וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת וקסמן על ענת גוב: "השאירה אחריה אנשים שלמדו להתמודד עם המוות"

9.12.2012 / 21:21

חבריה הקרובים של ענת גוב, אנשי תיאטרון ובידור, מתקשים לקבל את הבשורה על לכתה של המחזאית. "למרות שהמוות הזה היה צפוי, הוא מאוד עצוב ומכאיב" אמר שלומי שבן

בסביבתה הקרובה של המחזאית ענת גוב עדיין מתקשים להתמודד עם פטירתה היום (ראשון), לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "התיאטרון הקאמרי המום וכואב על מותה בטרם עת של המחזאית ענת גוב", נכתב בהודעה רשמית שפרסם הערב התיאטרון. "למרבה האירוניה, היום התקיימה קריאה של המחזה 'חברות הכי טובות' עם שחקניות התיאטרון הקאמרי ובית לסין מתוך כוונה להפיק קופרודוקציה בין שני התיאטרונים בחודשים הקרובים". אלה ימים קשים במיוחד עבור התיאטרון העירוני, שנפרד השבוע גם מהשחקנית רוזינה קמבוס שהלכה לעולמה.

מתה המחזאית והתסריטאית ענת גוב

"אין פה שום הפתעות, זאת האישה", אמרה לוואלה! תרבות ענת וקסמן, חברתה הטובה של גוב שגם כיכבה בכמה ממחזותיה, כולל "סוף טוב" שעדיין מציגה. "היא רצתה להחליט איך ייראה המוות שלה. הכל תוכנן והכל אצלה תמיד היה בהומור. לא הכרתי אדם כזה מעולם. היא בעיקר האישה הכי מצחיקה שיצא לי לפגוש, איך שהיא מתארת ורואה דברים, היא הכי אהבה להתפקע מצחוק. חזרות איתה זה הנאה גדולה, גם בהצגה וגם מאחורי הקלעים. היא כוח והאנשים יישארו חזקים. היא השאירה אחריה אנשים שלמדו להתמודד עם המוות, שראו אישה עושה דרך שלא תיאמן. אני גאה להיות בהצגה שלה, להיות שליחה שלה. היא גם בחרה למות בתקופה שבה אין לנו הרבה הצגות - חופש חנוכה. מאוד מתחשבת, הכל מאורגן ומסודר, היא בטח תיכננה גם את זה. וגם מזג האוויר די נוח. היא כוח. אני בטוחה שעכשיו יהיה לה מאוד מעניין. אני כל הזמן רואה רק חיוך גדול ואותה נקרעת מצחוק". אלה ימים קשים לוקסמן, שספדה מוקדם יותר השבוע לחברתה רוזינה קמבוס, שחקנית הקאמרי שהלכה לעולמה.

ענת וקסמן. ניב אהרונסון
ענת וקסמן/ניב אהרונסון

"אני המום", אמר השחקן יוסי פולק, ששיחק במחזותיה של גוב "עקר בית" ו"אוי אלוהים". "בדיוק לפני שבועיים שלחתי לה הודעה וכתבתי לה שאני חושב עליה כל הזמן. לא רציתי להטריד אותה כמובן למרות שידעתי שהמצב היה קשה. כששלחתי לה את ההודעה היא ענתה לי כמעט מייד. זה היה מעין סיכום שכזה של שנינו, של כל הדרך הארוכה של שנים שעבדנו יחד ושל הערכה הדדית. זה באמת הפסד גדול. עבדתי איתה בדיוק כשהתחילה המחלה בהצגה 'אוי אלוהים'. היא לא נתנה למחלה מקום, לא הראתה כלום בכל הדברים שהיא עשתה. כולם ידעו אבל אף אחד לא הרגיש. היא גיבורה גדולה".

"בדיוק דיברתי עליה בחזרות של 'רומן משפחתי' של עדנה מזי"א", אמר השחקן יפתח קליין. "מעבר לזה שעדנה ביימה את כל המחזות של ענת הן גם היו חברות מאוד טובות והיתה לי הזכות לשחק בשתיים מן ההצגות בהן הן עבדו יחד, 'ליזיסטרטה 2000' ו'סוף טוב'. היא נורא תחסר לי בחדר החזרות. גם בשביל העין הטובה שלה וגם, באופן אגואיסטי, בשביל האהבה שלה שהיא נתנה בשפע. סך הכל עבדנו ביחד רק בשתי הצגות אבל אני ממש יכול להגיד שהיא חברה שלי. 'סוף טוב' הוא באמת ממש מסמך מצחיק ומבכה באותו הזמן על התמודדות עם הסרטן. זאת הדרך שהיא הלכה בה עד הסוף באומץ אדיר ובלי רחמים. היא היתה מאוד מאוחדת עם המשפחה שלה. קשה להגיד 'היתה'. זה בלתי נתפס"

יפתח קליין. ניב אהרונסון
יפתח קליין/ניב אהרונסון

שלומי שבן, שהלחין את המוזיקה של "סוף טוב", אמר הערב "אני אסיר תודה על כך שזכיתי להכיר אותה ולעבוד איתה. היא אחד אנשים המיוחדים, המצחיקים והנדיבים שזכיתי להכיר. למרות שהמוות הזה היה צפוי, הוא מאוד עצוב ומכאיב".

ירדנה ארזי פרסמה הודעה לזכר גוב בעמוד הפייסבוק שלה: "את ענת פגשתי כשהיא התגייסה ללהקת הנח"ל שבה הייתי חברה. אני זוכרת היטב את הנסיעות הארוכות באוטובוס של הלהקה ובמיוחד את הספסל של ענת וגידי, עם הפנס, השמיכה, הסיגריות והאווירה הביתית באמצע שום מקום. הרומן ביניהם נרקם לנגד עינינו ונגדע היום באופן כל-כך טרגי ופוצע את הלב. לא מזמן נפגשנו, היא הזמינה אותי לבכורת 'סוף טוב' ונתתי לה במתנה תמונה שצולמה באותם ימים. הלב נשבר ויוצא אל גידי, הילדים והנכדות".

גוב, מחברת המחזות "חברות הכי טובות", "ליזיסטרטה 2000", "עקר בית", "אוי, אלוהים", "משפחה חמה" ו"סוף טוב", הלכה היום לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא נפטרה ימים ספורים בלבד לפני יום הולדתה ה-59, והותירה אחריה את בעלה, השחקן והזמר גידי גוב, שלושה ילדים ושתי נכדות. הלוויתה תתקיים מחר בשעה 13:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

  • עוד באותו נושא:
  • ענת גוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully