וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבי זרעיה לא מתרגש מביקורת ויודע ש"חי בלה לה לנד" זה כבר תופעה

חגית גינזבורג

20.11.2012 / 12:59

שבי זרעיה יוצר "חי בלה לה לנד" חושב שהיא יצירת מופת ומי שרוצה לחשוב שהוא שחצן בגלל זה - בעיה שלו. גם כשהמציאות מתוסרטת הכי חשוב לו שזו תהיה קומדיה טובה, השאר בונוס

"תפתחי את הכתבה ככה", שבי זרעיה מכתיב לי. "תגידי שאני אומר ש'חי בלה לה לנד' זו יצירת מופת, טלוויזיה במיטבה. שזה הוליווד, שאת הפרק הראשון צריך ללמד בכל בית ספר לטלוויזיה. תכתבי את זה, ואז תוסיפי במילים שלך שאני שחצן מניאק ותהיה לך יופי של כותרת".

אבל אתה לא.

"מה אכפת לי, הכי חשוב שתכתבי ש'חי בלה לה לנד' היא התוכנית של השנה".

אז שבי זרעיה שחצן מניאק, למרות שהוא דווקא לא, ו"חי בלה לה לנד", שעונתה השנייה עלתה ב-yes stars comedy בשבוע שעבר, עשויה בהחלט להפוך לתוכנית של השנה, או לכל הפחות לאחת המובילות שבהן. אחרי הכל, כבר ראינו את זה קורה בעונה הראשונה: מה שהתחיל כקונספט משעשע על חמישה זמרים ישראלים מהז'אנר הים תיכוני שנוסעים לנסות את מזלם בלוס אנג'לס, הפך מהר מאוד לתופעה תרבותית. ועם תופעות, זרעיה כבר יודע היטב, קשה מאוד להתווכח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדים במשימה של תוכנית מצחיקה. שבי זרעיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר לכך שמבחינתו, מדובר באמת ביצירת מופת: "אני חושב שהאחריות שלנו היא קודם כל לעשות תוכנית מצחיקה, ובמשימה הזו אנחנו עומדים", הוא מסביר. "שופטים אותנו על מלא דברים, אבל אני מזכיר גם לצוות וגם לטאלנטים כל הזמן - אנחנו משודרים ביס קומדי. זה שהסדרה יוצאת גם מרגשת וגם עם אמירה כלשהי על ישראליות וזה שיש בה עוד מלא רבדים – זה קורה באופן טבעי. אנחנו קודם כל רוצים לעשות צחוקים, וכולם יודעים שזו המטרה הראשית שלנו".

כשזה נוגע לעבודה שלו, זרעיה, 40, דווקא ממעט בצחוקים
ולוקח הכל ברצינות תהומית, עם מסירות שקשה שלא להעריך. את הקריירה כסטנדאפיסט ומנחה טלוויזיה שהחל את דרכו בתוכנית "הראשון בבידור" המיתולוגית של דודו טופז נטש כבר לפני שנים לטובת עבודה מאחורי הקלעים. אחרי שיצר שעשועונים לחינוכית ולכבלים, נחת במשרדי קופרמן הפקות ב-2006 ומאז הרזומה שלו כולל גם את הליהוק של "האח הגדול VIP", וגם את "זמר החתונות" ו"היכל התהילה". ולמרות כל אלה, הצלחת העונה הראשונה של "חי בלה לה לנד" הפתיעה גם אותו. "באופן אישי אף פעם לא חוויתי הצלחה כמו 'חי בלה לה לנד' וזה היה דבר היסטרי מבחינת כולנו, גם מבחינת יס", הוא אומר. "זו היתה התוכנית המצליחה בתולדות יס. זה הגיע למימדים מאוד גדולים, לזה שאהוד ברק מצטט את ג'ולייטה. ועם כל זה, הגיע גם הלחץ הגדול של תסמונת העונה השנייה, של מה עושים ואיך ניגשים לדבר הזה שוב, איך מחדשים אבל גם שומרים על מה שהקהל מכיר ואוהב מהעונה הראשונה".

איך, באמת?

"קודם כל, זו לא רק הסדרה שלי. יש עוד שלושה אנשים שעומדים מאחורי הסדרה הזו: השותף שלי, הבמאי אילן עבודי, התסריטאי רן שריג והמפיק אלעד קופרמן. זה כולנו יחד בסיפור הזה, והסקנו המון מסקנות ממה שעבד בעונה הראשונה וממה שפחות. הרגשנו נניח שהמוזיקה זה משהו שעבד מאוד טוב, אז השנה יהיו יותר איווליואיישנס (המבחנים שהמשתתפים עוברים מול בכירי תעשיית המוזיקה האמריקאית – ח.ג.). ידענו למשל שאורי פסטר וניסים הנהג הם שתי דמויות שנורא תפסו בעונה הראשונה, אז השנה יש להם יותר מקום. אורי בכלל נמצא יותר בפרונט. התלבטנו אם נניח, לשנות את הווילה למשל, והחלטנו שלא, כי זו הווילה של לה לה לנד. הבנו פשוט שאנשים רוצים לחזור לדברים שהם מכירים מהעונה הראשונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטאלנטים הם פשוט כמו דמויות בטלנובלה שמשחקות את עצמן" חי בלה לה לנד 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם תוהים מה בכל זאת השתנה, גם כאן לזרעיה יש רשימה מפורטת היטב: "הפעם היה לנו קל יותר לפתוח דלתות באל.איי ולגייס אנשים, כי שלחנו טריילר מהעונה הקודמת והם התלהבו ושיתפו פעולה. השגנו המון דברים שווים העונה, למשל הופעה בתוכנית הבוקר הכי נצפית בלוס אנג'לס, כניסה לשטיח האדום במסיבת אוסקר של ההוליווד ריפורטר. הבאנו להופעות אורח את סטיב באווואר ואריק רוברטס. יצאנו יותר מאל.איי. התחלנו אותה בחווה ארבע שעות נסיעה מאל.איי, היינו גם בווגאס. חיזקנו את העלילות האישיות ולכל אחד קורים הרבה יותר דברים. ולב העניין – ליהוק, ליהוק, ליהוק. הרי "חי בלה לה לנד" היא סקריפטד ריאליטי (ריאליטי מתוסרט, ח.ג.), והטאלנטים הם פשוט כמו דמויות בטלנובלה שמשחקות את עצמן. קחי את מאיה בוסקילה לדוגמא – אפשר לקחת את המילים שהיא אומרת וזה יישמע כאילו מישהו כתב לה את זה. אנחנו פשוט יודעים איך לגרום לדברים האלה לקרות".

בחירת הטאלנטים נעשתה באופן קצת שונה הפעם מאשר בעונה הראשונה, אז פנו זרעיה ושות' לזמרים שנראו להם מתאימים. הפעם נערכו פגישות ליהוק והביקוש היה גדול מאי פעם. "אבל לא חיפשנו את הזמרים הכי גדולים. מישהו כתב בשבוע שעבר שהתוכנית שלנו מאוד אמיצה, כי אנחנו מלהקים קאסט שרובו אנשים לא מאוד מפורסמים, ואני מסכים עם הקביעה הזו", אומר זרעיה. "יש כאלה שמרימים גבה על הבחירה, אבל לאנשים יש מה זה זיכרון קצר, כי כשליהקנו את אתי לוי או אלון דה לוקו או את אביהו וג'ולייטה, גם עליהם שאלו 'מי אלה?' אבל אנחנו מאמינים בדמויות שלנו והולכים איתן עד הסוף, והעונה גם הרשנו לעצמו לפתוח את גבולות הז'אנר, לא כולם מגיעים מהמוזיקה הים תיכונית. מאיה היא זמרת פופ, אלי הוא רוקר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש שלא היה שם. מושיק עפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא חששת מסצנות של דיווה כשליהקת את מאיה בוסקילה?

"כל כך להיפך, את לא מבינה כמה אני שמח שהיא איתנו בזה. כשרציתי ללהק אותה היו כאלה שאמרו שב"האח הגדול" היא לא יצאה משהו, שבשביל מה אנחנו צריכים אותה. אני כל כך שמח שלא הקשבתי לכל ה'נשמות הטובות' האלה. זה חלק מהעניין בליהוק נכון, שאתה מקשיב רק לעצמך. מאיה היא מקצוענית, ממגנטת. כל מילה שלה מעוררת תגובות, במיוחד אצל בנות. בשבילה זה באמת היה חלום לפגוש את רון פייר ואת כל האנשים שהבאנו מתעשיית המוזיקה, וכולם נדבקו ברוח שלה, בעבודה הקשה שהיא נתנה. מאיה היא הכוכבת של התוכנית".

האחרים לא יאהבו לשמוע שאמרת את זה.

"שטויות, הם יודעים שאני מת על כל אחד ואחד מהם, ויש לי גם קשר אישי עם כל אחד. אלי למשל גדל איתי בכפר שלם, סאז הוציא שירים עם אשתי, את מאיה ליהקתי ל"האח הגדול" וכן הלאה. מה שמיוחד בהם, וזה הבסיס לליהוק שלנו, הוא שהם באמת יכולים להביא לאמריקאים קטע מיוחד משלהם. עד שלא ראית את ליאת בנאי גורמת לרון פייר לבכות, לא ראית כלום".

המושג החמקמק "סקריפטד ריאליטי" מעורר שאלה בלתי נמנעת: עד כמה גדולה התערבות ההפקה בהתרחשויות על הסט. זרעיה מסביר שכמובן, ההפקה מייצרת סיטואציות מסוימות שברור לגמרי שיעוררו אמוציות או מתחים, כמו למשל להנחית את חבורת הטאלנטים בחווה נידחת בבייקרספילד, אבל הדברים הטובים באמת קורים דווקא מעצמם. "אנחנו כותבים איזשהו תסריט ומנסים לחזות מה יקרה, אבל יש דברים שקורים ומשאירים גם אותנו המומים. למשל, באיזשהן נסיבות לא מתוכננות ליאת פוגשת איזה קולנוען דוקומנטרי שעובד עם שרון סטון והוא רוצה לקחת את השירים שלה לסרטים שלו. זה לא משהו שיכולנו לחזות".

ומה לגבי הדרמה עם מושיק עפיה?

"זה בכלל היה סרט בפני עצמו. כמובן שלא יכולנו לחזות, ואני מוכרח להודות שכמעט חטפתי שם התקף לב. אבל זה חלק מהעניין ואתה עובד עם מה שקורה לך באותו רגע. בסוף הכל יצא לטובה ואני נשבעתי למושיק שאני עוד אביא אותו לאל.איי".

ה.שטרן.
דיווה? להיפך. מאיה בוסקילה

יש גם רגעים שבהם אתה מצטער שאתה לא יכול למנוע התנהגויות מסוימות?

"בטח, היו הרבה רגעים שרציתי למות ממבוכה, או שרציתי להרוג אותם. הקטע עם הצלבים למשל, בפרק הראשון, שהם תלשו אותם מהקיר, היו שיחות נזיפה קשות. ברגעים כאלה אני חוזר לימי כרשג"ד בצופים. כששרית אביטן עומדת על השטיח האדום וצועקת לי באמצע 'שבי, אני צריכה פיפי!'. אנחנו האמא והאבא שלהם, וגם כשאני צועק עליהם זה כמו אבא שנוזף בילדים שלו. זה ממקום של אהבה. אנשים חושבים שאנחנו רוצים שהם ייטעו באנגלית ויביכו את עצמם, אבל זה בדיוק להיפך. הבאנו להם מורים לאנגלית ועזרנו כמה שיכולנו. אני לא בא להכשיל אותם, אני רוצה שהם יהיו הכי טובים שיש".

אבל אתם כן מלהקים, למשל, את מאיה לצד הרכש החדש של רוברטו, כשברור שיהיו שם מתחים.

"נכון, אבל אני לא יכול להגיד שליהקנו את שרית בגלל שהיא מגיעה מרוברטו. ליהקנו את שרית כי היא הבחורה הכי תמימה ומתוקה בעולם, וגם יפה מאוד ומוכשרת בטירוף. אני יכול להגיד לך שבאותה מידה, גם הסוכנים של שיר לוי כעסו על שרית מאיזושהי סיבה, אז מה? בחרנו אותם בזכות עצמם, לא כי חשבנו שהם יגיעו עם מתחים בילט אין. יש דברים שנוצרו מעצמם, מטבע הדברים כשאנשים מבלים יחד 30 יום, 24 שעות ביממה".

עוד שאלה שחוזרת על עצמה בעונה הזו, היא היכן בעצם הפרס השווה שהובטח לזוכה בסדרה. קשה לומר שאלון דה לוקו, הזוכה הגדול של העונה הראשונה, הצליח לפרוץ אל השוק האמריקאי. זרעיה מבטיח שאנחנו לא מודעים לתמונה השלמה. "אין לי ספק שכל העיתונאים אומרים 'כן, מה עם דה לוקו?'. אז דה לוקו מסתובב באל.איי עם רון פייר ונפגש עם צמרת תעשיית המוזיקה. אנחנו לא 'כוכב נולד', אנחנו לא מבטיחים עכשיו שהזוכה שלנו יוציא תקליט, אבל הוא כן יקבל את ההזדמנות להוציא סינגל עם רון פייר ואם הוא אמביציוזי, יש לו הזדמנות להכיר המון אנשים ולקחת את זה לאן שירצה".

שבי זרעיה. אביב חופי
העיקר הקומדיה, כל השאר הוא בונוס. שבי זרעיה/אביב חופי

קשה לך עם הביקורות כלפי הסדרה, כשאומרים שהיא רדודה ושטחית?

"בכלל לא, אל תשכחי שנכתבו עליי דברים קשים מאוד לאורך הקריירה שלי. למדתי להתעלם מזה, והבנתי שתמיד יהיו כאלה שיהיה להם משהו רק להגיד. מי שחושב שזו סדרה שטחית אז הוא קהה אבחנה, כי אני חושב שאפשר לכתוב את זה בכל מיני מובנים ולנתח את זה, וזה היופי באמנות, שכל אחד רואה את הדברים בצורה אחרת. מי שחושב שזה שטוח, אז אין לי מה לעשות, אני אשתדל להיות יותר עמוק. אנחנו עושים קומדיה, וזו המטרה שלנו. כל השאר הוא בונוס".

אוהבים את "חי בלה לה לנד 2"? ספרו לנו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully