וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם ההבראה של תיאטרון הבימה

23.12.2012 / 14:54

במעמד שרת התרבות לימור לבנת ושר האוצר יובל שטייניץ נחתם היום ההסכם שכולל ומחיקת חלק מהחוב למדינה. "הממשלה החליטה לעשות מאמץ מיוחד", מסרה לבנת

לאחר חודשים ארוכים של דיונים חתמו היום נציגי משרד התרבות, משרד האוצר ודירקטוריון תיאטרון הבימה על הסכם הבראה לתיאטרון הלאומי הבימה. ההסכם כולל בין השאר יישום תוכנית התייעלות, מתן סיוע מיוחד לתיאטרון ומחיקת חלק מחובו למדינה, זאת במטרה לאפשר לתיאטרון הלאומי להיחלץ מהגרעון המצטבר והקשיים הכלכליים המלווים אותו כבר למעלה משני עשורים.

הסכם ההבראה נחתם היום (ראשון) בצהריים במשרד האוצר, במעמד שרת התרבות והספורט לימור לבנת ושר האוצר יובל שטייניץ. ההסכם נחתם על ידי מנכ"לית משרד התרבות והספורט אורלי פרומן, סגן החשבת הכללית יאיר טל ויו"ר דירקטוריון תיאטרון הבימה יוחנן צנגן.

הגירעון של הבימה גדל בשנים האחרונות, עד שנוצר איום ממשי על המשך פעילותו. נוכח מעמדו המיוחד של הבימה כתיאטרון הלאומי של ישראל, הסכימו משרד התרבות ומשרד האוצר להתגייס להצלתו, תוך שהתיאטרון מקבל על עצמו מספר תנאים, ביניהם מינוי חשב מלווה מטעם המדינה, וכן ועדת מעקב המורכבת מנציגי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט. יודגש כי מחיקת החוב הקיים של התיאטרון למדינה מותנה בעמידת התיאטרון במתווה תוכנית הבראה זו.

במידה והבימה תמלא אחר התנאים לעיל המדינה תעביר לתיאטרון סיוע באמצעות מענק בסך 6.5 מיליון שקלים, במסגרת התקנה התקציבית המיועדת לסיוע למוסדות במצוקה. פרט להבימה מקבלים במסגרת תקנה זו סיוע מוסדות תרבות נוספים הסובלים ממצוקה, ביניהם הבלט הישראלי, התזמורת הקאמרית הישראלית והקאמרטה הישראלית. 18.5 מיליון שקלים מסך החוב הכולל של הבימה למדינה, המסתכם בכ- 24 מיליון שקלים בגין הלוואות שהועמדו לו בעבר, יימחקו, כשהיתרה תחל להיפרע בעוד 6 שנים לאחר סילוק ההלוואות האחרות של התיאטרון.

יובל שטייניץ. צלם: איל יצהר, גלובס
דרך חדשה. יובל שטייניץ/גלובס, צלם: איל יצהר

"לאורך שני העשורים האחרונים התנהל תיאטרון "הבימה" בצל חובות כספיים שהלכו ותפחו, ולאחרונה ריחפה סכנה מוחשית על המשך קיומו", כך מסרה לימור לבנת. "נוכח העובדה שמדובר בתיאטרון הלאומי של ישראל, החליטה הממשלה לעשות מאמץ מיוחד כדי להצילו, ואכן הסכם זה לא היה מושג ללא תחושת מחויבות עמוקה להמשך שגשוגו של מוסד מפואר זה. יש להדגיש כי מדובר בהסכם הבראה מורכב הדורש מידה רבה של אחריות ומחויבות ליישומו מצד הדירקטוריון והנהלת הבימה. אני רוצה להודות לנציגי משרד התרבות ולנציגי משרד האוצר שהשקיעו בשנה האחרונה לילות כימים ופעלו ללא לאות למציאת פתרונות יצירתיים אשר אפשרו היום את חתימת ההסכם".

"אני מברך על ההגעה להסכם להצלתו של התאטרון הלאומי הבימה לאחר מו"מ ארוך ומורכב ומקווה שההסכם יאפשר את יציאתו של התאטרון לדרך חדשה ומוצלחת לאחר שנים לא פשוטות", מסר שטייניץ. "אנו רואים חשיבות בחיזוקו של התאטרון הלאומי, ולכן מדינת ישראל אף השקיעה סכומים נכבדים בשיפוץ משכנו בשנים האחרונות".

"התיאטרון הלאומי הבימה יוצא היום לדרך חדשה", מסר יוחנן צנגן. "הדירקטוריון, ביחד עם ההנהלה, נחושים להצעיד את הבימה להצלחות חדשות. תודה למשרד התרבות ומשרד האוצר על שיתוף הפעולה המצוין ואני בטוח ששיתוף פעולה זה יימשך לטובת התרבות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully