונה לא אחת "קשת של עולם הטאלנטים", על שם זכיינית ערוץ 2, החזקה בישראל.

"ADD הם מונופול והרבה זמן הם מונופול", אומרת רוקוואי. "בגלל זה הרבה יודעים שאם אתה רוצה להגיע ל-HOT ואתה רוצה להיות מחובר לרשת אז כדאי לך להיות ב-ADD. הרבה מזה דחיפה שלהם".

"הם רוצים רק את הטוב בשביל הטאלנטים שלהם", אומרת רוקאווי. "הם בגישת 'אנחנו הכי חזקים וכל מי ששווה בשוק ממילא בסוף יעבור אלינו', והם צודקים. בין אם זה מזוהר יעקובסון או פרי כפרי - מי שמצליח עובר אליהם בסוף. הם אוספים את הדובדבנים שבקצפת מכל הסוכנויות".

מכבי תל אביב בכדורסל קצת.

רוקוואי: "תראה, יש בזה משהו קצת לא פייר. הם לוקחים את כל העבודה הקשה שעשו בסוכנויות אחרות ואז, כשהם כבר בנקודת פתיחה מצוינת, לוקחים את הטאלנטים אליהם ומקדמים אותם עוד. אבל זה מובן".

ירון ליכטנשטיין. אביב חופי
העולם שלו. ירון ליכטנשטיין/אביב חופי

הסטטוס החם של ירדן הראל בינתיים מסוכך עליה: קולגות ואנשים ששיתפו עמה פעולה בעבר לא ידברו סרה במי שרוקוואיי מגדירה כ"פוטנציאל להיות גלית גוטמן הבאה". המוטיב חוזר על עצמו אצל כולם: עובדת קשה, חייכנית, ומקושרת. מאוד מקושרת. שנת 2012 תעמיד את כל זה במבחן וברגע שייבקעו סדקים ראשונים, בין אם בכישלון העונה הקרובה של "רוקדים עם כוכבים" או בפדיחה כזו או אחרת, הראל השקטה תשלם את מחיר החשיפה. את מנכ"לית ערוץ הבידור, רינת קליין, זה לא מטריד: "היא תמיד זמינה, תמיד אומרת 'כן', לא מתנשאת, קל לעבוד איתה והכי חשוב – יש לה פשוט סטאר קוואליטי", אומרת קליין.

לקחתם הימור איתה.

"עכשיו נותר לנו רק לראות שאנחנו צודקים בהימור שלנו יחד עם רשת ושהיא באמת הדבר הבא בעולם הבידור. הרי כמה מגישות טלוויזיה בכירות יש בישראל? לא הרבה. אבל אנחנו מאמינים שהיא יכולה להיות כזאת. לעשות את הקפיצה מכתבת מעולה למגישה מצוינת".

ב-ADD סירבו להתייחס לדברים.

ירדן הראל: חושבים שהיא הבחירה הנכונה ל"רוקדים עם כוכבים"? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully