וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הכדורים ב"אח הגדול": הקרב התקשורתי הלא משכנע של הפסיכיאטר

ארנון מוסקוביץ'

24.6.2012 / 1:20

הראיון של ד"ר אילן רבינוביץ', שעמד במרכז שערוריית הכדורים ב"אח הגדול", הציג את גרסתו הלא משכנעת, ולמה מזלזלים בצופים בשישי בערב. סיכום הסופ"ש בטלוויזיה

פרשת הכדורים, גרסת הדוקטור

שלושה חודשים אחרי התפוצצות פרשת הכדורים ב"אח הגדול" העניק אתמול (שבת) ד"ר אילן רביניוביץ', הפסיכיאטר שעמד במרכז האשמות המשתתפים, ראיון טלוויזיוני ראשון לאושרת קוטלר בערוץ 10. במקביל, בסוף השבוע פרסם רבינוביץ' טקסט תוכחה בידיעות אחרונות בו האשים את אנשי קשת וחברת ההפקות קופרמן, שמפיקה את התוכנית, בכך ש"ניסו לייצר אקשן בכל מחיר". אולם, בניגוד לבמה החופשית לה זכה על גבי העיתון, קוטלר דחקה את הפסיכיאטר הידוע לשמצה אל הפינה אליה חיכו כולם שיידחק, בראיון מוכיח, מהודק ומטיף במיוחד.

תחת אש שאלותיה החזקות והמבוססות של המראיינת, נראה הרופא כילד שנתפס לאחר שעשה במכנסיים, המנסה להסתיר בידיו את המעשה ובכך רק מסגיר את שעשה בצורה החד משמעית ביותר. חוסר יכולתו לספק קונטרה של תשובות ענייניות, גרם לו לפנות אליה שוב ושוב בתחנונים שתעצור את מהירות ההתנגשות שלה בו: "תקשיבי, עכשיו תקשיבי... רק דקה, עכשיו רק דקה", ביקש לפני שאילתר תשובה שנשמעה הגיונית לפחות באוזניו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא משכנע. ד"ר אילן רבינוביץ' בראיון לערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל קוטלר התעקשה על שאלה אחת חשובה עליה לא יכול היה ד"ר רבינוביץ' להשיב בצורה שמתיישבת עם ההיגיון: מדוע כשדווח לו שאחד הדיירים חווה התקפי חרדה קשים חוזרים ונשנים במהלך התוכנית לא התעקש שיש להוציא את הדייר ההוא מהבית ויהי מה? התשובה שלו, לפיה אם היה מורה להוציא את הדייר היה הדבר עלול להסב לו נזק נפשי גדול יותר מאשר האפשרות בה היה נשאר בבית "האח הגדול" ומתפרסם כפי שחלם לעשות, היתה מצחיקה בחוסר אמינותה. הגרסה הלא משכנעת שהציג רבינוביץ' בראיון איפשרה הצצה לאופן המדויק בו נראה אדם שהיה פעם על גג העולם ברגע בו הוא מאבד שליטה ומסתחרר אל תהום.

פרשת הכדורים בבית האח הגדול: בקרוב המסקנות

מה אתם חשבתם על הראיון של ד"ר רבינוביץ'? ספרו לנו בפייסבוק

הטוקו שואו של טל ברמן חוזר לאייטיז

בתקופתנו נזקקת לא מעט תעוזה מצד הערוץ הראשון להחליט להוציא מתיבת השלדים תכנית אירוח אולד-סקול. אז נכון, הפתיח של "שישי עם טל ברמן" אולי נראה כאילו נלקח מקפסולת הזמן של האייטיז והאולפן אולי באמת קצת מזכיר מועדון חשפנות בקהיר, אבל טל ברמן הוא אחד המנחים הטובים שישנם בארץ מזה שנים; מבלי להכתיב בכוחניות את כיוון הראיון כמראיינים אחרים, ברמן מצליח להזרים אותו בסטייל וברגישות כמעט בלתי נראית אל מחוז חפצו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות הלוק, מיועד לצופים שאינם זומבים. מתוך "שישי עם טל ברמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שישי עם טל ברמן" זו תכנית שכנראה אין לה סיכוי לצבור פופולריות גדולה מול שום כוכב שנולד לשרוד על אי בודד בעידן שהטלוויזיה הינה הדחה אחת גדולה. אבל היא גם תכנית שלא מעוניינת להתחרות עם כאלה, כיון שהיא באה לספק את הסקרנות של הצופים הפחות זומבים של ימינו.

חשוב להבהיר, שלא, לדבר עם שר הביטחון אהוד ברק על האפליקציות שהוא מחזיק באייפון שלו לא הופך את אגרת הטלוויזיה למוצדקת וגם גירושיה של נועה תשבי אינם שיחה שחשוב שהצופים יהיו ערים אליה. אבל אנשים כמו נועם גרשוני, טייס המסוק שהפך משותק במלחמת לבנון השנייה ושלאחרונה זכה באליפות הטניס לנכים, ויעקוב בר-לוי שהוציא לאור את הספר "השמיים לא נופלים" אודות חווית ההתמודדות של הורים עם יציאה מהארון של ילדיהם - הם מרואיינים שעבורם שווה לא לזוז מן המרקע ומהתכנית במשבצת השידור הגוססת הזו.

"שישי עם טל ברמן": מה הסיכוי להחיות את תוכניות האירוח?

אבי הזמר משעשע בעיקר את עצמו

הורים יקרים, נא לכבות פלאפונים, הצגת י"ב 4 בחסות שידורי קשת עומדת להתחיל. בתכנית האמנותית: אבי המצחיקול יתלבש בחליפה בטעם רע בכוונה תחילה, יארח (בעיקר) את עצמו ויעשה שמח - עם חיקוי מוגזם של זמר מזרחי (מה שכולל כמובן מנות בלתי נדלות של המילה "נשמה"), שירים ובדיחות. מ-ת-חי-לים.

תכנית האירוח הקומית של אבי הזמר בערוץ 24 לא רק שאינה נמצאת על המסלול שיביא אותה לתחנתה הסופית הנקראת "מצחיקה", היא דוהרת על מסילה שבורה לכל אורכה ונעצרת בכל פעם רחוק כל כך מתחנות הביניים הענייניות שלה – האירוח. התכנית כמו אוספת את אורחיה לנסיעה, אך מכיוון שהם יושבים שם ולא נשאלים שום דבר מעניין, הם משמשים למעשה ככובעו של נהג הקטר, כדי שיידעו כולם שאבי הזמר הוא הוא הנהג. הם כולם – מהשחקן הזה או ההוא, מפליט ומנחה ריאליטי ועד כוכב עבר בהוליווד, שולפים תשובות סתמיות בתמורה לשאלותיו חסרות הפואנטה והעניין של אבי הזמר, בעיקר בכדי שיוכל להחזירם עם בדיחה גרועה מקודמתה וטוויסט נוסף של מבטא.

אבי הזמר. רועי ברקוביץ',
חסר פואנטה. אבי הזמר/רועי ברקוביץ'

אם כך, שוב הפסדנו. שוב הזכיינית מנצלת את שידורי ערוץ המוזיקה כדי להתיך לתוכם את רכיבי תכניות הריאליטי שבחסותה. התרכובת שנוצרת מותירה אותנו כמו הזומבים שהפכנו מזמן, אלה שלא מבחינים בין טוב לרע בתרבות ובטלוויזיה, לפחות עד עונת הריאליטי הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully