וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי גאגא תקבל פרס לשלום על שם ג'ון לנון

6.10.2012 / 13:08

יוקו אונו, אלמנתו של לנון , תעניק לזמרת פרס על פעילותה האקטיביסטית. עוד יקבלו את הפרס: פוסי ריוט ורייצ'ל קורי, שנהרגה ב-2003 על ידי דחפור של צה"ל

ליידי גאגא היא בין האמנים שיקבלו השנה פרס לשלום על שם יוקו אונו ובעלה המנוח ג'ון לנון, כך מדווחות סוכנויות הידיעות. הפרס, שמוענק מדי שנתיים ב-9 באוקטובר, יום הולדתו של לנון, יוגש לזמרת האמריקאית על ידי אונו ושון, בנה המשותף עם לנון.

"ליידי גאגא היא בין האמנים החיים הגדולים של זמננו, היא לא רק אמנית, היא גם אקטיביסטית", פרסמה אונו בהצהרה. עוד יקבלו את הפרס בנות להקת הפאנק הרוסית פוסי ריוט, ששלוש מהן נמצאות במאסר מזה כמה חודשים לאחר שהפגינו כנגד ולדימיר פוטין, הסופר האמריקאי-יהודי המנוח כריסטופר היצ'נס, והאקטיביסטית רייצ'ל קורי שנהרגה בשנת 2003 בתאונה על ידי דחפור צה"לי בעת פעילות בגבול בין רצועת עזה למצרים. בשנת 2004 הוענק הפרס למרגל הישראלי מרדכי ואנונו, שחשף בסוף שנות ה-80 את תוכנית הגרעין של ישראל.

הסכום הכספי שמגיע לצידו של הפרס נתרם לרוב על ידי המקבלים אותו, וכך יהיה גם השנה: ליידי גאגא בחרה לתרום אותו לקרן למלחמה באיידס על שם ג'ון לנון; הכסף של היצ'נס ייתרם לאגודה לעידוד השכלה בקרב נוער במצוקה; כספה של קורי ייתרם לקרן לעידוד שלום וצדק על שמה; ובמקרה של פוסי ריוט ישמש הכסף להוצאות משפט עבור שלוש חברות הלהקה הכלואות.

מי עוד לדעתכם צריך לקבל את הפרס? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully