וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לולה לוקסנבורג מתיאטרון צוותא הלכה לעולמה

15.10.2012 / 21:58

המנהלת המיתולוגית של התיאטרון בתל אביב, שעל שמה גם נקרא אולם לולה, הלכה לעולמה בגיל 94

לולה לוקסנבורג, שניהלה בהתנדבות את תיאטרון צוותא בתל אביב במשך 55 שנה והייתה ידועה בתור הפנים של המקום והוגדרה על ידי רבים בתור "הגברת הראשונה של צוותא", הלכה היום (שני) לעולמה כשהיא בת 94. לוקסנבורג זכתה לכבוד יוצא דופן מהתיאטרון עוד בחייה, כאשר שמו של אולם צוותא 1 שונה לאולם לולה, זאת על פי החלטה שקיבל משה טנא, מנכ"ל התיאטרון, לרגל יום הולדתה ה-90.

"התייתמנו היום מאמא של תיאטרון צוותא. לולה הקדישה יותר מ-50 שנים מחייה במסירות ובנאמנות ללא גבול", ספד טנא ללוקסנבורג. "לולה, באישיותה המיוחדת, נתנה לכל אמן שהופיע על במת צוותא יחס מיוחד של אהבה, והיא יצרה את אווירת הבית לאמנים ולקהל. צוותא תמיד הייתה גאה בלולה ולפני חמש שנים, כשחגגנו לה יום הולדת 90, נקרא על שמה אולם צוותא 1 והפך לאולם לולה. משפחת צוותא לא תשכח את פועלה וחיוכה".

"לולה זה צוותא וצוותא זה לולה, זה אותו הדבר. איבדנו דמות מאוד משמעותית בחיי התיאטרון", אמרה לוואלה! תרבות השחקנית אסתי זקהיים אשר השתתפה במספר הפקות של צוותא במרוצת השנים, בין היתר במופע המולטימדיה "התקווה" וערב "מנסחות תשובה". עוד סיפר זקהיים ש"כשהייתי בת 10, התחלתי ללכת עם אחי הגדול לקונצרטים שהיו מציגים בצוותא בבוקר, ולולה תמיד היתה שם, עם הבלונד, האודם, הסיגריה, המבט החריף ולצידו גם השמחה, החיוך, האור שהיה לה בעיניים. אני מדברת על עשרות שנים וכלום לא השתנה, תמיד היא היתה ככה. יום אחד, כשהגעתי כבר כשחקנית לצוותא בכדי להשתתף בערב שירה, אני זוכרת שלולה ממש פנתה אלי ודיברה איתי ואמרתי לעצמי 'וואו, התקבלתי! זהו, קיבלתי אישור, אני מאושרת'. לולה לא התביישה להגיד כשמשהו לא היה טוב ולא חסכה במחמאות כשהיה צריך לתת אותן. היה בה משהו כמעט כמו של מבקר תיאטרון. אם לולה אהבה משהו, זה היה האישור. היא שייכת לדור שהולך ונעלם שהוא לחלוטין חלק מאבני הבניין שלנו".

גם הזמר שלמה ארצי, שכתב את השיר "צוותא", ספד ללוקסנבורג בתוכנית "חמש בערב" המשודרת בגל"צ. "כשלקחתי החלטה להופיע בקיסריה, השנה היתה 1985", אמר. "היא ממש קראה לי לשיחה ונזפה בי קשות על הבגידה שאני עומד לבצע במועדון של 400 המקומות".

גם רועי בר נתן, שהופיע בצוותא במסגרת ערבי נונסנס של דומינו גרוס והפקות שונות במקום, סיפר על יחסה המיוחד של לוקסנבורג לשחקנים שנכחו במקום. "חורף 1997, צוותא 2, ימי רביעי. הופענו בסדרת ערבי נונסנס בשם 'פגע וברח'. נפגשנו שם אדיר מילר, אסי וגורי, טלי אורן, רותם אבוהב, שגית סול ואני. עשרה אנשים יושבים בקהל וביניהם תמיד יושבת גם לולה", הוא אמר. "'כשיהיה מצחיק- יצחקו', היא נהגה לסנן. לולה, האישה שעישנה ברצף את כל התוצרת שדובק ייצרה מאז היווסד המפעל, תמיד חיכתה לנו שם בקצה הלילה עם הבושם שרק לה היה, וצ'אפחת עידוד. כמה אהבנו אותה. היא הייתה אחת שתמיד בא לחבק".

מצוותא נמסר כי ארונה של לוקסנבורג יוצב ביום רביעי באולם המרכזי הקרוי על שמה, בין השעות 11:00-13:00. במקום יישאו דברים לזכרה. לאחר מכן, בשעה 13:00, ייצא מצוותא אוטובוס לכיוון בית העלמין בקריית שאול, שם תיערך ההלוויה בשעה 14:00.

(עדכון אחרון: 16.10, 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully