וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על "המתים המהלכים"

העונה השלישית של סדרת הזומבים המדבקת עולה בישראל -אם אתם רוצים לקרוא את הקומיקס עליה היא מבוססת, כדאי שתתכוננו לקבל נשיכה עם כמה ספוילרים

"המתים המהלכים", שעונתה השלישית מתחילה הערב (רביעי) בערוץ yes Oh, היא אחד הלהיטים המעניינים ביותר של הטלוויזיה האמריקאית כיום. סדרת זומבים פוסט-אפוקליפטית (ז'אנר נישה) שמשודרת בערוץ הכבלים הקטן למדי AMC ("שובר שורות" ו"מד מן") היא אחת הסדרות המוערכות והפופולריות ביותר בערוץ כבלים אמריקאי ועוקפת להיטים כמו "דקסטר" ו"הומלנד".

מאחורי ההצלחה הטלוויזיונית הזו עומד קומיקס, שחגג תשע שנים להיווסדו בחודש שעבר. 103 גיליונות של הקומיקס הופקו עד כה. אלה נאספו ב-16 חוברות אוסף, שמונה ספרים בכריכה קשה, 4 "ספרי על" גדולים, או שני "ספרי על" עצומים, כדי להקל על מי שרוצים להתחיל לקרוא את הקומיקס עכשיו לעשות זאת. אם אתם צופים בסדרה ורוצים להתחיל לקרוא את הקומיקס, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני.

הדבר הראשון, והברור ביותר, הוא ששתי העונות ששודרו עד כה מקיפות רק חלק קטן מאוד מאירועי הקומיקס. דמות מפתח שמוצגת עוד לפני גליון 30 בקומיקס, תופיע באחד הפרקים הראשונים של העונה השלישית. מאורע מפתח נוסף שקורה בתחילת העונה השלישית, לקוח דווקא מפרק 40+.

זה אומר שלאחר סיום כל החוברות שהופקו עד כה, רוב הסיכויים הם שיהיו לכם ספוילרים כלליים לכמה מהעונות הבאות. חלק מהם לאירועים שתראו מגיעים מקילומטרים, וחלק מהם פשוט יפגמו בהפתעה של מאורע שאמור להיות מפתיע נורא. במקום "לא, לא יכול להיות", תחשבו "אה, אז כאן הם החליטו לעשות את זה בסדרת הטלוויזיה".

הדבר השני שאתם צריכים לדעת, הוא שאם אתם קוראים את הקומיקס דווקא כדי להבין לאן הולכת הסדרה, תגלו מהר מאוד שיש הבדלים משמעותיים. לא רק בדמויות, אלא גם בעלילה ובאירועי מפתח. כששאלנו את יוצר הסדרה, רוברט קירקמן, האם הוא מתכנן לעקוב אחר אירועי הקומיקס באדיקות, הוא היה מהוסס ואמר שאולי ישתמש בסדרה כדי לבטל גזרות קשות מדי או לשנות את מהלך העניינים לחלוטין.

אה, והוא לא סתם אמר את זה, כפי שתוכלו לראות בעונה השלישית. אבל כל מלה נוספת עשויה להוות ספוילר נוראי, שאסור לקרוא.

ואם כבר בדברים נוראיים עסקינן, אתם אולי עשויים לחשוב שסדרת הטלוויזיה היא "לא לחלשים", אך סדרת הקומיקס הרבה יותר ברוטלית. דווקא זה שהסדרה היא נטולת צבע כמעט לחלוטין, ומופקת בשחור-ולבן, מאפשר לקירקמן להפוך אותה למזוויעה יותר בלי להפוך אותה למגעילה.

כמו כן, סדרת הקומיקס ברוטלית הרבה יותר מסדרת הטלוויזיה, וקירקמן עושה לדמויותיו דברים לא נחמדים בעליל, כשאף אחד אינו בטוח. ריק? אינו בטוח. אשתו לורי? לא. הבן קארל? לא. העובר של לורי? גם העובר לא בטוח בכלל. וזו, כפי שאומרים, רק ההתחלה.

אוהבים את "המתים המהלכים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully