וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: מה כל כך מפחיד ב"אלקין סטייל"?

עפר סקר

30.11.2012 / 1:08

הימין הישראלי מנסה להשתלב בנישת ההומור, הקומדיה והסאטירה ברשת כבר הרבה זמן, אבל סרטון הבחירות של זאב אלקין הוא הראשון שבאמת הצליח - הקרב הויראלי עולה לשלב הבא

צילום: סרטון שהועלה לרשת

באחד הקטעים הקלאסיים של "החמישיה הקאמרית" חושפת קרן מור את הטקטיקה החדשה של השמאל: להשתמש בנקודת החוזק האחרונה שנותרה לו, ולשכנע אנשים להצביע למחנה הנאור באמצעות כו?סיות. אז זו הייתה סאטירה נוקבת, היום – נוסטלגיה מבדרת. אפילו כוסיות כבר אין בשמאל. כל מה שנשאר לשמאלנים להתפאר בו זה שהבדיחות שלהם בפייסבוק יותר מוצלחות.

בגלל זה, הדבר הכי מפחיד שקרה במערכת הבחירות הפנימית של הליכוד הוא לא הרשימה הכי ימנית-קיצונית בהיסטוריה של המפלגה, אלא ה"אלקין סטייל". סרטון ויראלי אחד קטן של זאב אלקין - שלועג לאנשים כמו אחמד טיבי, דורית בייניש, ציפי לבני ויריב אופנהיימר - הכה בתדהמה את שמאלני הרשת וסחט מהם תגובות פייסבוק שמגדירות מחדש את הדיסוננס הקוגניטיבי ("לעזאזל, הסרטון הנתעב הזה גורם לי לתחושה נעימה בלתי מוסברת בבטן"). במערכת בחירות בה אינספור עיתונאים ואנשי תקשורת נכנסים אל הזירה הפוליטית, האיש שמבין מעולה את המדיה הדיגיטלית ומצליח לשכנע עם קליפ סוחף, מצחיק ועשוי בנזונה מגיע דווקא מגוש עציון.

הסרטון של אלקין הוא פריצת דרך במהלך שהחל כבר די מזמן: ניסיון שיטתי של הימין לקנות לעצמו אחיזה בנישת ההומור והקומדיה ברשת. אנשי "לאטמה" מנסים לעשות את זה כבר שנים, והעובדה שזה אף פעם לא ממש הצליח – לפחות לא מנקודת מבט אמנותית והומוריסטית – הייתה גורם מנחם עבור אנשי שמאל. די מהר שיכנעו את עצמם יוצרי הממים השמאלניים שההבדל בינם לבין הקולגות מהמחנה הלאומי הוא מהותי: אי אפשר באמת לעשות קומדיה כשאתה ימני, הומור והומניות קשורים זה בזה בצורה מהותית, אין דבר כזה "סאטירה של החזק" ואנשי הימין פשוט לא יודעים להיות מגניבים. והנה מגיע קליפ שבארבע דקות ממוטט את כל האקסיומות האלה. זה לא שאי אפשר להצחיק ולהיות מגניב מימין, זה פשוט שעד עכשיו אף אחד לא עשה את זה מספיק טוב. והנה זה קרה.

חבר הכנסת זאב אלקין בוועדת הכנסת אשר התכנסה לדיון על הצעת החוק לפיזור הכנסת, מאי 2012. עומר מירון
הצליח איפה שאחרים נכשלו. זאב אלקין/עומר מירון

מעניין לגלות, אגב, שהאנשים מאחורי הסרטון הזה הם אותם אנשים שהשמאל נהנה להתנשא עליהם עד כה. שלמה בלס, מנכ"ל לאטמה, הוא מיוצרי הסרטון הזה, וגם מתן צור מקבוצת אנדרדוס מעורב. יכול להיות שזה שיחוק חד פעמי, אבל אולי ה"אלקין סטייל" הוא קו פרשת המים של ההומור הימני ברשת, ומפה מתחיל, לכל הפחות, קרב הגון. ההשלכה של כל זה על הבחירות הקרובות היא כנראה מזערית במקרה הטוב, אבל התגובה המבוהלת של אנשי השמאל ברשת לא מפתיעה. ככה זה כשמשתלטים לך על נקודת החוזק האחרונה.

מה חשבתם על "אלקין סטייל"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully