וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישרדות VIP": גמר מצוין שמוכיח ששווה להיאבק על ערוץ 10

לילך וולך

30.8.2012 / 0:33

גמר "הישרדות VIP" המשיך את הקו של העונה המצוינת ולא סבל ממחלות נפוצות של גמרי ריאליטי. אבל יותר מכל הישג, הוכיחה התוכנית שיש סיבה להיאבק על עתיד ערוץ 10

יח"צ - חד פעמי

אין שום ספק בכלל שזו היתה העונה הטובה ביותר של "הישרדות" בגרסתה הישראלית, יש אפילו סיכוי שמדובר בעונה הטובה ביותר של ריאליטי בכלל. גם אם נניח לרגע בצד את הליהוקים המצוינים של המתמודדים; את האינטראקציות החתוליות, שלא לומר הטורפניות בין הסלבריטיז; את סיפור האהבה הבלתי אפשרית בתמהוניותה שסיפקו לנו אנה ותורג'י; את הגניבות ששברו שיא פנימי (בחו"ל בכלל לא ממצמצים לפני שעושים דברים איומים מאלו); את חשיפת הישבן הפחות מברזילאי של בוקי ואת שלל תקיעות הסכין בגב היצירתיות – גם אז – מדובר בעונה שהופקה במושגים שלא מוכרים עדיין בתעשייה הקטנה והמחרחרת בקושי, שנערכה למופת, ובוימה עם יד קשה על מריחות הזמן שהתרגלנו אליהן מעונות קודמות.

ב"הישרדות VIP" קרה דבר מדהים למדי במונחים של החלוקה בין בני אדם פרטיים שרגילים לקבל את הסלבריטאים שלהם מטושטשי פוטושופ, מולבשים באופנת עילית (טוב, לא משה פרסטר, אבל רבים מהם) ושומרי דיסטאנס. "הישרדות VIP" הוכיחה שבמקלחת כולם ערומכו, לכולם רואים את הצהוב בעיניים כשהם מקנאים, כולם מקללים כשהם דופקים את האצבע הקטנה בפינה של הקוקוס, וכולם גזענים, קטנוניים ומשקרים כשמדובר בכסף או בתחרות. מה שלא היה הכרחי הוא שהסלבריטאים ישכחו בעצמם שהם כאילו מגזע מובחר, מחככים ישבנים רק עם חיות מהזן שלהם. אבל הם שכחו. כל מה שצריך היה זה כמה ימים של רעב, מעט שעות שינה, ונפנוף בגזר מול פניהם – והם הפכו להיות השכן ממול. זה שאוכל תולעים.

גמר הישרדות VIP. עומר מירון
שכחו שהם סלבס. מתוך גמר "הישרדות VIP"/עומר מירון

אז העונה הזו היתה מצוינת ומפתיעה, כזו שלאחריה ערוץ 10 או כל מי שיחטוף לו את הפורמט מתחת לאף, יצטרך לשבור את הראש כדי לשחזר את מידת האדרנלין, הדרמה והריגוש. לא לשחזר, לא לשעתק, אלא באמת להמציא עצמם מחדש. אבל נכון לאמש, מבחן האש האמיתי של "הישרדות VIP" היה הגמר שלה – נקודת התורפה של כל ריאליטי באשר הוא, הבטן הרכה והמשתפלת בעייפות שמצליחה לבאס גם עונות מעולות. בואו ניזכר ברגעים הנוסטלגיים שהיו, בואו נמזמז את עצמנו ונזייף אורגזמה בשביל הקהל בבית, בואו ניתן לצופים איזה וידוי בחצי לב שכולם יוכלו לעשות "אוהההההה" אמריקאי, בואו נצא לפרסומות כדי שיהיה איך לשלם למנחה בסוף הערב.

אבל גמר "הישרדות VIP", בו זכה איתי שגב, עמד בכבוד גם במבחן האחרון – בהתחלה מדויקת וקצרה של מופע אתני המותאם לתמה, בחיתוך זריז ולא ממוסמס למועצת השבט האחרונה אליה הגיעו המתמודדים שהודחו עם שאריות הכבוד העצמי שלהם, עם נאומים מוכנים היטב ועם סטירה לא מרשימה, אך שכן הגיעה, לשגב שכן או לא - למי אכפת - ליקק את דרכו אל הגמר והמיליון. כמו שעון שוויצרי, דפק הגמר, מסמן וי על הנקודות החשובות ולא מתעכב לקפה ועוגה איפה שלא צריך. לא מעט מהקרדיט מגיע לגיא זו-ארץ שהצליח להשתכלל במהלך העונות מתישות ההנחייה של "הישרדות", שהפשיר את מעטה הקרח המעצבן שהיה לו, והפך דרוך וחד אבחנה.

אז הגמר היה יופי, אבל ההישרדות האמיתית שצפויה לערוץ 10 היא במאבק על קיומו והבחירה של בוקי נאה בטישרט "ערוץ 10 חייב לשרוד" לא היתה, כמו אף בגד שלו אי פעם, אמירה אופנתית. ערוץ 10 עשה טעויות טקטיות לא מעטות, התנהג עם לוח השידורים ברשלנות, וכמו כל תעשייה ישראלית זחוחה נהג בלקוחות שלו כאילו הצליח לקנות את אבא שלהם ולשכב עם אמא שלהם. אבל ערוץ 10 הצליח גם, בהיאחזות בציפורניים, תלוי על בלימה מתנדנדת, לספק לא מעט פעמים אלטרנטיבה ראויה לערוצים המסחריים האחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גמר הישרדות VIP. עומר מירון
מתמודדי "היפה והחנון" מפגינים סולידריות עם הערוץ הנאבק על חייו. מתוך הגמר של "הישרדות VIP"/עומר מירון

גמר "הישרדות VIP" ובכלל העונה המתוקתקת והאינטליגנטית הזו, מראה שערוץ 10 מרוויח את מקומו על לוח השידורים, ושיש לא מעט אנשים מוכשרים מאוד שעסקו בעשייה, ושמגיע להם מקום עבודה. ברקע הקהל העולץ שהגיע לפרגן לגמר הריאליטי, שיבוא ויחלוף, וישאיר אותנו עם זיכרון כללי ואת איתי שגב עם מיליון מינוס מס, עמדו גם עובדי ערוץ 10 עם שלטים ונלחמו על עתיד מקום העבודה שלהם, על המשכנתא ועל טיטולים לילדים. עם כל עשרות אלפי הדולרים לפרסומות, ועשרות אלפי השקלים ל-SMSים שנשלחו כדי לבחור, צריך לקחת בחשבון שגמר "הישרדות VIP" נערך על רקע החרדה הקיומית הזו ושהדיסוננס המבלבל הזה הוא לא רק דרמה טלוויזיונית. אז עם כל הכבוד למאבק בין אנה, ענת ואיתי, זה שממנו יצא כמנצח שגב המייבב, את הנאמנות האמיתית של הצופים צריך עכשיו הערוץ שהביא בכלל את "הישרדות" ועוד תוכניות אחרות למסך שלכם.

לכל פרקי הבלוג של "הישרדות VIP"
מנחה "הישרדות" האמריקאית: "הקדמתם אותנו עם עונת הסלבס" - ראיון בלעדי
גמר "הישרדות VIP" הוכיח שצריך להיאבק על עתיד ערוץ 10? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully