וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה: מייקל ג'קסון, כוכבים הוליוודיים ונציגות ישראלית

29.8.2012 / 16:25

אירוע הקולנוע היוקרתי ייצא הערב לדרך, עם שלל מתחרים תוצרת הארץ והקרנות בכורה של כמה מן הסרטים המסקרנים של השנה

פסטיבל ונציה, מאירועי הקולנוע היוקרתיים בעולם, ייפתח הערב (רביעי) באיטליה ויציג תפריט בינלאומי מרהיב ובו גם נציגות ישראלית בולטת.

בהתאם לזאת, בחבר השופטים של התחרות הרשמית, שבראשה יעמוד מייקל מאן ("היט"), יישב ארי פולמן, ובין המתמודדים בה ניצב "למלא את החלל" של רמה בורשטיין. במסגרות צדדיות אך יוקרתיות של הפסטיבל יוצגו "מנתק המים" של עידן הובל, "חיותה וברל" של עמיר מנור, "הירושה" של היאם עבאס, וכן "שיר ערב לאבי" של עמוס גיתאי, שהפסטיבל יערוך לו רטרוספקטיבה מקיפה. כמו כן, פרויקט "מים", סדרת סרטים קצרים שנעשתה בשיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני, תפתח באירוע את מסגרת שבוע המבקרים.

נקודות מקומיות נוספות בפסטיבל יהיו שני סרטים דוברי אנגלית בהפקה אמריקאית שנעשו בידי קולנוענים מישראל: "אייסמן" של אריאל ורומן, ו"Late Quartet A" של ירון זילברמן, בו מככבים גם לירז צ'רכי ומרק איווניר.

"המאסטר": הטריילר

מעבר לעניין הישראלי, מובן שיש עוד הרבה אל מה לשאת עיניים בפסטיבל. בין השאר, הוא יציג הקרנות בכורה לסרטיהם החדשים של כמה מן היוצרים המוערכים והמסקרנים בקולנוע האמריקאי – "המאסטר" של פול תומאס אנדרסון, "Passion" של בריאן דה-פלמה וגם "To The Wonder" של טרנס מאליק, שהגביר את קצב העבודה האיטי המסורתי שלו ומציג יצירה חדשה כבר שנתיים לאחר "עץ החיים", זוכה דקל הזהב. עתה נותר לראות אם יצליח לשחזר את ההישג ולקטוף בוונציה את אריה הזהב.

הסרט שיפתח את הפסטיבל, ומוצג מחוץ לתחרות הרשמית, הוא "The Reluctant Fundamentalist" של מירה נאיר בכיכובם של קייט הדסון וקיפר סתרלנד. הקרנה מסקרנת נוספת שלא במסגרת תחרותית תהיה לסרט התיעודי של ספייק לי במלאות 25 שנה ל-"Bad", אלבום המופת של מייקל ג'קסון, וגם בזכות זאת, עיני תקשורת הקולנוע העולמית לא יזוזו מוונציה עד גלגול אחרון השטיחים האדומים ב-8.9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully