וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת עירום בתרבות הפופ: זה טוב לנו?

16.10.2012 / 1:30

סנדרה בולוק, ריהאנה, כריסטינה אגילרה ועוד כמה ידידות בחרו לאחרונה להתפשט ולחשוף בפנינו את גופן העירום וזה מתחיל להיות בעייתי. כנסו כנסו, יש ציצים בפנים

בתקופה האחרונה נראה כי אנו ניצבים בפני מתקפת עירום של לא מעט כוכבות שבוחרות לפנק אותנו במבט מקרוב באנטומיה שלהן, ואנחנו לא כאלה שמתלוננים. אין שום חדש בכך שעירום ציבורי, חלקי או מלא, הפך לחלק בלתי נפרד מהשגרה של כולנו, ומהווה לעיתים אוויר לנשימה המחייה את תרבות הפופ. מזה 15 שנה לפחות, כוכבי פופ (אוקיי, בעיקר כוכבות) מיצבו ותייגו את העירום כאבן שואבת בקריירה שלהם - ממדונה ועד מעצב האופנה מארק ג'ייקובס. בהוליווד השתמשו בו כתו תקן לבגרות ואמנות, אבל בעיקר ככלי שיווקי לכל דבר ועניין.

אבל רוב ויזואליית העירום שתוקפת את המרחב הציבורי מכל כיוון אינה מבודחת או מוצדקת לרוב, וחלק גדול ממנה מעורר תחושות אמביוולנטיות. נראה כי מקומו העוצמתי של העירום בסקרנותם של בני האדם לעולם לא יאבד מההייפ שהוא מייצר ותמיד יהווה את מקדם המכירות הטוב ביותר. בשנים האחרונות, עשו כוכבות הפופ שימוש הפוך בעירום ובמיניות המוחצנת שהתלוותה אליו, על מנת להפגין עוצמה נשית. לא עירום ציבורי כהשפלה, אלא כצעד של הפגנת עצמאות וביטחון. אבל הגבולות היטשטשו, ככל הנראה יותר מידי, ובין האמירה ההיא של מדונה לצילומי העירום של כוכבנית ליגה ד', לא נותרה הרבה אג'נדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערומות, הן בכל מקום. מדונה וליידי גאגא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעניין לראות כי המוסר הכפול שלנו כחברה בנוגע לגוף העירום הפך להיות קריקטורה של עצמו. העירום במרחב הישראלי הוא סוג של יאיר לפיד: מתים כבר שייצא לאור במרחב הפוליטי-ציבורי אבל כועסים עליו ומבקרים אותו אם הוא לא דעתני והחלטי מספיק. כולנו מרגישים בנוח להביע עמדה ביקורתית על עירום אבל המחשבה שהוא ייעלם לחלוטין מחיינו היא בלתי נסבלת. מה הופך עירום ללגיטימי ומה הופך אותו למבזה? האם מתישהו נפסיק להתחסד ונודה בעובדה המרה שאנחנו פשוט אוהבים לראות ציצים? קשה לשרטט את הקו, ואנחנו לא תמיד רוצים, אבל אי אפשר להתעלם ממה שקורה שם בחוץ, אז אספנו לכם את המיטב של התקופה האחרונה וההכרעה בדרך.

ריהאנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבתא מוסרת ד"ש. עטיפת אלבומה של ריהאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עטיפת אלבומה הקרוב של ריהאנה, "Unapologetic", נראית כמובן כמו שער של מגזין אופנה, מינוס החלק של הבגדים. ריהאנה בחרה להצטלם לעטיפת האלבום השביעי שלה בעירום שמדגיש את הקעקוע החדש שמעטר את גופה באיזור שנמצא, איך לא, ממש מתחת לשדיה המושלמים. את הקעקוע חשפה כמובן כבר בטוויטר מיד לאחר שצויר על גופה הענוג. הוא נעשה כמחווה לזכרה של סבתה של ריהאנה, ואם סבתות היו יודעות שבסוף חייהן הן ייגמרו כקישוט על הציצים של נכדותיהן יש מצב ממש טוב שהן לא היו מסתלקות מכאן לעולם.

כריסטינה אגילרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצוגת תכלית של פוטושופ. כריסטינה אגילרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כריסטינה אגילרה, שספגה לא מעט ביקורת לאחרונה על מימדי גופה המתרחב, הצטלמה לעטיפת אלבומה החדש, "Lutos", בעירום שככל הנראה שבר שיאים חדשים בשימוש בפוטושופ. בצילום נראות היטב תוספות השיער שלה וגופה המרוטש עד אימה, אך סממני סקס-אפיל כלשהם נעדרים ממנו לחלוטין והפרח הוורוד והעצום ממנו היא בוקעת משווה לכל האימאג' מראה של פרסומת לבושם בפרפומריה השכונתית.

טיילור מומסן

אתם ודאי זוכרים את טיילור מומסן, כג'ני האמפרי החמודה מ"גוסיפ גירל", אבל זה היה מזמן. בשנים האחרונות משהו השתבש ומומסן, שחלמה להיות דבי הארי, הפכה להיות פארודיה על כל מה שרע אצל קורטני לאב. הכוכבת בת ה-19 הטילה וטו על לבישת מכנסיים והחלה מסתובבת עם גרביוני רשת וביריות. כשהיה לה קר היא נהגה להוסיף גם מגף ויניל שחור, מהסוג שג'וליה רוברטס שכחה על הסט של "אישה יפה". כל אלו, בתוספת איפור שחור ומוגזם בעיניים שמזכיר דובי פנדה עייפים, הפכו למדים הרשמיים של הצעירה, שהיא גם סולנית להקת הרוק The Pretty Reckless. בימים אלו מומסן מככבת בקליפ לסינגל חדש של ההרכב ולא מאכזבת אף מעריץ חרמן שקיווה לראות אותה עוד לפני גיל 20 (שלו או שלה) בעירום מלא.

ליזי ג'אגר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף בעל חיים לא נפגע במהלך הצילומים. להיפך. ג'אגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקודת הפתיחה שלך בחיים בתור בתם הבכורה של מיק ג'אגר וג'רי הול היא סוג של בעיה. להיוולד על פסגת האוורסט של הבוהמה הבריטית לא מותיר לך אלא לפנות אל התחום היחיד בו תזכי בתהילה עבור הישגייך האישיים: צילומי עירום בשיתוף פעולה עם דג טונה. ליזי ג'אגר, שצילומי העירום הקודמים שלה לפלייבוי כנראה עדיין לא הצליחו להוציא אותה מהצל של אבא ואמא, החליטה ללכת הפעם על עירום עם אג'נדה. היא הצטלמה לקמפיין Fishlove שמטרתו העלאת המודעות לתופעת הדיג-יתר שגורמת לזנים שלמים של דגים להיכחד. תודה, סוף סוף המודעות שלנו לנושא עלתה.

לנה דל ריי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירה צרופה. לנה דל ריי על השער של GQ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה לא נאמר על השער של לנה דל ריי למגזין GQ הבריטי, שבחר בה לאשת השנה שלו והציג אותה בעירום מלא בספטמבר שעבר? מיותר לציין כי ארבעת הגברים שצולמו לשעריו הנוספים של העיתון באותו גליון - טייני טמפה, רובי וויליאמס, ג'יימס קורדן וג'ון סאלטרי – מופיעים כשהם לבושים לעילא במיטב החליפות. ללנה דל ריי אין בעיה להתפשט, להיפך, היא יודעת שזה הדבר היחיד שיכול להשכיח את התגובות הארסיות לפיהן היא לא יודעת לשיר (תדהמה). אנשיGQ המיומנים במלאכת השיווק, שמחו על הביקורת כנגד הסקסיזם והשוביניזם שהפגינו ושזיכתה אותם ביחסי ציבור נפלאים ובעיקר הגבירה את הדיבור סביב דל ריי, שבדיוק משחררת חומרים חדשים. כולם מרוויחים.

סנדרה בולוק וצ'לסי הנדלר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה שמצבה של בולוק טוב משל צ'לסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצני חוש ההומור התגלו על כוכב העירום והחלו פורחים בתכנית הלילה של צ'לסי הנדלר, במסגרתה צולם מערכון קצר בהשתתפות השחקנית, סנדרה בולוק. במערכון מופיעות בולוק והנדלר במקלחת, בעירום פרונטאלי מלא אך מפוקסל, ושמות ללעג את השוביניזם הטלוויזיוני שמחפיץ את גוף האשה בכל הזדמנות. צפו, הן כבר אומרות הכל. תוכלו לצפות בתוכנית שתשודר בערוץ E! ביום שני (22.10).

אתם בעד עירום? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully