וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משחקי הרעב" הודח מהפסגה, איילת זורר מרשימה

22.4.2012 / 15:19

לאחר ארבעה שבועות בצמרת, להיט הענק פינה את מקומו בצמרת לקומדיה הרומנטית דלת התקציב. איילת זורר נהנית מפתיחה יפה לסרטה החדש

לא פנטזיה עתירת אפקטים, לא סרט גיבורי על, לא המשכון של להיט אנימציה ולא עיבוד לחוברת קומיקס – מי שהצליח לסיים את כהונת "משחקי הרעב" בצמרת טבלת שוברי הקופות לאחר קדנציה של לא פחות מארבע שבועות הוא קומדיה רומנטית צנועה בשם "Think Like a Man"; סרט שתקציב הפקתו עמד על כ-13 מיליון דולר בלבד, וכזה שאין שום סיכוי כי נזכה לראותו על מסך גדול בישראל. זה לא הפריע לו להכניס 33.3 מיליון דולר בסוף השבוע, הרבה מעבר לציפיות, ולכבוש בקלילות את הפסגה.

הלהיט משתייך למה שנהוג לכנות "קומדיה אורבנית" – הכינוי המכובס שבו מגדירה התעשייה סרטים בכיכובם של אפרו-אמריקאים המיועדים לקהילה השחורה בלבד.

"Think Like a Man" הרוויח מן העובדה שציבור זה כבר מזמן לא קיבל סרט לרוחו, כך שהתפתח בו צמאון אמיתי למשהו שראוי ללכת לקולנוע בשבילו. הוא נהנה גם מיעילות מסע השיווק הממוקד שלו, ומן הנוכחות בצוות השחקנים של קווין הארט – מן הכוכבים העולים במגזר. רישומי האולפנים ביציאה מן האולמות מעידים גם על תגובות מעולות של הצופים כלפיו, מה שסייע לו עוד יותר להגדיל את המומנטום.

לפני שעוברים להמשך הטבלה, נתון מעניין בזווית הישראלית: "עצם העניין", שבו מופיעה גם איילת זורר, הגיע השבוע לאקרנים בהפצה מצומצת ועשה חיל - הכנסות של קרוב ל-50 אלף דולר בארבעה אולמות בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזל שלו, שכל כך הרבה נשים אוהבות את ניקולס ספרקס. זאק אפרון ב"בר מזל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"משחקי הרעב" אפילו לא השתבץ במקום השני, שכן את הסגנות תפס סרט חדש נוסף – "בר מזל" בכיכובו של זאק אפרון, שהפתיע עם הכנסות של 22.8 מיליון דולר ותקע יתד בצמרת. מדובר בעיבוד נוסף לספר של מלך השמאלץ, ניקולס ספרקס, שכתביו נוטפי הסנכרין כבר היו בסיס להצלחות כלכליות בסדר הגודל של "סיפור אהבה בלתי נשכח", "היומן" ו"ג'ון היקר". לזכותה של אדפטציה זו עמדו הפופולריות של הסופר, וכן השגשוג הכללי של ז'אנר המלודרמה הרומנטית, שעליו העיד לפני כמה חודשים שובר הקופות "לא תשכח".

גם הסרט הטרי השלישי בסוף השבוע, "שימפנזה", הציג מספרים יפים, והוא התמקם רביעי עם הכנסות בסך 10.5 מיליון דולר. התוצר החדש מחטיבת הדוקו-טבע של אולפני דיסני נהנה מן השם של המותג, שהצליח לבסס את עצמו בשנים האחרונות בהרבה עבודה קשה. כמו שני הלהיטים האחרים של השבוע, הוא התכבד גם בתגובות טובות של הקהל, שאיפשרו לו לצבור תנופה מפה לאוזן לאורך סוף השבוע ואמורים לייצר לו מומנטום גם בהמשך הדרך.

ומה באשר ל"משחקי הרעב"? אמנם הוא נפל מן הפסגה למקום השלישי, אבל אין לרואי החשבון שלו על מה להצר. בסוף השבוע האחרון הכניס הלהיט 14.9 מיליון דולר, מה שעלה את מאזנו הכללי ל-357.2 מיליון דולר וסידר לו כרטיס כניסה למועדון 20 ההצלחות הקופתיות הגדולות בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully