וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל אמנותי: מישל אובמה כשפחה חשופת חזה

מגזין ספרדי פרסם בשערו עיבוד פוטושופ שערורייתי, בו "הודבק" ראשה של הגברת הראשונה על ציור בן 200 שנה - שדווקא נחשב לפורץ דרך במאבק לשוויון זכויות לשחורים ולנשים

מגזין אמנות ספרדי העמיד עצמו השבוע במרכזו של פולמוס בינלאומי קולני בנושא גזענות ופמיניזם, כשבחר לפרסם על שערו דיוקן של מישל אובמה, רעייתו של נשיא ארצות הבירת ברק אובמה, שבו "מודבק" צילום של ראשה באמצעות פוטושופ על ציור בן למעלה מ-200 שנה של שפחה שחורה חשופת חזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישל אובמה על שער המגזין, לצד התמונה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

את השער פרסם המגזין "פוארה דה סרי" (Fuera de Serie), ככל הנראה בידיעה שהפרובוקציה תעורר באופן מיידי סקנל בינלאומי. הוא מבוסס על הציור "דיוקן של אישה כושית", פרי מכחולה של האמנית הצרפתייה מארי-גיימין בנואה, שהוצג בלובר בפריז בשנת 1800 - שש שנים אחרי ביטול העבדות בצרפת. אגב, מדובר רק בפורטרט אחד מתוך סדרה שהפיק המגזין, של מפורסמים שראשיהם מודבקים לציורי עירום - הכוללת גם את ברק אובמה עצמו, הנשיא אברהם לינקולנן והנסיכה דיאנה.

הציור הידוע - שכבר זכה בעבר למחוות מצלומות - תואר בזמנו כיצירה מעוררת השראה ופורצת דרך המסמלת את זכויותיהם של שחורים ושל נשים, ונחשב לאבן דרך במאבק ההיסטורי לזכויות אדם. זה היה כנראה גם המסר שעמד במחשבותיהם של עורכי המגזין הספרדי, כשהכתבה הנלווית לתמונה, שעסקה בגברת הראשונה, הוכתרה בכותרת "מישל, נכדתו של עבד, הליידי של אמריקה", תוך ציון הפתגם הידוע לפיו "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה".

אולם כפי שניתן לצפות, רבים לא פירשו את תמונת השער בצורה זו, ומיהרו להיעלב בשמה של אובמה, כמו גם בשמם של השחורים כולם והנשים כולן - תוך ביקורת על "הפרובוקציה הבוטה, הזולה וחסרת הטעם". במהלך היממה האחרונה הולך ומתרחב הדיון הקולני בפרשה בין בלוגרים ברחבי הרשת, והיום החלו להתפרסם כתבות בנושא גם בכלי תקשורת ממוסדים ברחבי העולם. הבית הלבן או מישל אובמה עצמה טרם הגיבו.

עוד על הגברת הראשונה:
צפו: כשברק נישק את מישל במשחק כדורסל
משתמשת חדשה בפינטרסט: מישל אובמה
לא בלי אשתי: אובמה שכח את מישל במטוס
צפו: מישל אובמה מנצחת בתחרות שכיבות סמיכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully