וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 13: הקמפיין הוויראלי של "בלתי נשכחים 2" הוא חגיגה של טוב טעם אייטיזי

הילית וולברג

20.8.2012 / 7:53

הקמפיין הוויראלי של "בלתי נשכחים 2" הוכיח שאייטיז היא אולי מילה גסה עבור טכנולוגיה, אבל בעולם הוויראלי היא מילה כמעט נרדפת לקאלט. טור תרבות דיגיטלית

יח"צ - חד פעמי

כשמדובר בוותיקי אקשן כמו וויליס, סטאלון, שוורצנגר ונוריס, משומרים בפורמלין ובבוטוקס ככל שיהיו, קשה לדמיין מהלך ויראלי עדכני שיוכל למנף את הנוכחות הדיגיטלית של הפרלמנט ההוליוודי הזה ברשת. זה לא שמישהו מאגדות הפעולה הללו מתחזק חשבון טוויטר פעיל מדי או מזדרז לצלם תמונות נרגשות מסט הצילומים של סרטם החדש, "בלתי נשכחים 2". למרות זאת, מקדם הקיטש ההוליוודי המלווה את סרט ההמשך הזה הוא ככל הנראה אחד מהמרכיבים הקסומים שהופכים את הקמפיין לקידום הסרט לוויראלי למדי. אייטיז היא אולי מילה גסה עבור טכנולוגיה, אבל בעולם הוויראלי היא מילה כמעט נרדפת לקאלט.

בלתי נשכחים 2.
"בלתי נשכחים 2"

וכך, כבר עם יציאת הסרט השני לאקרנים, הרשת כמרקחה לקראת הליהוק לסרט השלישי בסדרה וחרושת השמועות לגבי הכוכבים המזדקנים שצפויים להצטרף לצוות הנוכחי כוללות את קלינט איסטווד, ניקולס קייג', ווסלי סנייפס והריסון פורד. את השמועות האלה כבר גיבה המפיק הישראלי של הסרט, אבי לרנר ולצדן צצה שמועה טרייה אף יותר המבטיחה גרסה נשית לחבורה הבלתי נשכחת. בפורומים ובבלוגים ברחבי הרשת מחליפים המעריצים הצעות לליהוק הגרסה הזאת כשבראש הרשימה נמצאות כוכבות עבר כמו סיגורני וויבר ומילה ג'ובוביץ'. בעידן השעתוק שמוצא את דרכו גם להוליווד עם חידושים וסרטי המשך כמגמה שהשתלטה על התסריטים המקוריים, הכוכב הלוהט הבא הוא לאו דווקא זה שיגרום לצייצנים לתקתק במרץ על המקלדת, כמו שאולי כוכבי העבר יגרמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גם השטיקים הוויראליים שנועדו להפוך את הסרט להצלחה עוד בטרם עלה לאקרנים חפים מכל נסיון לחדש בצורה יוצאת דופן. כך למשל הושק הכפתור האדום עליו אתם מתבקשים בשום פנים ואופן לא ללחוץ. לצדו תקבלו, ממש כמו בבאנר פרסומי עתיק, את טרי קרוז ודולף לונדגרן שמככבים בסרט כשהם צועקים עליכם בדמות הבאד אס הטיפוסי לא ללחוץ בשום אופן על הכפתור. כשתלחצו על הכפתור בכל זאת - כי גם אתם באד אס לא פחות מהם - תזכו לקבל הצצות נבחרות לקטעים מתוך הסרט. ישן, פשוט ועושה את העבודה. ממש כמו ברוס וויליס.

בתחתית המסך יחכה לכם לינק נוסף ומפתיע לטריילר המעריצים שהוכן עבור הסרט, לא דבר שחברת ההפצה ממהרת לפמפם באתר הרשמי בדרך כלל. הטריילר מנתב אף הוא את התמה של מסע הקידום: "באמריקה שכחו איך לעשות אקשן", מופיע הכיתוב על המסך. "אנימצית מחשב חיסלה את כולם", נכתב על רקע קטעים מ"איירון מאן" ו"אווטאר" בשחור לבן, "וחיילי קומנדו בלי חולצה פינו מקומם לגברים בטיץ. הקיץ הזה, נראה מה הופך את אמריקה לנפלאה. לא טיץ', לא מגנים, לא צרעות. רק גברים עם רובים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוך הטמבלר "trackemfindemkillem"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבון טמבלר מיוחד נפתח אף הוא לצורך הקידום הדיגיטלי וכולל באופן מרענן למדי, לא רק תמונות וגיפים, אלא קטעי סאונד של ציטוטים נבחרים ממגוון הקלישאות שכוכבי פעולה אומרים בדרך להרוג מישהו. עוד חגיגה של טוב טעם אייטיזי שקוסם לתרבות הרטרו הטמבלרית. לצד האתרים והדפים הרשמיים האלו הושק גם משחק וידאו לכבוד המאורע, "Expendable 2: Deploy and Destroy" המבטיח הנאה מוגברת מיצירת הרס מוחלט בדרך לחסל את הרעים. כמעט מיותר לציין שהמשחק עצמו בנוי באנימציה הישנה והטובה השמורה למשחקי עטרי, ניחשתם נכון, מהאייטיז.

למעשה כל אספקט של קמפיין דיגיטלי חדשני כוסה על ידי חברת ההפצה, אבל בצורה קלאסית כמעט, המקדשת דווקא את הישן והבנאלי לעומת החדש והמתוחכם, כך שגם הממים השכונתיים הצדיעו בדרכם לעבר, פחות מלעתיד עם הטריילר וינטג' בסגנון שנות ה-80, הצעה קומית לכוכבים וותיקים נוספים שיכולים לככב בסרטי ההמשך או שירבוט פוטושופי לסרטים ישנים בהם יכל הקאסט כולו לככב (וגם מחווה קטנה לנהיגה העצבנית של ג'ייסון סטטהאם).

דווקא בעולם החדש שמתקיים באינטרנט, החזרה המודעת לערכי התרבות של העבר, כשהיא עתירה באירוניה מכוונת, מצליחה לעורר את תשומת הלב של הדור הבא, שמניע את הגלגל הדיגיטלי המשומן של ההפצה הויראלית. לא בטוח שהדור הזה ידע בכלל את צ'אק נוריס, אבל הוא בטח קרא עליו באינטרנט.

לכל הטורים של נערה גולשת
"בלתי נשכחים 2": יותר מדי אקשן רדוד, פחות מדי בדיחות טובות
"בלתי נשכחים 2": טורניר בחירת גיבור הפעולה הגדול מכולם
מה אתם חושבים על הקמפיין השיווקי של "בלתי נשכחים 2"? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully