וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"50 גוונים של אפור": הפרודיות הקורעות על הספר הפרובוקטיבי

רוני אפרת

26.8.2012 / 1:14

זה רק הגיוני שספר שמכונה "פורנו לאמהות" יזכה לשלל פרודיות - מהקראות בוטות בידי סלבס ועד למערכון של SNL. הנה מיטב ההתייחסויות התרבותיות ל"50 גוונים של אפור"

אחרי ששבר שיאי מכירות ברחבי העולם ועורר היסטריה רבתי בזכות תיאורים אירוטיים לעקרות בית מהפרברים, יוצא השבוע הרומן "50 גוונים של אפור" במהדורה אלקטרונית בעברית (כשבוע לפני שהוא צפוי לצאת לאור במהדורה מודפסת בעברית). ספרה הפרובוקטיבי של אי. אל. ג'יימס חרג מזמן מגבולות עולם הספרות ועל כך יעידו אינספור התגובות שגרר ברשת בפרט, ובעולם התרבות בכלל. אז רגע לפני שתוכלו לקרוא על תשוקתה של הסטודנטית הצעירה והכנועה והרפתקאות הסאדו שלה עם גבר עשיר ומצליח, הנה מיטב ההתייחסויות לתופעה הספרותית שהחזירה לאופנה את השוט והאזיקים.

אלן דג'נרס, וויל פארל, קריסטין סטיוארט, שרליז ת'רון ואחרים כבר ניסו, במעין הלצה, להקריא (ולהקיא) לקהל הרחב ציטוטים שוברי רייטינג מתוך החלקים העלילתיים פחות והגרפיים יותר של הרומן.

מצחיקני רשת אנונימיים יותר ניצלו את הקונספט האינטרנטי meme להביא העולם כמה הבלחות משעשעות על חשבון רב-המכר - החל מדמות המאצ'ו של גסטון מ"היפה וחיה" של דיסני, שמחפש כל שביב אירוטיקה ויזואלית, וכלה בשערים פיקטיביים המלווים בשינויים קלים לשם הספר, דוגמת "50 Shades of Fey" כמחווה לטינה פיי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארודיות על "50 גוונים של אפור", מתוך האתר We Know Memes/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארודיות על "50 גוונים של אפור", מתוך האתר We Know Memes/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה היה להתעלם מסרטון הפרודיה של "סאטרדיי נייט לייב", העוסק במתנה המושלמת ליום האם ומגיע, כמובן, לכדי מסקנה אחת ויחידה (אמא רוצה פורנו), או לזה של סלינה גומז, בעל השם האקזוטי "50 Shades of Blue", והגבר האקזוטי עוד יותר שלוקח בו חלק.

גם ג'ימי פאלון הצטרף לחגיגה, ובלייט נייט שלו פתח את שעשועון "קריוקי 50 גוונים של אפור", במסגרתו חוברו משפטי מפתח מהספר לכדי שיר קריוקי מגוחך ולתחרות נושאת פרסים.

גם הקוראים המרוצים, והמרוצים פחות, פנו ליוטיוב כדי למצוא מזור. פרודיה לא מאוד מתוחכמת לאי. אל. ג'יימס הגתה את ספר ההמשך לטרילוגיה, "50 Shades of Mom Porn", כולל הקראת קטעים נבחרים.

שלוש אחיות א-לה גולדן גירלז לקחו גם הן חלק בהיסטריה וניסו לנתח את הספר מנקודת מבטן רבת השנים, כשהן מתווכחות ומקריאות קטעים נבחרים אותןם הן קוראות לראשונה בעצמן.

המערכון השלישי והמוצלח יותר שייך לקבוצה שהיה שווה לגלות, AVbyte שמה, שהפכה את "50 גוונים של אפור" למיוזיקל ססגוני מלווה בדעות נשיות בעד ונגד, וכמובן ההבלחה הגברית.

סביר להניח כי שלל הפרודיות והגרסאות הביתיות לרומן המסעיר לא באמת יספקו את הסקרנות להבין על מה היתה כל המהומה - בשביל זה ניאלץ להיוותר דרוכים עד יציאת הספר.

מה כל כך מסעיר את כולם בספר "50 גוונים של אפור"?
מכירים עוד פארודיות מוצלחות על "50 גוונים של אפור"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully