וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב "חטופים": "לא נכון להשליך את הסדרה על גלעד שליט"

רוני אפרת

15.5.2012 / 13:01

בפאנל "חטופים" בפסטיבל "שובר מסך", אמר ישי גולן כי ישנם 1,500 פדויי שבי, "לא צריך לזרוק הכל על הילד המסכן הזה". יעל אבקסיס חשפה כי נפגשה עם שליט

שובו של גלעד שליט עמד במרכז פאנל הסדרה "חטופים", שנערך במסגרת פסטיבל "שובר מסך" בעמק יזרעאל. בפאנל השתתפו מנכ"ל קשת, אבי ניר, בהופעה פומבית די נדירה וכן יוצר הסדרה גידי רף וכוכביה, ישי גולן ויעל אבקסיס. אבקסיס חשפה כי שליט ביקר אותה בשבוע שעבר, לאחר שהיא שמרה על קשר עם אמו, אביבה. "אמרתי לגידי שגלעד יראה את העונה השנייה בבית", סיפרה אבקסיס. "אחרי הצילומים נסעתי פעמיים בשבוע לאביבה, כי התפקיד בנה לי חומר – יכולתי לנסוע, לשבת מול אביבה ולשתוק. כשגלעד השתחרר והגיע אליי בשבוע שעבר, זה עשה הכל".

דווקא ישי גולן, המגלם חייל חטוף בסדרה, מנסה להשתחרר מהצל: "אמנם הדמות שלי מאד מזוהה עם גלעד שליט, אבל העבודה שלי באופן אישי נעשית פחות דרכו", הוא אומר. "בכל פעם ששאלו אותי על החיבור הזה מאוד נרתעתי ממנו, ואני עדיין נרתע. יש 1,500 פדויי שבי בארץ: הטראומה בחברה, הפצע הפתוח, שאלת המחיר, אלו הרבה יותר ממשהו של אדם אחד. אני חושב שזה לא נכון לקחת את הילד המסכן הזה ולזרוק את זה עליו".

ישי גולן. נמרוד סונדרס
לעזוב את הילד המסכן. שליט/נמרוד סונדרס

"יש תחושה שיש הסתכלות מחודשת עלינו, כיוצרים ישראליים, אין ספק ש"חטופים" היא העשייה החשובה ביותר שלי בקריירה", אמרה אבקסיס. גולן הרגיש שהסדרה עשתה צעדים לא רגילים בעולם הטלוויזיה. "זו דרמה שהיא יותר עמוקה, בהמון רבדים. העובדה שאנחנו מצליחים באנגליה עם סיפור כל כך ישראלי, אומרת שכנראה שהוא לא רק ישראלי. אני שמח ש'חטופים' משמעותית עבור כמה שיותר אנשים, ולא מקרה פרטי".

יעל אבקסיס. נמרוד סונדרס
פגשה את גלעד. אבקסיס/נמרוד סונדרס

בפאנל הוקרן לראשונה טריילר העונה השנייה של "חטופים", שצפויה לא להישאר אדישה לטלטלה הפוליטית שליוותה את שובו של שליט וכן גם לתגובות החזקות ל"הומלנד", הסדרה האמריקאית המצליחה שפותחה על בסיס "חטופים" ומצלמת את עונתה השנייה בימים אלו בישראל. "האתגרים באינטרפרטציה האמריקאית היו לא הפקתיים כמו יצירתיים", סיפר אבי ניר. "רצינו להפגיש את הגרעין הסיפורי של גידי עם יוצרים אמריקאים שהתחברו אליו ואל גידי גם יחד. פרק הפיילוט היה עץ אחר שצמח מאותו שורש, וברגע שמשיגים את זה, הדברים האחרים פשוט באים מאליהם. כגוף שלוקח את היצירה של גידי, מטרתנו למצוא את היכולת לעשות וריאציה ולשמור על ליבת הסדרה המקורית".

"בביקורות שאנחנו קוראים, שהן יוצאות דופן, לגבי שתי הסדרות, ההתייחסות היא לסדרת דרמה, לא לגבי זה שזה עם כזה או אחר", מוסיף רף. "אובמה אמר ש'הומלנד' זו הסדרה שהוא הכי אוהב, המטרה שלנו היא לגרום למלכת אנגליה להגיד את אותו הדבר".

אבי ניר. נמרוד סונדרס
אמון מיוחד בצופים. אבי ניר/נמרוד סונדרס

"לאנשים האלה יש שנים אבודות והביוגרפיה שלהם היא חלק מהותי", סיכם ניר. "רצינו לקוות שככל שהחיבור עם הדמויות יהיה חזק יותר, כך יהיה עניין לצופים לבחון צדדים אחרים שלא יכולנו להביא למסך. בנינו את העולם הנוסף שחי במקביל, מבלי להתנגש בטלוויזיה. זה היה דבר די חדשני בעולם, שמראה על אמונה בסיפור ובצופים גם יחד, ביכולת להבין ולהתחבר אפילו עוד יותר".

עוד ב"שובר מסך":
במאי "עבודה ערבית": "בקשת פחדו ממינון השפה הערבית בסדרה"
פרס "כד החלב" הוענק לאורלי וילנאי וגיא מרוז: "להיות עיתונאי חברתי זה לא נוצץ"
סער סקלי: "פסיכיאטר ב'האח הגדול' - טעות בשיקול הדעת"
עורכי "המירוץ למיליון": "האמריקאים רוצים לאמץ אלמנטים שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully