וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות הבוקר לא למדו את הלקח: חמש הערות על הטלוויזיה

חגית גינזבורג

23.8.2012 / 7:27

למרות הביקורת הקשה על מכירת אייטמים תוכניות הלייפסטייל בבוקר לא השתנו, ואם רק מפסיקים להתחסד לרגע "אלנבי" היא סדרה מהנה: חמש הערות על הטלוויזיה של השבוע

תוכניות הבוקר לא לומדות את הלקח

הצופה רותי רוצה לדעת כל מיני דברים – למשל, מה צופן לה העתיד בזוגיות. וגם בקריירה. וגם בבריאות, ובכלל, היא תשמח מאוד לדעת את העתיד. בדיוק בשביל זה יש לנו את אורנה דץ וצוות המיסטיקנים שלה, חלקם מצוידים בקלפי טארוט ואחרים בידע קוסמי אחר, והצופים עומדים בתור, כי השנה, כך מסתבר, היא עדיין 1997.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה לשנות? המיסטיקנית הבטיחה שיהיה בסדר. מתוך "לחיות טוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באמת שעצוב לראות כיצד גלגלי השיניים של תוכניות הבוקר בישראל ממשיכים לחרוק, מבלי שאף אחד יטרח להזליף לשם מעט שמן, או חלילה לרענן את הפורמט השחוק כל כך. אותם פאנלים משמימים ומומחי שקר כלשהו שמגיעים כדי לדון בסוגיות נוקבות כמו "פטריות ואגינליות – לאן?", ולך תדע אם הם שילמו להפקת התוכנית כדי להתארח או סתם שכבו עם התחקירנית. וגם אותן מנחות קפואות מבט ומאולצות חיוך נמצאות שם, מדקלמות שאלות מהטלפרומטר ברובוטיות מעוררת התפעלות. האם הביקורות על מכירות האייטמים בתוכניות אלה והחדרת תוכן שיווקי שינו משהו? כמובן שלא, כנראה כי איזו מיסטיקנית הבטיחה שיהיה בסדר.

ערוץ 2 ו-10

"אלנבי" - כשלא מתחסדים מולה, אפשר ליהנות

הרבה אש ספגה הסדרה "אלנבי" כשהושק פרק הבכורה שלה לפני כחודשיים – ענייני חשפנות, זנות, סמים ואלימות לא עוברים היטב את המסך הישראלי, מסתבר, אלא אם כן הם מופיעים בחדשות. אבל בדיקת דופק אמצע העונה מוכיחה שלמרות הצקצקנות המתחסדת שנטפה מהביקורות – "אלנבי" מצליחה לספק את הסחורה כסדרת פשע ומתח מספיק מסקרנת כדי להשאיר את הצופים בסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפלה, סקסית וקצת מדכאת - כמו שצריך. רומי אבולעפיה ואביב אלוש. מתוך "אלנבי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא אפלה, היא קודרת, סקסית וגם קצת מדכאת, כמו שסדרה טובה אמורה להיות. בימים שבהם סכנת סגירה ממשית מרחפת מעל ראשו של ערוץ 10, "אלנבי" היא תזכורת טובה לכך שמוכרחים להשאיר את הערוץ באוויר. וחוץ מזה שרומי אבועלפיה, מורן אטיאס ואביב אלוש כל כך טובים, שבאמת חבל שאתם מחמיצים את כל הכיף הזה.

ערוץ 10

"אלנבי" תכריח אתכם להריח את הצחנה

סקס והשטעטל הקטן

מעטות הן סדרות הניינטיז שמצליחות לא לאבד מתוקפן גם עשור לאחר שפסו מן העולם. "חברים" היא כזו, וכך גם "סיינפלד" - בתנאי שאתם נמנים על חסידי הסדרה וטרם פיתחתם אלרגיה לחיוך של ג'רי – הודות להומור הנצחי שלהן. אבל "סקס והעיר הגדולה", כה מצער לגלות, איננה כזו.

ב-yes פצחו לפני מספר שבועות בשידור חוזר יומי של סדרת האורגזמות והנעליים המיתולוגית, ועל אף שרוב הנקבות על הפלנטה ישמחו להעיר את המתים ולצפות בסדרה מחדש, בפעם המי יודע כמה, קשה להתעלם מחוסר הרלוונטיות שלה לימינו אנו. בלי אפליקציות דייטינג בפייסבוק, בלי אייפון ועם פריטי אופנה שכולנו הדחקנו את קיומם (נעלי מנולו בלאניק עם נוצות, באמת?) המרדף הבלתי פוסק של קארי אחרי מיסטר ביג, עם טלפוני המחוגה והמזכירות האלקטרוניות, מרגיש מגוחך מתמיד. סמסי לו "ער?" וסיימי עניין.

ערוץ yes oh

"ספי ריבלין – לא מוכן לשתוק" - בסוף הטובים מנצחים

הסרט על מאבקו של ספי ריבלין בסרטן הגרון שתקף אותו ושובו לבמה, הוא הרבה יותר מסרט על אדם שמתמודד עם מחלה קשה וניצחון הרוח על הגוף. הסרט על ספי ריבלין הוא סרט על אייקון תרבות ישראלי, שמצליח להתעלות לא רק על הקשיים הפיזיים שנקרו בדרכו, אלא גם ובעיקר על הישראליות שעוטפת אותו מכל עבר, הישראליות הזו שמעודדת אותך לייאוש, מרמור ותחושת ה"דפקו אותי" שכולנו מכירים היטב ושמרגישה היום רלוונטית יותר מאי פעם.

אבל לא ריבלין – ריבלין מצליח לזקק אופטימיות וחיוביות לכל סיטואציה, גם אם מדובר בטיפולי הקרנות, והוא תזכורת חיה ונושמת לסוג הכוכבים שהיו כאן פעם, בני אדם רחבי אופקים שמצטטים את אפרים קישון ויודעים בעל פה את המלים של השיר "Autumn leaves". הסרט על ספי ריבלין הוא סרט שאתם צריכים לראות, כדי להזכיר לכם שהטובים מנצחים בסוף.

ערוץ 10

"אייס טי וקוקו" מציעים הרפיה. מוחית

ערוץ E! הוא כמו חוף מבטחים שמתחבא בשלט, במיועד עבור אלה מאיתנו שזקוקים מדי פעם לאינפוזיית טראש ישירות לווריד. בדיוק ברגע שבו מתחשק להימלט מהאקטואליה והשידורים החוזרים של "חברים", אפשר לדלג אליו ולמצוא שם איזו סוכריית ריאליטי, שב-90 אחוז מהזמן תכלול גם את קים קרדשיאן.

תוכנית הריאליטי של הראפר במיל' אייס טי (כוכב "חוק וסדר מדור מיוחד) ואשתו, בובת הסיליקון קוקו, היא בדיוק מה שהרופא רשם, אם אתם זקוקים להרפיה מוחית ולהתעסקות בת חצי שעה בחייהם של היפים (פחות) והעשירים. העונה השנייה של "אייס טי וקוקו" שודרה בארה"ב עוד בפברואר, אבל עכשיו אפשר לראות אותה גם אצלנו, והיא מלאה בנסיעות חפוזות לנופשונים, שופינג של נעליים, כלבי בולדוג מפונקים, דילמות מטופשות להפליא וקוקו בביקיני.

ערוץ E!

גם לכם יש הערה על טלוויזיה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully