וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה נפרדים מרוזינה קמבוס

5.12.2012 / 13:58

קמבוס, השחקנית הוותיקה שהלכה אתמול (שלישי) לעולמה, הובאה היום למנוחות. "נפעמתי מהבן אדם שהיית", ספדה לה ענת וקסמן בטקס מוקדם שנערך בתיאטרון הקאמרי

צילום: עידו שחם, עריכה: מיכאל ברגמן

(עדכון אחרון - 15:41)

הסתיימה הלוויתה של השחקנית הוותיקה רוזינה קמבוס, שהלכה אתמול (שלישי) לעולמה לאחר מאבק ממושך בסרטן, והובאה למנוחות בבית העלמין ירקון. לפני כן, בין השעות 12:00-13:00, הוצב ארונה בתיאטרון הקאמרי, שם התקיים טקס קצר לכבודה. שחקנים, יוצרים ואנשי תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה רבים התכנסו על מנת לחלוק כבוד אחרון לקמבוס (לצפייה בגלריית התמונות גללו למטה).

אהבת הקהל שזכתה לה רוזינה קמבוס היתה הנכס האמיתי שלה - הספד

במאי התיאטרון סיני פתר נשא את דבריו של דורון, בעלה של קמבוס. "רוזינה היא לא אדם שאפשר להיפרד ממנו", אמר. "הנוכחות שלה חוצה את הגבולות. כשפגשתי אותך שינית את כל חיי לנצח, הייתי בר מזל לראות את החיוך שלך במשך יותר מ-30 שנה. ידענו לעבור אתגרים ומכשולים בחיים, חווינו יחד שלמות בלתי מושגת. אין מילים"

"לפני כמעט 30 שנה פגשתי אותך לראשונה, כשיצאתי מבית הספר למשחק", ספדה לה על הבמה ענת וקסמן. "יותר משנפעמתי מגדולתך על הבמה נפעמתי מהבן אדם שהיית. אימצת אותי מיד וממך למדתי לקבל שחקנים צעירים ולשמור עליהם. אני זוכרת איך היית מוציאה את מזוודת האיפור שלך שהיה בה כל עולמך - תמונה של אמא ואבא; זוכרת גם איך היית שמה סומק, היית אישה בכל רמ"ח איבריך. היית שדה עם חושים של חיית במה. כל כך מצחיקה, היה קשה לשלוט בצחוק כשהיית על הבמה. טרפת את החיים. המאבק שלך בשמונה השנים האחרונות היה מדהים. נשמתי נעתקת כשאני נזכרת איך בשבת האחרונה אמרת לי 'אני לא יכולה להרים את הרף', ואני הבנתי שהמסך עומד לרדת. את אישה ואדם חד פעמי. אני אוהבת אותך, רוזינה"

ענת וקסמן. ניב אהרונסון
"אישה ואדם חדש פעמי". ענת וקסמן/ניב אהרונסון

"רוזינה פעם סיפרה לי שבארץ הולדתה רומניה, סבא שלה היה איש של אילוף סוסים והיא בילדותה נהגה לרכב ולאלף סוסים", אמר עמרי ניצן, המנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי. "האימג' הזה שלה, שולטת על חיה פראית וסוערת, נמצא אצלי בזיכרון כשאני חושב עליה. רוזינה היתה גיבורה. ראינו בשנים האחרונות את המאבק שלה, עם הסחרחורות, הפאות המתחלפות והטיפולים. איך שהיא עלתה על הבמה - החיים התעוררו מיד. הגבורה הזאת היא מופת. עוד דבר מיוחד אצל רוזינה היה השימוש שלה בעברית. לפני יותר מ-20 שנה היה צריך להחליף תפקיד ב'מעגל הגיר הקווקזי' תוך כמה שעות, ורוזינה, שעדיין הסתגלה לעברית, למדה את הטקסט תוך שעתיים, עלתה לבמה ודהרה דרך הטקסט של ברכט בתרגום נתן זך. רוזינה לא יצאה מעולם מרשימות הליהוקים והקאסטינג להצגות עתידיות. היא היתה מאוד מבוקשת והיו לה אינספור הצעות עבודה. הסיום שלה לא מתאים לעלילת חייה. זה חוסר מדהים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עומרי ניצן. ניב אהרונסון
עמרי ניצן/ניב אהרונסון

"אין לי מה להגיד הרבה מעבר לקלישאות", אמר לוואלה! תרבות גורי אלפי, ששיחק לצד קמבוס בסרט "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "אבל פעם בכמה זמן זה עובד ככה שהקלישאות מתאימות לסיטואציה, וזה עכשיו. העולם פחות טוב ברגע שבו היא הלכה. צריך אולי קבוצה של 50 או 100 איש כדי להכניס את כמות האור שהיא הכניסה לחדר. בפעמים האחרונות שעבדתי איתה, ענייני המחלה היו שוליים. הכל היה סביב אהבת אדם ואהבת חיים. אנרגיה מדבקת. קומיקאית אדירה. פרידה מבן אדם מהסוג הזה היא נורא קשה".

גורי אלפי. ניב אהרונסון
"הקלישאות מתאימות לסיטואציה". גורי אלפי/ניב אהרונסון

"אישה מקסימה, מצחיקה", אמרה עלמה זק, ששיחקה עם קמבוס בסדרה "פלפלים צהובים". "תמיד שמחתי לעבוד איתה. נורא קיווינו שהיא תחזיק מעמד לעונה הבאה של 'פלפלים', היא הגיעה לסט רק ליום אחד ולצערנו היא לא החזיקה. היא אחת ויחידה ואני נורא שמחה שיצא לי ככה קצת להתחכך בה קצת. הצלחתי לגנוב קצת רוזינה. שחקנית מדהימה ואני משתתפת בצער המשפחה". מיה דגן, שממככבת לצד קמבוס בימים אלה בסדרת הטלוויזיה "אמא ואבאז", הוסיפה ש"מעבר להיותה שחקנית אדירה, האישה היתה מלאה בשמחת חיים ובאהבה לבני אדם - במיוחד לשחקנים צעירים. פגשתי אותה בתקופה בה היא כבר היתה חולה, אבל היא כל הזמן היתה מדברת על המחלה בהומור, צחקה על עצמה והתייחסה לחיים בפרופורציות נכונות. זה מה שמקסים ומיוחד בה. זו אבידה לעולם התיאטרון ולעולם התרבותי והאמנותי של ישראל. עצוב נורא".

מיה דגן. ניב אהרונסון
"התייחסה לחיים בפרופורציות נכונות". מיה דגן/ניב אהרונסון

קמבוס עלתה ארצה מרומניה בשנת 1983, ושיחקה בתיאטרון באר שבע בהצגות "חלום ליל קיץ", "הספר מסביליה", "השטן במוסקבה" ו"אילוף הסוררת". בשנת 1987 עברה קמבוס לתיאטרון הבימה, שם שיחקה ב"מעגל הגיר הקווקזי", "קברט" ו"אנה וייס". בשנת 1986 זכתה קמבוס בפרס קול ישראל על תפקידה בהצגה "צריך פיאט בחיים" בתיאטרון באר שבע. בשנת 1997 זכתה בפרס קלצ'קין על תפקידה בהצגה "אנה וייס" ובפרס תיאטרונטו לשחקנית המצטיינת על תפקידה בהצגה "לאורך הקירות". בשנת 1998 זכתה בפרס התיאטרון על תפקידה בהצגה "ההולכים בחושך" בתיאטרון הבימה.

מאז שנת 1999 שיחקה קמבוס בתיאטרון הקאמרי באופן קבוע. לצד משחקה בתיאטרון, הופיעה קמבוס בסדרות טלוויזיה רבות, ביניהן "עניין של זמן", "בנות בראון", "זהו זה", "איצ'ה", "פלורנטין", "ג'וני" ו"פלפלים צהובים", וכן בסרטי קולנוע, בהם "סיפורי תל אביב", "ספסיבה קינג ג'ורג'", "שירת הסירנה", "הדברים שמאחורי השמש", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" וסרט הטלוויזיה "מבצע סבתא". השנה החלה קמבוס להשתתף בסדרה הקומית "משפחה לא בוחרים" ששודרה בערוץ 2 ודיבבה בסרט האנימציה "הטרול בפארק הקסום".

גילה אלמגור. ניב אהרונסון
גילה אלמגור/ניב אהרונסון
קרן מור. ניב אהרונסון
קרן מור/ניב אהרונסון
מיכה סלקטר. ניב אהרונסון
מיכה סלקטר/ניב אהרונסון
גילת אנקורי. ניב אהרונסון
גילת אנקורי/ניב אהרונסון
ששון גבאי. ניב אהרונסון
ששון גבאי/ניב אהרונסון
ששי קשת, מיכה לוינסון. ניב אהרונסון
ששי קשת ומיכה לוינסון/ניב אהרונסון
מיכל ינאי. ניב אהרונסון
מיכל ינאי/ניב אהרונסון
דני שטג. ניב אהרונסון
דני שטג/ניב אהרונסון
דביר בנדק. ניב אהרונסון
דביר בנדק/ניב אהרונסון
יורם טולדנו. ניב אהרונסון
יורם טולדנו/ניב אהרונסון
גיא לואל. ניב אהרונסון
גיא לואל/ניב אהרונסון
שמואל הספרי וחנה אזולאי הספרי. ניב אהרונסון
שמואל הספרי וחנה אזולאי הספרי/ניב אהרונסון
יפתח קליין. ניב אהרונסון
יפתח קליין/ניב אהרונסון
טקס האשכבה של רוזינה קמבוס. ניב אהרונסון
ארונה של רוזינה קמבוס ז"ל על במת תיאטרון הקאמרי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully