וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברים מובילים ברשימת המועמדויות לגראמי

6.12.2012 / 8:45

הפרס החשוב של תעשיית המוזיקה בסימן הובלה גברית השנה, כשג'יי זי, קנייה ווסט, ממפורד אנד סאנז, פרנק אושן, להקת פאן ודן אורבך מהבלאק קיז מוליכים רשימה מפתיעה

המועמדים לפרס הגראמי לשנת 2013 הוכרזו הלילה (רביעי), ולאחר שבשנה שעברה שלטה הזמרת אדל ללא עוררין על רשימת המועמדויות, השנה מסתמן כי הגברים הם שנותנים את הטון: ללא מוביל מובהק ברשימה, ג'יי זי, קנייה ווסט, ממפורד אנד סאנז, פרנק אושן, להקת פאן ודן אורבך מלהקת הבלאק קיז זוכים לשש מועמדויות כל אחד. מאחוריהם, עם חמש מועמדויות, ניתן למצוא גם כן רשימת שמות על טהרת הגברים, עם שמות כמו צ'יק קוריאה, הבלאק קיז, המתופף פטריק קארני ומיגל.

זוהי רשימת שמות מפתיעה למדי, כשאת הקטגוריות הבולטות מוליכים השנה אמני רוק ומוזיקה אלטרנטיבית. בקטגוריית אלבום השנה, שנשלטת כמעט לחלוטין על ידי מוזיקת רוק, יתחרו השנה "El Camino" של הבלאק קיז, "Some Nights" של פאן, "Babel" של ממפורד אנד סאנז, "Blunderbuss" של ג'ק ווייט ו"Channel ORANGE" של פרנק אושן - החריג היחיד ברשימה. רק ברשימת המועמדויות להקלטת השנה ניתן למצוא גם שמות נשיים, כשטיילור סוויפט מועמדת עם שירה "We Are Never Ever Getting Back Together" וקלי קלרקסון מתמודדת עם" Stronger (What Doesn't Kill You)", לצד "Thinkin Bout You" של אושן, "Somebody That I Used to Know" של גוטייה המארח את הזמרת קימברה, "We Are Young" של פאן עם ג'אנל מונה ו"Lonely Boy" של הבלאק קיז.

דן אורבך מלהקת Black Keys. Brian Kersey, AP
מועמד מפתיע. דן אורבך/AP, Brian Kersey

גם בקטגוריה החשובה של שיר השנה לא נפקד מקומן של נשות הפופ, עם מועמדות ל"Stronger (What Doesn't Kill You)" של קלי קלרקסון וכמובן "Call Me Maybe" הבלתי נלאה של קארלי ריי ג'פסן – אולם בקטגוריה זו מוענק הפרס לכל מחברי השיר ולא רק לאמן המבצע. קנייה ווסט חוזר להוביל את המועמדויות בתחום הראפ זו השנה השנייה ברציפות, לצד ג'יי זי – בין היתר בזכות אלבומם המשותף, "Watch the Throne", שהעניק להם ארבע מועמדויות ביחד.

המועמדויות הוכרזו בטקס מיוחד באורך שעה, בהנחיית סוויפט והראפר אל. אל. קול ג'יי. במסגרת הטקס, זמרת הקאנטרי האנטר הייז – שהיא גם בין המועמדים בקטגוריה החשובה של תגלית השנה – שרה את המועמדויות בקטגוריית אלבום הפופ של השנה, שם ישנו קרב צמוד בין מארון 5, קלי קלארקסון, פינק, פאן, ופלורנס אנד דה מאשין. ההופעות בטקס כללו בין היתר מחרוזת להיטים של מארון 5 וביצוע חי של פאן וג'אנל מונה ל"We Are Young".

הזוכים בפרס הגראמי יוכרזו בטקס המסורתי שייערך ב-10 בפברואר 2013, ובמסגרתו יוענק גם פרס מפעל חיים מיוחד לחברי להקת The Who.

מה דעתכם על המועמדויות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully