וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעות קיץ 2012: מגאנז אנ' רוזס עד רד הוט צ'ילי פפרז

עינב שיף

22.6.2012 / 17:27

גאנז אנ' רוזס, מוריסי, רד הוט צ'ילי פפרז ועוד - מדריך הופעות הקיץ של וואלה! תרבות יגיד לכם כמה תשלמו, איך זה יראה ולאן הכי כדאי ללכת

גאנז אנ' רוזס ואגלי קיד ג'ו

מי: אין צורך להציג את גאנז אנ' רוזס, רק להזכיר שאקסל רוז ממשיך להופיע תחת המותג האיקוני ומבצע את כל השירים שהפכו את הלהקה ללהיט לפני 25 שנה. אגלי קיד ג'ו נמצאים בסיבוב איחוד שמשתלב היטב עם אווירת הגרביים הלא מכובסות של גאנז וביחד – הקהל צפוי לכשש שעות של סולו גיטרה.

מקום: פארק הירקון

תאריך: 3 ביולי

מחירים: 360 שקל לדשא, 750 שקלים לטבעת הזהב

למה כן: האמת היא שההופעות של גאנז אנ' רוזס נראות טוב יותר מבעבר, נמשכות זמן רב ויש בהן את מיטב הלהיטים. אקסל רוז אמנם מגיע בכ-90 שעות איחור, אך גם איש השירות של חברות הכבלים והלוויין ולו אתם עדיין מחכים, נכון?

למה לא: בשתי מילים – לא רלוונטי. בקצת יותר: להוציא מעריצים אובססיביים שישבו שבעה על סלאש, גאנז אנ' רוזס, אגלי קיד ג'ו והיהודים, החימום הישראלי למופע, זה קצת יותר מדי עבור כל אחד, ובוודאי כשזה עולה כסף.

גלן יוז

מי: סולן דיפ פרפל לשעבר, אחד מהם, מגיע לישראל להופעה עם נגניו.

מתי: 9 ביולי

מקום: המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב

מחירים: 209-359 שקלים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

למה כן: דיפ פרפל מילאו את קיסריה כשבע פעמים בשנים האחרונות, מה שמצביע על ביקוש לז'אנר והימצאותו של קהל שאולי ייהנה ממה שלגלן יוז יש להציע.

למה לא: לא מעט כסף על מוזיקאי שבאמת לא תרם דבר לרוקנרול מחוץ לחברותו בלהקה, שם תפקד כקול להשכרה.

North Mississipi Allstars

מי: הרכב הבלוז המוערך של האחים לות'ר וקודי דיקנסון, שאחרי שנים של פעילות בנפרד חברו לפני כ-12 שנים ללהקה משותפת המוערכת מאוד בקרב קהילת הבלוז וגם מחוצה לה.

מקום: מועדון הבארבי בתל אביב

תאריך: 10 ביולי

מחירים: 120 שקלים במכירה מוקדמת, 150 שקלים ביום המופע

למה כן: כי מדובר במחיר הוגן למדי בשביל מנת בלוז הגונה למדי. האחים דיקנסון הם סמל למקצוענות ומסירות לבלוז וההוכחה שלא כל אחד שיודע לדקלם "רוברט ג'ונסון מכר את נשמתו לשטן" באמת מבין את שורשי הנשמה של הז'אנר.

למה לא: כי לא כל להקה מיועדת לכל אחד, וזה ממש בסדר.

בריאן ג'ונסטון מאסקר

מי: להקת האינדי המבריקה שמסעירה כבר למעלה מ-15 שנה את המוזיקה האמריקאית, בין אם זה באלבומיה המצוינים, ההופעות המופרעות וגם הסרט התיעודי "Dig!" שהפך אותם סופית, לקאלט.

תאריך: 11 ביולי

מקום: מועדון הבארבי בתל אביב

מחיר: 179 שקלים במכירה מוקדמת, 199 שקלים ביום המופע

למה כן: בריאן ג'ונסטון מאסקר עונים בדיוק להגדרה "הלהקה הכי טובה שאתם לא מכירים". מדובר, באמת ובתמים, בחבורה שאין לדעת מי או מה ישחרר את הבורג שבראשם, אם בכלל הוא היה קיים שם מלכתחילה. הדיווחים השונים בעיתונות הישראלית על הופעותיהם נעו תמיד בין התגלות דתית לאורגיה של דם וזרע, ומדובר בשתי חוויות שחבל לפספס.

למה לא: בריאן ג'ונסטון מאסקר היא קטע, וכשמדובר בקטע, קשה לבקש מאנשים להמר בכסף. אפשר בקלות לשנוא אותם ובאותה מידה גם להתפטר מהעבודה ולהפוך ל-Roadie של החבורה הזו, אבל שוב – מדובר בהימור למי שאינו מעריץ מושבע.

בריאן ג'ונסטון מאסקר בוחרים את תחנות הדרך המוזיקליות שלהם

כריס קורנל

מי: סולן סאונדגארדן לוקח הפסקה ממסע האיחוד של הלהקה כדי לקדם שוב את עצמו, הפעם בפורמט אקוסטי לרגל אלבום חדש שהוציא.

מתי: 16-17 ביולי

מקום: 16 ביולי – זאפה אמפי שוני, 17 ביולי – היכל נוקיה בתל אביב

מחירים: למופע בשוני אזלו הכרטיסים; למופע בנוקיה: 235-345 שקלים

למה כן: כריס קורנל הוא אחד הקולות הגדולים בעולם הרוק ב-25 השנים האחרונות ולא חשוב באיזה פורמט הוא מגיע, כל עוד הוא לא מתקלט – הוא שר, ולכן כדאי להיות שם. חוץ מזה, רק בשביל ביצוע ל-"Hunger Strike" שווה להגיע.

למה לא: קורנל נתן הופעה מצוינת כאן לפני כמה שנים, אך היה זה בפורמט רוקנרולי, במקום פתוח ובאווירת העולם כולו נגדנו. העולם עדיין נגדנו, אבל קורנל לא הוציא חומרים חדשים שכדאי בשבילם שוב להוציא מאות שקלים ובמידה מסוימת – די מאכזב שהוא מגיע בלי סאונדגארדן. זה כבר היה סיפור אחר.

מוריסי

מי: סולן הסמיתס לשעבר, לנצח מהכותבים הגדולים בתולדות הרוק, חוזר לישראל לסיבוב נוסף כחלק מטור אירופי, ומה שמסתמן כמו העברת זמן עד שייצא ספרו הביוגרפי שבו יחשוף – או שלא – כמה פרטים חדשים על חייו.

מתי: 21 ביולי

מקום: ביתן 1 בגני התערוכה

מחיר: 295-600 שקלים

הופעה מלאה של מוריסי

למה כן: בסט-ליסטים האחרונים, מחודש מאי 2012, מוריסי מבצע את "Shoplifters of The World" וגם את "I Know It's Over" ואפילו את "Still Ill". לפעמים יש את "There is A Light That Never Goes Out" ולפעמים אין, אבל ברצינות – מדובר בסט משודרג מזה שמוריסי הציג כאן בסיבוב הקודם ובסופו של דבר – זה מוריסי, מי אתם?

למה לא: מוריסי לא נהנה בהופעה הקודמת שלו בישראל. הקהל לא הכיר את הקאבר שלו לבאזקוקס, לא התלהב מהמחווה שלו לישראל עם הפתיח של סוזי והבנשיז והגיב לו די באדישות. אולי הפעם זה יהיה אחרת, אבל מה לעשות – מוריסי מעולם לא קיבל כאן את הכבוד הראוי לו.

סטיבן מלקמוס

מי: סולן פייבמנט לשעבר הוא גם יוצר סולו מבריק לכשעצמו. אלבומי האולפן שלו הם באמת משהו נהדר וחכם שאפשר כל יום ללמוד ממנו משהו חדש.

מתי: 22 באוגוסט

מקום: מועדון הבארבי בתל אביב

מחירים: 199-219 שקלים

למה כן: קשה למצוא אדם חכם יותר מסטיבן מלקמוס בעולם האינדי. הוא מתנסח כמו אקדמאי שגדל על סוניק יות' ומנגן חשמלית כמו נרקומן של טלוויז'ן. אחד היוצרים הטובים ביותר שהגיעו לישראל בשנים האחרונות.

למה לא: עם כל הכבוד, פסגת יצירתו של מלקמוס היא עדיין פייבמנט והוא מקפיד שלא לבצע שירים שלהם בהופעות. זה לא שיקול יחיד במקרה של יוצר ברמה שלו, אבל זה משהו שצריך לדעת.

רד הוט צ'ילי פפרז

מי: רק אחת מהלהקות הגדולות בעולם שמגיעה לסגור מעגל לאחר הביטול המדובר לפני יותר מעשור. נשיאים התחלפו, מוזיקאים מתו ואנתוני קידיס ו-Flea עדיין רוקדים בלי חולצה.

מתי: 10 בספטמבר

מקום: פארק הירקון

למה כן: כי יש דברים שצריך לראות לפחות פעם אחת בחיים, בין אם בשפל או בשיא או סתם בבינוניות, והצ'ילי פפרז ראויים לכך, לפחות פעם אחת.

למה לא: ממרחק הזמן, האלבום החדש של הצ'לי פפרז לא באמת כזה מבריק ואת השיר הטוב ביותר מתוכו, הם לא מבצעים באחרונה. בנוסף, עם כל הכבוד לג'וש קלינגהופר, קשה להבין מה הלהקה הזו בכלל עושה ללא ג'ון פרושיאנטה.

רד הוט צ'ילי פפרז בישראל: עשר שנים מאוחר מדי
רד הוט צ'ילי פפרז באלבום חדש: עולה על הציפיות


לאיזו הופעה תלכו הקיץ? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully