וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר אביטל בוחר את האלבומים שהפיעו עליו

18.11.2012 / 0:47

בסיסט הג'אז עומר אביטל, שזוכה להצלחה בעולם, חוזר לשלוש הופעות בישראל לרגל השקת אלבום, ובוחר לרגל המאורע את האלבומים שהכי השפיעו עליו – מג'ון קולטריין עד זוהר ארגוב

ג'ון קולטריין -A Love supreme

"זה לא היה האלבום הראשון של קולטריין ששמעתי, למעשה הכרתי אותו מאוחר יותר כשכבר גרתי בניו יורק. אבל ברגע שנכנסתי לזה, השתנתה כל נקודת המבט שלי על ג'אז ומוזיקה בכלל, בדיוק כפי שזה השפיע על כל הרבה כך הרבה אנשים בזמן אמת, כשהאלבום יצא ב-1964. זו ללא ספק אחת היצירות הכי עוצמתיות, ממוקדות וקסומות שנכתבו. היא העניקה לי השראה בכל כך הרבה מישורים. יש בה אפלה באווירת חזון אחרית הימים, ובאותה עת היא מלאה בכוח החיים - ושניהם דרים בכפיפה אחת".

בוב מארלי - Legend

"נתקלתי באלבום הזה של בוב מארלי עוד כילד ואני זוכר שמאוד התרגשתי מהכוח של השירים. הפשטות, הבהירות של המלודיות, הגרוב, התזמורים והכוח של המסר הכללי של המוזיקה עדיין מכים בי גם היום. מאוד מרומם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צ'רלי פרקר - Now's the Time

"המוזיקה של צ'ארלי פארקר די שינתה את חיי. האופן שבו הוא ניגש לסולואים גרמה לי להיכנס עמוק יותר לתוך ג'אז ואימפרוביזציה. היכולת שלו להשתמש במגוון כל כך גדול של צלילים, ז'אנרים ואסתטיקות פשוט פוצצו לי את המוח. הוא אחד מהנגנים הליריים והעמוסים ביותר אי פעם, וגם כנראה הבן אדם הכי מגניב שהסתובב על כדור הארץ".

זוהר ארגוב – אלינור

"כילד בן 10-11 שמעתי את התקליט הזה המון בבית - בדרך כלל כשהוא הושמע על ידי אבא שלי, ולפעמים גם באירועים משפחתיים. הוא פשוט נשמע כמו פסקול החיים שלנו, וגם של אנשים רבים אחרים. אפילו שהאלבום לא לגמרי מלוטש, הרבה שנים אחר כך אני מוצא את עצמי מקשיב לו די הרבה, ועדיין מוצא זוויות ודרכים חדשות להאזין למוזיקה. אלבום מאוד רענן ומקורי, והקול של זוהר ארגוב הוא נצחי וחודר".

צ'ארלס מינגוס - Mingus Mingus Mingus Mingus Mingus

"התאהבתי במוזיקה של צ'ארלס מינגוס בימי התיכון. הוא ודיוק אלינגטון היו למעשה שני המלחינים שהשפיעו על הדרך שבה אני חושב על תזמורים ועל היחסים בין מלודיה, הרמוניה וצבע הטונים. כמלחיני ג'אז הייתה להם קשת רחבה של כישורים שהפכו את המוזיקה שלהם לכל כך אפקטיבית, מבחינת הריגוש והעניין. רציתי לשמוע עוד ועוד. באלבום הזה מינגוס מבצע גרסה מעולה של קטע שכתב אלינגטון בשם Mood indigo, ושם אפשר לשמוע את הקשר בין שתי הפרסונות המוזיקליות השונות כל כך שלהם. האלבום הזה הוא מאוד גולמי ואנרגטי. משהו שתקוע אצלי מאז".

עומר אביטל וההרכב שלו יגיעו ל-3 הופעות בישראל לרגל השקת האלבום "Suite Of The East": ביום שלישי, 20.11, במועדון זאפה הרצליה; יום רביעי, 21.11, במועדון הצוללת בירושלים (מופע פתיחה חגיגי באירוע חשיפה למשרד החוץ); ומופע השקה רשמי ביום חמישי 22.11 במועדון האזור בתל אביב.

מה חשבתם על הבחירות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully