וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנינט עד אורן ברזילי: האלבומים הישראלים שיעשו לכם את החורף

21.11.2012 / 0:37

החורף הישראלי אולי התחיל על רגל שמאל, אבל לפחות בחודשים הקרובים צפויה לנו הרבה מוזיקה טובה. וואלה! תרבות מגישה את המדריך המלא לאלבומים המקומיים הלוהטים של העונה

ישראל גוריון ואסף אמדורסקי – אלבום משירי הדודאים

מי? המופע "שרים דודאים" רץ בכל הארץ כבר שלוש שנים, עם ישראל גוריון ואסף אמדורסקי, שנכנס לנעלי אביו, בני. לפני כחצי שנה החליט אמדורסקי להקליט את שירי המופע המשותף באלבום. הוא וגוריון התכנסו באולפן והעניקו לקלאסיקות הישנות סאונד חדש. סינגל ראשון מתוך האלבום עתיד לצאת בינואר.

מתאים לכם? הכי כן. המפגש בין אמדורסקי לגוריון הוא בדיוק נקודת המפגש בין הדור הצעיר לדור ההורים שלו – סוף סוף נמצאה ההופעה שכולנו יכולים לחיות איתה בשלום.

מתי? מרץ.

מילה שלנו: מסקרן לשמוע איזה סאונד חדש העניק אמדורסקי לשירים שגדל עליהם.

האזינו:

נינט - אלבום חדש בעברית

מי? אחות של סופי, ארוסתו של יודה, פרזנטורית של דלתא ובין כל אלה, גם זמרת. נינט חוזרת עם אלבום רביעי, הפעם בעברית, לאחר הרפתקאות החו"ל שלה. מסקרן לשמוע את ההתפתחות היצירתית שעברה עליה גם בשפת הלבנט. על ההפקה המוזיקלית של האלבום אמונים חברי ההרכב המצליח הקולקטיב.

מתאים לכם? בעיקרון כן, אבל לא חובה אם אתם שירי מימון.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: השם חנן אותך בח' ו-ע', אל תהססי להשתמש בהן.

האזינו לאחד הקטעים הכי טובים של נינה בעברית:

השקרנים - יותר טוב מזה לא יהיה

מי? אחרי אלבום הבכורה שלהם, "הבא יהיה יותר טוב", להקת השקרנים רוצה לקיים את ההבטחה ומוציאה את האלבום החדש "יותר טוב מזה לא יהיה". דבר אחד כבר בטוח - הקליפ לסינגל "אנומלי" עוד יביא להם את האוסקר.

מתאים לכם? לחובבי הלהקה שמתגעגעים להופעות שלה ועפים על השירים כאילו זאת הפעם הראשונה שהם נכנסים למועדון - מתאים.

מתי? 22 בנובמבר.

מילה שלנו: שמחים להיות הפתי שמאמין לכל דבר.

האזינו:

פיסוק רחב – מבוסס על סיפור אמיתי

מי? גם באלבום השני של פיסוק רחב, מציגה הלהקה מארג מוזיקלי שנע בין ג'אז, מקצבים אפריקאים, פופ ואוונגרד, אלבומם הראשון שוחרר בלייבל היוקרתי Tzadik של המוזיקאי המוערך ג'ון זורן; הנוכחי הוקלט באולפני קול הקמפוס FM106 (זהו האלבום הרביעי ב"סדרת חרקה" מבית היוצר של תחנת הרדיו), במהלך שלושה ימים עמוסים, במסגרת התכנית "נפולאון" של לאון פלדמן. על ההקלטות, המיקס והמאסטרינג אחראי אורי "מיקסמונסטר" ורטהיים.

מתאים לכם? מי שאוהב את הגרוב האינסטרומנטלי שלו מאתגר, צריך להכיר את ההרכב הזה.

מתי? 1 בדצמבר.

מילה שלנו: הפסקול המושלם לערב אוונגרד בסלון, למקרה שתמיד תהיתם מה אתם אמורים להשמיע בזמן שאתם משחקים שבץ נא בארמית.

האזינו:

עמוס פאנק – Black Rose

מי? הזמר והיוצר עמוס פאנק מוציא את אלבום הבכורה שלו, "Black Rose", שיכלול שירים באנגלית שכתב והלחין. האלבום עוסק באהבה ובאובדן מזווית אישית וכואבת במיוחד, שכן השירים נכתבו על המוזיקאית הנפלאה ענת דמון, שהייתה זוגתו של פאנק ונפטרה לפני 4 שנים ממחלה קשה. רונן כוכבי הפיק מוזיקלית את האלבום ויחד עם שניהם ניגנו בו גם מוטי מזרחי ונעם ורדי.

מתאים לכם? מומלץ לחובבי הפולק המלנכולי, אבל עם שמץ של חיוך בצד. בול לחורף. אפשר להאזין לאלבום כולו באתר הרשמי.

מתי? 20 בנובמבר.

מילה שלנו: מקדמים את המלנכוליה בברכה, חמושים בסיידר חם עם מקל קינמון.

האזינו:

עדי אולמנסקי – A.D.I

מי? את עדי אולמנסקי אתם אולי מכירים בגרסת השיער האדום, מהקדנציה הקצרה שלה ב"כוכב נולד" לפני מספר שנים, אבל מאז הרבה מים זרמו באמזונס והרבה מילים מוזרות הפכו לתתי ז'אנרים - פוסט דאבסטפ למשל. היום אולמנסקי היא סולנית ההרכב לורנה בי שחזר מסיבוב הופעות קצר באירופה, ובתקופה האחרונה היא עובדת בקדחתנות על פרויקט סולו משל עצמה, ממנו כבר שוחרר קליפ שביים וניה היימן.

מתאים לכם? אם אתם אוהבים לרקוד הגעתם למקום הנכון.

מתי? דצמבר.

מילה שלנו: רוצים שת"פ עם ג'רוויס קוקר.

האזינו:

Cohen - Milk and Honey

מי? הוא אמנם חלק מהרכב ההיפ-הופ המעולה כהן@מושון אבל הדרך העצמאית שלו כביט מייקר מבהירה שמיכאל כהן, שפועל גם תחת הפסבדון Cohenbeats, הוא שועל לא קטן בזכות עצמו, אפילו דרקון. הניואנסים שלו חדים, הביטים כבדים, הבאסים מענגים והעכוזים כבר מאיימים לזוז. בימים אלה שוהה כהן בניכר ועמל על אלבום אינסטרומנטלי מבוסס סימפולים ישראליים בלבד, שגם יהיה זמין להורדה בחינם.

מתאים לכם? נכון מאוד.

מתי? סוף דצמבר.

מילה שלנו: לוחצים ריפרש על כפתור הדאונלואוד כבר עכשיו.

האזינו:

אלקטרה

מי? טריו הרוקנרול העברי מאוורר את מעילי העור, חוזר לסקיני הצמוד, מסרק את השיער לאנשהו ואוחז במיקרופון - כל זאת לקראת אלבום חדש. שלושת הסינגלים שכבר שוחררו מתוכו מבהירים שאף אחד לא מתכוון לשכוח את מורשתו של ג'ו סטראמר ז"ל.

מתאים לכם? לחובבי פופ-רוק עם פזמון מדבק.

מתי? סוף דצמבר.

מילה שלנו: אבן שושן מתחנן - נסו אותי.

האזינו:

כנסיית השכל

מי? עם תזמורים או בלי תזמורים- לא באמת ציפיתם שכנסיית השכל תחגוג שני עשורים ולא תצרף איזה הרכב נגנים פסיכי אל החגיגה, נכון? הלהקה הכי שורדת בשטח חוברת לתזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון, ליצירת אלבום חדש לכבוד החגיגות.

מתאים לכם? כנראה שכן. גם אם לפעמים הוא קצת מעצבן, הקול של יורם חזן עדיין מסוגל לנחם אותנו ביום סגריר.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: אחרי קיסריה יהיה גם נוקיה?

האזינו:

אפור גשום

מי? זקני השבט אולי זוכרים את להקת אפור גשום שהוקמה בסוף האייטיז, והפכה לאחת המובילות ב"מחתרת הקסטות" של שנות השמונים (יחד עם נושאי המגבעת, פוליאנה פרנק ועוד). היום מוציא ההרכב אלבום שני שבהרכב שכולל את מיכל ספיר ועודד שכטר מההרכב המקורי, ואיתם שי לוינשטיין בגיטרה ואביב ברק על התופים.

מתאים לכם? חובבי הרוק האלטרנטיבי יותר ממוזמנים להעביר ויש.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: עודד שכטר על הבס! תכלס, התגעגענו.

האזינו:

אסתר רדא - Life Happens

מי?

השחקנית והיוצרת אסתר רדא הופיעה לפני פחות מחודש על במת האינדינגב והותירה אחריה קהל מרוצה עד מאוד שהסתער על האי.פי החדש שלה - וכך למעשה אזלה מהדורתו הראשונה עוד בטרם הושק הרשמית. בחורף הקרוב תוכלו לרכוש את המיני אלבום שהופק על ידי סאבו וקותי, ואם רדא מוכרת, זה בגלל שהיא כבר הספיקה לשחק בסדרות "המיוחדת" ו"ניו יורק".

מתאים לכם? למי שיודע להעריך מולטי טאלנט.

מתי? ינואר.

מילה שלנו: צפו פגיעה.

האזינו:

נתן גושן

מי? נתן גושן עדיין לא הספיק להתאושש מאלבום הזהב שקיבל על אלבומו הראשון, וכבר מחנמם מנועים לקראת אלבום שני, ממנו שחרר סינגל ראשון בשם "עוד". כל מי שאוהב את הנתן שלו רגיש, אוהב, שר יפה ובעל מבט חודר- לא יתאכזב.

מתאים לכם? אימהות מילפיות, נערות שיגדלו להיות מילפיות, וסבתות שפעם היו מילפיות – גושן הוא שלכן.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: אפשר גם בלי הכובע, נשבעים.

האזינו:

אורן ברזילי - ירח מר

מי? שנתיים לאחר צאת אלבום הסולו הראשון והמעולה שלו, "Sorrow Demons Joy Blizzards", חוזר אורן ברזילי עם אלבום קונספט חדש, שילווה בסיפורים ועבודת ארט מעשה ידיו. אחרי 250 הופעות במסגרת הסיבוב שליווה את אלבומו הלועזי, חלק גדול מהן בביתו, ברזילי, איש מופע הארנבות של דוקטור קספר, חוזר אל העברית.

מתאים לכם? כל דבר שברזילי נוגע בו הוא קסם, כך שכן.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: מקווים לבקר שוב במטבח של ברזילי.

האזינו:

אביגייל רוז - אלבום חדש

מי? אביגייל רוז מוציאה אלבום שלישי, ואולי הפעם היא תיגמל ממתיקות היתר שאלבומיה הקודמים סבלו ממנה. את השירים לאלבומה החדש כתבה והלחינה רוז בעצמה, ויציאת הסינגל הראשון מתוכו, שתוכננה לשבוע זה, נדחתה עקב ההסלמה במצב הביטחוני.

מתאים לכם? כן, ולו מתוקף מחסור חריף בזמרות ישראליות צעירות.

מתי? סוף דצמבר.

מילה שלנו: תני קצת אש, בחייך.

האזינו:

שרית חדד

מי? מה זאת אומרת מי? סיריאסלי, או שאתם מהחלל או שאתם... כן, אתם כנראה מהחלל. שרית חדד, הביונסה של המוזיקה הים תיכונית המקומית, באלבום האולפן ה-21 שלה, בדרכה לעקוף ברמת הפוריות את הרולינג סטונס.

מתאים לכם? אם אתם רוצים לעשות שמח. סבבה? סבבה.

מתי? דצמבר/ינואר.

מילה שלנו: מה כבר משנה המילה שלנו.

האזינו:

בעז בנאי – אין אף אחד בבית

מי? ארבע שנים אחרי אלבום הבכורה שלו, "אהבת איש הפח", מוציא בעז בנאי את "אין אף אחד בבית", אותו הפיק מוזיקלית בשיתוף ניר מימון. אם לשפוט לפי הסינגל הראשון, "יבש", אנחנו הולכים לשמוע אותו הרבה ברדיו.

מתאים לכם? סוגר את הפינה יחד עם כוס תה לואיזה ועוגיית אלפחורס ביתית.

מתי? ינואר/פברואר.

מילה שלנו: למה שלנו, הנה מילים יפות של בנאי עצמו על הסינגל שלו: "הקונפליקט הזה, בין האינסטינקט לחלום שעוד רגע הכל יהיה בסדר, לבין הצורך להביט למציאות בעיניים, לקום מהמיטה ולעשות את הדבר הנכון". מכירים.

האזינו:

Amit Erez & The Secret Sea

מי? עמית ארז מלווה את סצינת האינדי הישראלית כבר שנים ומטפח גרעין מעריצים צמוד. הוא והרכבו עומדים בפני הוצאת אלבום חדש המכיל שירים חדשים ורימיקסים לשירים קיימים.

מתאים לכם? אם ביקרתם במרתף ההופעות של לבונטין 7 בחודשים האחרונים, אם יש לכם בלוג מוזיקה ישראלית ואם כבר קניתם כרטיס לאינדינגב 2013 - בהחלט.

מתי? פברואר.

מילה שלנו: מחכים לראות את ארז באודישנים ל"אייל גולן קורא לך". שיצא קצת מעורו.

האזינו:

ערן צור ואנסבל מיתר

מי? תחילת החיבור המוזיקלי בין ערן צור לבין אנסמבל המוזיקה המודרנית הוא בפסטיבל הפסנתר 2011. ההופעה נעמה לשני הצדדים, והם החליטו להמשיך ולפתח את הפרויקט לכדי אלבום. ההקלטות נערכו לאורך השנה, ומטרת החיבור היא להאיר את השירים הידועים באור חדש.

מתאים לכם? החיפוש הבלתי פוסק של צור אחר נקודות נוספות להעמקה והפרייה מאוד מתאים לנו.

מתי? פברואר.

מילה שלנו: מעניין אם גם "תותים" ייכלל באלבום.

האזינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully