וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם הפאזטונס

27.8.2012 / 14:37

רודי פורטרודי, סולן להקת הגאראג' המיתולוגית, בוחר חמישה אלבומים שהשפיעו עליו מוזיקלית - מהדורז, דרך הסטוג'ס ועד ג'רי לי לואיס

ג'רי לי לואיס - "Live at the Star Club"

"כשזה נוגע ל'קילר' זה בלתי אפשרי עבורי לבחור רק אלבום אחד, אז בחרתי את שני אלבומי ההופעות החיות שלו. לדעתי מדובר אולי באלבומי ההופעות הטובים ביותר שאי פעם הוקלטו ובמקרה של 'Live At The Star Club' – אלבום הופעת הרוקנרול הפרועה ביותר של כל הזמנים. אם חשבתם ש'Kick out the jams' של MC5 זה אובר דה טופ, תחזיקו חזק - האלבום הזה, שהוקלט לפחות 10 שנים לפני, משאיר אותו לאכול אבק. על אף הניסיונות האמיצים של חברי הלהקה של לואיס, הם פשוט לא מסוגלים לעמוד בקצב מונע האמפטמינים שלו. הוא לא כונה The Killer לשווא".

הסטוג'ס - "Fun House"

"האלבום הזה מצטרף לוולווט אנדרגראונד, מודרן לאברז ואפילו הראשון של הסטוג'ז בתור אחד המבשרים של מה שאנחנו מכירים היום בתור 'פאנק רוק'. אבל הוא הרבה מעבר לכך. מה שהאלבום הזה הצליח לעשות, בצורה כל כך אפקטיבית, הוא לשלב בין שני זרמים מוזיקליים כל כך שונים ולא קשורים (פרה-פאנק וג'אז) לכדי הצהרה מוזיקלית תוססת שעדיין מקדימה את זמנה! גאונות טהורה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ניו יוק דולז - "New York Dolls"

"ניו יורק דולז בוטלו בזלזול בזמן הוצאת האלבום וזכו להתייחסות בתור חיקוי חסר כישרון של הסטונס מצד המבקרים ומצד מעריצי ראש, קנזס ודומיהן הפרוגרסיביות. אבל הדולז זכו לצחוק את הצחוק האחרון כאשר, במהלך השנים, העולם סוף סוף הכיר בהם. בעוד גיטרות הגראנג' הצורמניות שלהם וגישת הדראג של יצאנית רחוב תלת מינית פורטוריקנית (בחסותו של הסולן החכמולוג דיויד 'אני אנסה הכל' ג'והנסן) הבדילו אותם מהזבל המטמטם שעבר בתור מוזיקת רוק בשנות ה-70, זו היתה הרקיחה בין ההרמוניות ומבני השירים של להקת בנות (זייפנית) משנות ה-60, ריפים סטייל אדי קוקרן במפגש עם MC5, יללות מפוחית אה לה סוני בוי וויליאמסון ותוכן עם חוכמת רחוב שהפכו את הדולז למיוחדים. והביסוס המחודש של שיר הפופ בן 3 הדקות עשה אותם לאיקונים!".

"The Pretty Things - "Private Sorrow

"כמו במקרה של ג'רי לי, זה בלתי אפשרי לבחור רק אלבום אחד שלהם. האר אנ' בי המוקדם שלהם מדורג בין הטובים ביותר ב'פלישה הבריטית' המוקדמת והוא גם בהחלט משוחרר הרסן מכולם. אבל אלו האלמנטים הפסיכדליים שמבדילים אותם מהאחרים. שני האלבומים הללו, לדעתי, הם אלבומי הפסיכדליה הטובים ביותר של כל הזמנים. מבני שירים ומוזיקליות שמוצאים יריב ראוי רק בדמותם של הביטלס ולקיחת אלמנט הפסיכדליה אל מחוזות ש'ארבעת המופלאים' מעולם לא העזו להגיע אליהם. גאונות שבאופן גורף לא זכתה להערכה".

הדורז - "הדורז" (אלבום הבכורה)

"שום דבר אף פעם לא נשמע כמו הדורז. כשהאלבומים האלו יצאו זו היתה המקבילה להאזנה למוזיקה מעולם אחר, אפל יותר והרבה יותר מסתורי. שילוב של שירה עם ג'אז, בלוז, פסיכדליה ורוק – הדורז יצרו מוזיקה נצחית כמו זו של הביטלס אבל פחות מנחמת ובטוחה. בשילוב של שימוש יצירתי בכלים עם תחושה דרמטית חזקה הדורז יצרו רוק כמו שיוצרים תיאטרון. הרבה נכתב על הסקס אפיל הבולט של מוריסון, על הכריזמה שלו ועל התנהגותו השערורייתית על הבמה ומחוצה לה, אבל ליבת הקסם של הדורז היתה ותמיד תהיה הקול הזה. זמר הנשמה הראשון של הרוק והכלי שהיה חיוני על מנת להעביר את הקסם של הדורז".

הפאזטונס יופיעו באוזןבר לכבוד 4 שנים לאוזןבר
30.8- מופע פותח: בום פם+ מופעי ברולסק מבית פאטאל אובסשן 21:00
31.8- מופע פותח: אלקטרה 22:00

  • עוד באותו נושא:
  • הפאזטונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully