וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 39: האלבום של בלוק פארטי הוא אחת מהפתעות השנה

15.8.2012 / 12:15

הרביעיה הלונדונית חוזרת בגדול, אלבום שמספק מפלט מהחום האכזר, קאבר מפתיע לאבבא, האוסיין בולט הרוקנרולי של 2012 ואחד מהאלבומים הגדולים של שנות התשעים. טור הרוק

"Bloc Party – "Real Talk" / "Octopus

בלוק פארטי. GettyImages
אלבום גיטרות סוחף ומפוצץ אנרגיות. בלוק פארטי/GettyImages

האלבום החדש של בלוק פארטי, "Four", הוא אחת מהפתעות השנה מבחינתי. כל כך לא ציפיתי, והנה הרביעיה הלונדונית חוזרת בגדול ארבע שנים אחרי אלבומה הקודם והלא מספיק טוב, "Intimacy", משאירה מאחור את הרפתקאות האלקטרוניקה של קלה אוקרק וסותמת פיות עם אלבום גיטרות סוחף ומפוצץ אנרגיות, שיודע גם לרגש, ומזכיר לרגעים – גם אם לא במאסטרפיסים - את הימים המאושרים של אלבומם הראשון "Silent Alarm". כמה מהשירים של "Four" כבר נוגנו כאן בבלוג, יש עוד לא מעט קטעים שזורחים מעל השאר - "V.A.L.I.S", "Truth" ו-"The Healing" - שעדיין לא עשו את דרכם ליוטיוב, ושניים שדווקא כן, הסינגל הראשון "Octopus", ו-"Real Talk", שניהם מהופעה בניו יורק לפני כמה שבועות.

"Wild Nothing – "This Chain Won't Break" / "Through the Glass

ג'ק טאטום הוא בחור מוכשר. צרפו לכשרון הזה אהבה למוזיקת אייטיז ושליטה בדרים-פופ ותקבלו אלבום שני שיכול לעזור לספק מפלט, גם אם רק דמיוני, מהחום האכזר שלא מרפה. "Nocturne", האלבום השני של טאטום תחת השם וויילד נאת'ינג, יוצא בשבוע הבא ולמרות שיש רגעים שהוא מרגיש סטרילי מדי, ברגעים אחרים הוא עמוס תחושות ורגישות. זה לא בון איבר, למרות שנדמה שטאטום היה רוצה, אבל גם מישהו שמשחק באותה הליגה זה יפה.

"The Vaccines – "The Winner Takes It All

אוהב את הווקסינז האלה ומחכה לאלבום השני שלהם, "The Vaccines Come of Age", שייצא בתחילת ספטמבר. כדי לחמם את הפורפליי האנגלים העלו השבוע לאתר שלהם אי.פי חדש וחינמי בשם "Please, Please Do Not Disturb", שכולל ארבעה קאברים – לאבבא, ווייר, ניק לואו וג'ונתן ריצ'מן. תורידו את כל האי.פי כאן, והנה טעימה.

"Mumford & Sons – "I Will Wait

בגדול, אין יחסים יותר מדי קרובים בין מאמפורד אנד סאנס לביני, אבל קשה לסרב לשיר החדש של האנגלים הפולקיים, מתוך האלבום "Babel" שייצא בספטמבר. תלחצו פליי ותבינו למה.

"The Fresh & Onlys – “Presence of Mind

שיר יפה, באווירת מזגן, קצת סמיתסי, של ההרכב מסן פרנסיסקו, מתוך האלבום הרביעי שלהם, "Long Slow Dance", שייצא בספטמבר.

"Japandroids – “The House That Heaven Built

כן, לעסתי את הראש עם ג'פנדרוידס. עתידות – הלעיסה טרם הסתיימה. כי האלבום האחרון שלהם, "Celebration Rock", הוא ככל הנראה האוסיין בולט הרוקנרולי של 2012. אני לא בטוח שמישהו יצליח לנצח אותם בריצת הגמר. האלבום הזה לא מפסיק להסעיר, ואם יש מישהו שאני רוצה לראות לייב יותר מכל אחד אחר בימים אלו, אז זה הצמד הקנדי הזה. עכשיו מגיע קליפ לאחד השירים הגדולים של השנה, והוא גדול לא פחות ממנו.

"Two Door Cinema Club - "Sleep Alone

לפני כמה שבועות כיכב פה השיר הלהיטי החדש של האירים, מתוך אלבומם השני "Beacon" שייצא בספטמבר. הנה הקליפ הרשמי וההזוי משהו.

"The Sea & Cake – “Harps

לא מכיר את הלהקה הזאת משיקגו, אבל מתברר שהם קיימים כבר עשרים שנה, ושאלבומם העשירי, "Runner", ייצא בספטמבר. זה שיר ראשון ויפה מתוכו.

"The Black Swans – "Basket Of Light

אלבום חדש גם לבלאק סוונז, "Occasion for Song", החמישי של ההרכב מאוהיו והראשון מאז מותו של חבר הלהקה נואל סאייר ביולי 2008. עוד לא ביליתי עם האלבום העצוב מספיק כדי לגבש דעה, אבל הביקורות אוהדות, וזה שיר מייצג.

"White Denim – "Darlene

שני שירים חדשים של ווייט דנים הטקסנים צפו ועלו השבוע, ושניהם רגועים ויפים. הנה הבחירה שלי.

סטיבן מלקמוס והג'יקס - "Stick Figures in Love" / "Forever 28"

כולם כבר יודעים שבדיוק בעוד שבוע, ביום רביעי הבא, יופיעו בבארבי סטיבן מלקמוס והג'יקס. אני אישית יותר אהבתי את מלקמוס של תקופת פייבמנט, אבל רבים אחרים טוענים שדווקא עם הג'יקס פריחתו גדולה יותר. לישראל הם מגיעים שנה אחרי צאתו של אלבומם האחרון, "Mirror Traffic", שהופק על ידי בק ושנחשב לטוב ביותר שלהם, והוא כמובן מאד דומיננטי ברשימת השירים שהם מבצעים בסיבוב הנוכחי. הנה שניים מתוכו שאפשר לבנות עליהם.

פצצה מהעבר

איזה שיר יפה זה "Vapour Trail" של ride, ואיזו השפעה אדירה היתה ללהקה הזאת מאוקספורד - לא פחות מלהקות שוגייזינג אחרות שפשוט יותר התחבר להן הכל - על הז'אנר ועל כל כך הרבה מוזיקה שבאה אחריה. האלבום ממנו השיר הזה לקוח, "Nowhere", יצא ב-1990, היה הבכורה של הרביעיה ונחשב לאחד מהאלבומים הגדולים של שנות התשעים. אחריו הגיעו עוד שלושה אלבומים, וב-96' הלהקה התפרקה. אנדי בל, הגיטריסט, הקים את hurricane #1, משם עבר לנגן בס באואזיס, וכיום הוא חלק מבידי איי של ליאם גאלאגר. משתתף בצערו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully