וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 36: The Gaslight Anthem עם אלבום רוקנרול מעולה

25.7.2012 / 1:51

היורשים של ברוס ספרינגסטין באלבום אדיר, הקילרז בהופעה עם חומרים חדשים, קאבר מרגש לקלאסיקה של סיימון וגרפונקל ופיתרון לגעגועים לבילט טו ספיל. בלוג הרוקנרול

"The Gaslight Anthem – "Handwritten

The Gaslight Anthem. Ed Rode, AP
לובש את הלב על השרוול. The Gaslight Anthem/AP, Ed Rode

אלבום השבוע שלי הוא כמובן "Handwritten", החדש של The Gaslight Anthem, מהלהקות הכי אהובות עלי בשנים האחרונות. הוא זוכה לתואר הזה לא בגלל שהוא אלבום מבריק, אלא בגלל שהוא עוד מאותו הדבר מהלהקה שזה בדיוק מה שאני דורש ממנה: עוד מאותו הדבר. ואני לא יכול לשקר: זה כל כך רוקנרול מייד אין ניו ג'רזי, וזה כל כך עובד עלי, ואולי בעולם מקביל אני ממש עכשיו מנשנש קנולי בניו ברונסוויק. אני באמת מחובר לבריאן פאלון ולגיטרות שלו; לברוס ספרינגסטין הקטן שמת לפרוץ מתוכו אבל לא באמת מצליח ולא פעם נכנע למורשת של עוד בן גאה של המדינה הזאת – ג'ון בון ג'ובי; לרומנטיקה האמריקאית שלו שלא פעם גולשת לדרמטיות, אם לא לקלישאות; לאהבה הבלתי מוסתרת שלו לגיבוריו – הבוס וג'ו סטראמר וטום פטי ואדי ודר.

אז ב-"Handwritten" ממשיך פאלון לטחון את אותם מוטיבים שהוא כבר ניצל עד דק באלבומים הקודמים של הלהקה, "The 59 Sound" ו-"American Slang", עם דגש על אהבות נעורים אבודות, חרטות והרבה נסיעות באוטו עם הרדיו פתוח. גם הפעם הוא ממשיך ללבוש את הלב שלו על השרוול ובעצם על כל חולצת הפלנל שלו, והוא שר כאילו חייו תלויים בזה. אז אני סולח לו שכבר כמה שנים הוא בעצם שר את אותו השיר שוב ושוב, כי אני סאקר של השיר הזה, וכנראה שגם של האלבום הזה. את הסינגל הראשון, "45", כבר שמעתם פה, הנה עוד שניים ממוצגי ההגנה:

הקילרז – "Flesh and Bones"

רחוק מניו ג'רזי, בלאס וגאס, אדם מוכשר אחר ממשיך לנסות את הגרסה שלו למורשת של ספרינגסטין; קוראים לו ברנדון פלאוורז, ובעוד שקיים ספק גדול אם הלהקה של פאלון תהפוך להצלחה בינלאומית, הקילרז של פלאוורז כבר מזמן שם, מפזזים כל הדרך למקומות הראשונים במצעדי הפזמונים וללבבות של הורים וילדיהם. בספטמבר ייצא האלבום הרביעי של הקילרז, "Battle Born", הסינגל הראשון והמעולה "Runaways" כבר חוגג ברדיו, ובשבוע שעבר הם ביצעו בהופעה בארה"ב עוד כמה שירים חדשים מהאלבום. הם, כמובן, שלאגרים. הנה הפייבוריט שלי, נסו לסלוח על האיכות.

"King Creosote – “Ankle Shackles

תואר שיר השבוע הולך לקטע הקסום והמרגש הזה, כמעט 12 דקות אורכו, של קני אנדרסון הסקוטי, שעובד תחת השם King Creosote. הוא לקוח מהאי.פי "To Deal With Things" שייצא בסוף אוגוסט.

"The Vaccines - "Teenage Icon

החדש של הווקסינז מתחיל כקטע סטנדרטי שלהם ותוך זמן קצרצר הופך למשהו שאי אפשר לומר לו לא. הוא לקוח מתוך האלבום השני של האנגלים, "The Vaccines Come of Age", שייצא באוקטובר.

"Two Door Cinema Club - "Sleep Alone

"Something Good Can Work" היה אחד מהשירים הכי טובים של 2010, וישב טוב באלבום הבכורה של הצפון אירים, "Tourist History". בספטמבר (גם) הם יוציאו אלבום חדש (איזה חודש גדול זה הולך להיות, כולל האלבום החדש של פט שופ בויז), "Beacon", וזה השיר הראשון מתוכו. הזהרה: זה מדבק. תקשיבו ותורידו כאן.

"Snowden – “The Beat Comes

לפני קצת יותר משנתיים גיליתי לראשונה את ההרכב הזה מאטלנטה, שנע בין דאנס-רוק לפופ שו גייזי, אחרי שהוציא אי.פי מעניין בשם "Slow Soft Syrup". בסתיו הפרויקט של ג'ורדן ג'פארס יחזור עם אלבום חדש בלייבל של קינגז אוף ליאון, וזו הטעימה הראשונה ממנו.

"The Babies – “Moonlight Mile

שיר יפה של הבייביז הברוקלינאים, מתוך אלבומם החדש "Our House On The Hill", שייצא בסתיו.

"Crystal Stilts - "Dark Eyes

קליפ חדש לשיר המעולה זה מתוך האי.פי האחרון של הניו יורקים, "Radiant Door", שיצא בשנה שעברה.

"Menomena – “Heavy Is As Heavy Does

קטע אפקטיבי, אינטנסיבי וקודר של הרכב האינדי מפורטלנד, מתוך אלבומם החמישי, "Moms", שייצא בספטמבר. לא הכרתי אותם עד עכשיו, זה עומד להשתנות.

"Helvetia – “RyBro

מתגעגעים לבילט טו ספיל? שברו את הגעגוע עם השיר החדש של הלווציה, הלהקה שמחממת אותם בהופעות. מתוך "Nothing In Rambling", השביעי שלהם שייצא בספטמבר. תקשיבו ותורידו כאן.

"Freelance Whales - “Locked Out

שיר ראשון נאה מתוך האלבום השני של הניו יורקים, "Diluvia", שייצא באוקטובר. פוסטל סרוויס פוגשים את ארקייד פייר.

"The Soft Pack – “Saratoga

סינגל ראשון של הלהקה מסן דייגו מתוך אלבומם השני, "Strapped", שייצא גם הוא, מה לעשות, בספטמבר.

"Jerry Douglas feat. Paul Simon & Mumford and Sons – "The Boxer

האינסטרומנטליסט ג'רי דאגלס עם קאבר מאוד מרגש לקלאסיקה של סיימון וגרפונקל, מתוך אלבומו החדש "Traveler". על השירה מרקוס ממפורד מממפורד אנד סאנס, ועל קולות הרקע פול סיימון עצמו. מעולה.

בלוק פארטי - (Octopus" (RAC Remix"

בשבוע שעבר כיכב פה הסינגל הראשון מתוך האלבום חדש של בלוק פארטי, "Four", שייצא באוגוסט. עכשיו מגיע הרמיקס של אנדרה אלן אנחוס ועושה למקור רק טוב.

פצצה מהעבר

בדיוק 20 שנה חלפו מאז הוציאו אל יורגנסן ומיניסטרי את אלבומם החמישי, "Psalm 69: The Way to Succeed and the Way to Suck Eggs", ונדמה ש-"New World Order", אחד מהשירים הבולטים מתוכו והשיר הכי מצליח של הרכב האינדסטריאל הזה, רלוונטי מתמיד. הוא נכתב כמניפסט נגד ג'ורג' בוש האב, אבל למרות שהוא כבר מזמן לא הבוס, טקטיקת ההפחדות שלו לא נעלמה, להיפך, ופופולרית מאוד גם אצל מנהיגים באזור זה ממש. מפוחדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully