וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: קריאות לחרם על תיאטרון הקאמרי בשל הופעה באריאל

17.10.2012 / 15:21

אנשי רוח הודים קוראים להחרים את מופע הקאמרי עם המחזה "סטמפניו" של עדנה מזי"א שצפוי לעלות בניו-דלהי. מזי"א: "הודו זה לא בשטחים ואני לא מבינה מה הקשר בין מחט לתחת"

ההחלטה של הנהלת התיאטרון הקאמרי לפני כשנתיים להופיע בהיכל התרבות באריאל ממשיכה לעורר הדים. רק לפני זמן קצר ביטל הבמאי הבריטי-יהודי פיטר ברוק הופעה מתוכננת של המחזה "החליפה" בתיאטרון, זאת לאחר ששמע מפי שחקנים ופעילים ישראלים על החלטת התיאטרון להופיע באריאל. עתה יוצאות קריאות כנגד הזמנתו של הקאמרי להופיע בפסטיבל האמנויות הבינלאומי בניו-דלהי, בירת הודו, שם הוא אמור להופיע בתחילת נובמבר עם המחזה "סטמפניו" מאת עדנה מזי"א.

היכל התרבות באריאל. רויטרס
הכניס את הקאמרי לצרות? היכל התרבות באריאל/רויטרס

כזכור, מכתב השחקנים יצא בשנת 2010 במטרה למחות על הופעותיו של התיאטרון על במות מחוץ לקו הירוק. בין החתומים על המכתב אשר מביע את סירובם להופיע בשטחים נמצאים בין היתר מזי"א עצמה, יהושע סובול, ענת גוב, איתי טיראן, רמי הויברגר, דרור קרן, עודד קוטלר ועוד. המכתב קיבל חשיפה רבה בכלי התקשורת בארץ וכעת מסתבר כי בעולם לא נשארו אדישים.

"הקאמרי מופיע באריאל, אחת מההתנחלויות הבלתי החוקיות הגדולות ביותר בגדה המערבית", נכתב בעצומה ההודית אשר נתמכת על ידי קבוצת החרם הבינלאומית (BDS) וקבוצת החרם הישראלית ועליה חתומים עשרות אנשי תרבות, רוח ואקדמיה הודים. "הצגת תיאטרון בהתנחלות בלתי חוקית זו היא בהגדרה הופעה לקהל ישראלי בלבד, כאשר לפלסטינים המתגוררים גם בכפר הקרוב ביותר אין כל אפשרות לצפות בה. הופעות בנסיבות כאלה הופכות את התיאטרון הקאמרי שותף לפשע, שותף למדיניות ההתנחלות והכיבוש".

התיאטרון הקאמרי. שרון בוקוב
התיאטרון הקאמרי/שרון בוקוב

בהמשך מזכירים החתומים על העצומה את החלטתו של הבמאי ברוק לבטל את הצגתו בישראל ומזכירים את דבריו בנוגע לביטול, לפיהם הוא נובע מ"תמיכתו של התיאטרון הקאמרי בפעולת ההתנחלות האכזרית באריאל שבגדה המערבית". כמו כן מציינים אנשי הרוח ההודים כי שחקנים ישראלים רבים הביעו מחאה וסירבו להופיע באריאל, וכי פעולתם זו זכתה לשבחים מאנשי אקדמיה ישראלים ומסופרים נחשבים כמו עמוס עוז ודוד גרוסמן.

בסיכום המכתב מזכירים יוזמיו את מנהיג מאבק השחרור בארצם, מהטמה גנדי, את אשתו קסטובה ואת המשורר הנודע רבינדרנת טאגור, ומציינים כי אילו היו בחיים כיום היו מצטרפים אל הדרישה שלא להזמין את הקאמרי להופיע בהודו.

עדנה מזי"א. אביב חופי
"הודו זה לא בשטחים". עדנה מזי"א/אביב חופי

"הודו זה לא בשטחים ואני לא מבינה מה הקשר בין מחט לתחת", אמרה בתגובה מזי"א, שחתמה על מכתב השחקנים וביימה את ההצגה שעתידה להיות מוצגת בפסטיבל ההודי. "זה פסטיבל בינלאומי שהזמין אותנו להופיע. אנחנו נלחמים נגד הצגות באריאל אבל כן רוצים להראות כלפי חוץ שיש בארץ צד אחר ויפה מלבד שטחים, מלבד פוליטיקה. אז גם את זה להרוס לנו? אני לא מבינה את זה".

מתיאטרון הקאמרי נמסר בתגובה ש"כרגע לא קיבלנו שום פנייה בעניין מהנהלת הפסטיבל ההודי ואנו לא מתייחסים לנושא".

מה אתם חושבים על הקריאה לחרם? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • חרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully