וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פרו-פלסטינים מפגינים מול אנסבל בת שבע

20.11.2012 / 21:28

הפגנות הקוראות לחרם על ישראל התקיימו מחוץ למופעי האנסבל בלונדון. "המופע הוא חלק מהמאמץ להסית את תשומת הלב מהפשעים נגד האנושות שישראל מבצעת", טוענים המפגינים

המשך מבצע עמוד ענן ברצועת עזה שם גם את התרבות הישראלית על הכוונת: אנסבמל בת שבע, שנמצא בעיצומו של סיבוב הופעות באירופה, מתמודד עם הפגנות אנטי ישראליות הנערכות מחוץ לאולמות בו הוא מופיע. בין היתר, קוראים הפעילים הפרו-פלסטינים להחרמת מופעי ההרכב, שכן הוא ממומן בחלקו על ידי ממשלת ישראל. ההפגנות נערכות תחת הסיסמה "לא לרקוד עם האפרטהייד הישראלי".

עוד בנושא: קריאות לאלאניס מוריסט לבטל את ההופעה בישראל

עד כה שובשו הופעות האנסמבל באדינבורו, סלפורד וברייטון. בשבוע שעבר אף נעצר אדם בעת הפגנה בבירמינגהם בגין קריאות גזעניות כלפי יהודים במסגרת ההפגנה. בתיאטרון סאדלרס וולס בלונדון, בו התקיימו ויתקיימו הופעות של האנסמבל, הודיעו כי עקב הנסיבות הוחלט להגביר את סידורי האבטחה במקום.

הפגנות המחאה מחוץ לתיאטרון הלונדוני משכו אתמול והיום מספר רב של אנשים, שכן לחרם הכללי על ישראל מצטרפים כעת אזרחים נוספים שיוצאים נגד המבצע של צה"ל. "עליכם להיות מוכנים לכך שמפגינים למען השלום יתקבצו מחוץ לתיאטרון", נכתב בהודעת מייל מיוחדת שנשלחה מתיאטרון סאדלרס וולס לרוכשי הכרטיסים להופעות של בת שבע. "כמו כן, ייתכנו הפרעות אחדות למהלך התקין של המופע".

מארגני ההפגנות חוזרים ואומרים כי המחאה שלהם לא מכוונת כלפי האמנים והרקדנים, אלא כלפי השימוש ממשלת ישראל בתרבות בכדי לכסות על פשעיה הבלתי מוסריים. "אנסמבל בת שבע ממומן על ידי ממשלת ישראל והוא חלק מהמאמץ הממשלתי להסית את תשומת הלב מהפשעים נגד האנושות שהיא מבצעת. זאת כדי להראות את פרצופה היפה יותר", נכתב בפרופיל היוטיוב של מארגני ההפגנות. "כל עוד ישראל ממשיכה לתקוף בעזה, בואו נבהיר לה כי לונדון לא תשלים לעולם עם האלימות שהיא מפגינה כלפי פלסטינאים".

"אנסמבל בת שבע הוא בעל הישגים רבים ואחת מלהקות המחול החדשניות ביותר בעולם", מסר לתקשורת מנהלו האמנותי של תיאטרון סאדלרס וולס. "לכן זה לגמרי נכון שתהיה להם הזכות להציג את העבודות שלהם במסגרת התוכנית האמנותית שלנו. תיאטרון באדלרס וולס מעולם לא מנע מגוף אמנותי להופיע על רקע מוצאו ולאומו. אנחנו מאמינים במחויבות לאמנות ולא בחרם. בידוד תרבותי הוא לא המדיניות בה מאמין התיאטרון. ננקוט באמצעי אבטחה נוספים בכדי להבטיח את קיום המופע ללא הפרעות".

אין זו הפעם הראשונה שמתקיימות הפגנות מסוג זה מול מופעי אנסבל בת שבע. "אני מרגיש שאנשים משתמשים בנו כסמל", אמר אוהד נהרין, מנהל האנסבל, בראיון לניו יורק טיימס בחודש מרץ האחרון. "ההפגנות האלה הן פעלול יח"צני עבור מי שמארגן אותן שמטרתו להפיץ את האג'נדה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully