וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ספטמבר השחור ממשיך

23.9.2012 / 14:46

עוד שבוע חלש עבר על בתי הקולנוע בארה"ב, שמתמודדים עם תום הקיץ ומתקשים להביא קהל בטרם יגיעו לאקרנים סרטי האוסקר הפוטנציאליים

עוד שבוע חלש עבר על הקופות בארה"ב, כשארבעה סרטים חדשים יצאו להפצה רחבה, וכולם דישדשו בביצה הקופתית של ספטמבר. קשה לדעת מי המוביל מבין המדשדשים: הכנסותיהם של שלושה סרטים שונים בסוף השבוע קרובות מאוד זו לזו - כ-13 מיליון דולר – ולכן עד שלא יגיעו המספרים הסופיים, ביום שני בערב, קשה לדעת מהו הסדר הנכון של הסרטים בטבלה. מה שברור הוא שאף אחד מהם לא הרעיד את העולם.

ייתכן שהסרט שיישב במקום הראשון השבוע הוא "סוף המשמרת". זהו סרט משטרה מצולם בשיטת Found Footage – חומרים תיעודיים לכאורה – בכיכובם של ג'ייק ג'ילנהול ומייקל פנה. למרות הסכום הלא אסטרונומי שהכניס, אפשר לסווג את הסרט כהצלחה צנועה: הוא קיבל תגובות חיוביות במידה מפתיעה מהמבקרים ומהקהל, וכיסה בתוך שלושה ימים את התקציב הזעום יחסית שלו, כ-10 מיליון דולר. שוב ושוב מוכח שהסגנון הכמו-תיעודי הוא שיטה מצוינת להפוך תקציב קטן להצלחה קופתית, אפילו כשלא מדובר בסרטי אימה. "סוף המשמרת" יגיע לבתי הקולנוע בארץ בסוף השבוע הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברו קופות? בקושי סדקו. "סוף המשמרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדשדש מספר שתיים הוא "Trouble with the Curve", דרמת בייסבול בכיכובו של קלינט איסטווד. זה הסרט הראשון מאז 1993 שבו איסטווד משתתף כשחקן אף שלא ביים אותו בעצמו, וייתכן שהעיתוי לא היה מוצלח: הסרט יצא שבועות בודדים אחרי ההופעה המביכה של איסטווד בוועידה הרפובליקנית, שבה שוחח ארוכות עם כיסא, ובוודאי לא סייעה לפופולריות שלו.

המתחרה השלישי על הצמרת הוא "הבית בקצה הרחוב", סרט אימה גנרי שלא הוקרן למבקרים – סימן בדוק לסרט גרוע במיוחד. השאלה הגדולה שמעלה הסרט: למה לג'ניפר לורנס, מי שכבר הספיקה בגילה הצעיר להיות מועמדת לאוסקר על "קר עד העצם" ולככב בשובר הקופות הענק "משחקי הרעב", לבזבז את זמנה על סרט כזה? נראה שמלבד נקודה שחורה בפילמוגרפיה של הכוכבת העולה, הסרט לא ייזכר הרבה.

כרזת הסרט House at the End of The Street. imdb
בזבוז של ג'ניפר לורנס. "הבית בקצה הרחוב"/imdb

סרט נוסף שיצא השבוע לא הצליח אפילו להצטרף לתחרות על המקום הראשון. "השופט דראד" הוא עיבוד מחדש, בתלת-מימד, לקומיקס "Judge Dredd", שעליו התבסס גם סרטו הזכור לרע של סילבסטר סטאלון, "השופט" משנת 1995. הסרט החדש, הפקה בתקציב קטן יחסית בתלת-מימד, קיבל ביקורות מצוינות – אבל הקהל, מתברר, עדיין לא סלח לשופט על הזוועה הניינטיזית ההיא, ונעדר. הסרט הכניס רק כ-6.5 מיליון דולר בסוף השבוע.

אחרי ששבר שיאים בהפצה מצומצמת בשבוע שעבר, השבוע הורחבה הפצת "המאסטר", סרטו החדש של פול תומס אנדרסון, התרחבה השבוע לכ-800 בתי קולנוע, מה שאיפשר לו להיכנס לעשיריה המובילה, עם כ-4.7 מיליון דולר. למרות זאת מתברר שההצלחה של אנדרסון מוגבלת לחוגים ספציפיים: הסרט היה להיט עצום בקרב קהל הסינמטקים כשהוקרן באולמות בודדים, אבל עכשיו כשהגיע אל הקהל הרחב, ההכנסות הממוצעות לאולם היו שבריר ממה שהיו בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully