וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספנסר טוניק ירד נמוך: נרתם להצלת ים המלח

הצלם המפורסם שבשנה שעברה ערך סדרת צילומים בים הנמוך בעולם, מתגייס עתה להצילו. 200 פעילים ביצעו הבוקר ציפה המונית למען בלימת נסיגת הים. טוניק: "אונסים את המקום הזה"

הצלם ספנסר טוניק התגייס להצלת ים המלח: לפנות בוקר (שישי) הגיעו למעלה מ-200 בני אדם כדי להשתתף בתמונה קבוצתית, הפעם כשהם לבושים, בים המלח. טוניק, שקיים סדרה של צילומים בשנה שעברה בים המלח, השתתף ב"ציפה המונית" במחאה על נסיגת הים. "התאגידים אונסים את המקום הזה ממינרלים ומים, ועל הפוליטיקאים לשאת באחריות על כך", אמר הצלם הידוע בצילומי ההמונים בעירום שהוא מתעד בכל רחבי העולם, "אם לא, הם בעצם משתפים פעולה עם התאגידים שפוגעים בים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציפה המונית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתוני המרכז הידרולוגי ויוזמת "משמר המפלס" מצביעים על ירידה קבועה במפלס ים המוות. בחודש אוגוסט נרשמה ירידה של 18 סנטימטרים נוספים במפלס לעומת חודש יולי, והוא עומד כעת על 426.31-. מדובר בקצב ירידה גבוה משמעותית ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ואחת הירידות החודשיות החדות ביותר בשנים האחרונות. מתחילת השנה ההידרולוגית ירד מפלס ים המלח ב-123 סנטימטרים. בחודש יוני ירד המפלס ב-11 סנטימטרים ולפני שנה עמד המפלס על 424.98-. כלומר – הים ירד -1.51 סנטימטרים בשנה. לפי נתוני "משמר המפלס", בעשור האחרון חלה ירידה של כעשרה מטרים במפלס ים המלח, וירידת המפלס הממוצעת בעשור זה עומדת על 1.05 סנטימטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירידה של 18 סנטימטרים בחודש האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע הנו יוזמה של קבוצת "Save Our Sea" - אקטיביסטים למען ים המלח ובשיתוף: חיים וסביבה, ידידי כדור הארץ מזה"ת, מגמה ירוקה, מכון ערבה, מלון פרימה אואזיס ים המלח, גליץ בית ספר לצילום, ובן אור. באירוע השתתפו קבוצה של פעילים, ביניהם מנהיגת המחאה החברתית בקיץ שעבר – דפני ליף.

צילום עירום המוני של האמן ספנסר טוניק בחוף מינרל ים המלח. דרור עינב, דרור עינב
צילומי ספנסר טוניק בים המלח בשנה שעברה/דרור עינב, דרור עינב

"ההתייחסות לים המלח כמשאב פרטי של מישהו שאפשר לעשות עליו רווח על חשבון אוכלוסייה קיימת – זו חרפה, פשע", אמרה ליף הבוקר, "המקום הזה הוא לא רק נכס לאלו שזקוקים לטיפול רפואי או לתיירות, זה משאב של כלל האזרחים. וזה כולל את העובדים במפעלי ים המלח – הם אנשים, שגרים לא רחוק – בדימונה ובירוחם - והם מנוצלים. ים המלח הפך למכירת חיסול לאנשים פרטיים, טייקונים, ומועצות מאוד מאוד עשירות. המקום הזה צריך לספק גם עבודה הוגנת, ולא רק מקור הכנסה של איזו שהיא אליטה".

לפני שנה: צילום העירום של ספנסר טוניק בים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully