וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הבחירות: בכירי הסופרים פנו לנתניהו ולבנת בבקשה לזירוז חוק הספרים

25.12.2012 / 18:46

בכירי הסופרים בישראל, בהם דוד גרוסמן, יהושע קנז, יורם קניוק, א.ב. יהושע ועוד, פנו לראש הממשלה ושרת התרבות בבקשה לזרז את חקיקת חוק הספרים טרם הבחירות

עשרה מבכירי הסופרים בישראל שלחו היום (שלישי) מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התרבות לימור לבנת, בבקשה להשלים את חקיקת החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל עוד במושב הנוכחי של הכנסת. סופרים אלו הם החתומים על המכתב הסופרים הראשון שנשלח בדצמבר 2009, מכתב שהניע את חוק הספרים ובין החותמים עליו נמצאים עמוס עוז, א.ב יהושע, מאיר שלו, יורם קניוק, יהושע קנז ועוד.

המכתב נשלח על רקע ההסכמה מקיר לקיר במושב הנוכחי של הכנסת, והסכמה של ראשי המפלגות המתמודדות לכנסת הבאה ובהן התנועה, יש עתיד והבית היהודי. ראשי המפלגות שלחו אף הם מכתב אל ליו"ר התאחדות הוצאות ספרים בישראל, ירון סדן, בו הם מביעים את תמיכתם בבקשתו להשלים את החקיקה במושב הכנסת הנוכחי.

כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקיץ שעבר בקריאה ראשונה את הצעת "חוק הסופרים", שנועדה להגדיר את זכויות הסופרים בישראל. הצעת החוק, שיזם ח"כ ניצן הורוביץ ממפלגת מרצ, ואומצה לאחר מכן על ידי שרת התרבות והספורט לימור לבנת תקשה על הורדת מחירים של הספרים בחנויות, כך שבמהלך 18 החודשים מזמן הוצאת ספר לאור ייאסר עליהן למכרו במחיר הנמוך מהמחיר לצרכן. עם זאת, החוק מגדיר תקופות הנחה מוגדרות, בהן שבוע הספר, במהלכן ניתן יהיה למכור את הספרים בהנחה של עד 10% אחוזים. בנוסף, ייאסר על חנויות הספרים למכור את הספר בעסקאות חבילה כמו 1+1.

אושרה הצעת "חוק הסופרים": "עם הספר - גם בעידן הטאבלט". מערכת וואלה!
הפתרון בידיים שלהם. בנימין נתניהו ולימור לבנת/מערכת וואלה!

כעת פונים הסופרים הבכירים אל ראש הממשלה ושרת התרבות בכדי להבטיח שהחוק ייצא אל פועל עוד במהלך הכנסת הנוכחית. "לפני שלוש שנים בדיוק פנינו לשרה לימור לבנת וביקשנו שתפעל לקידום החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל", לשון המכתב. "בהמשך הצטרפו לקריאתנו מאות סופרים בדרישה לקדם את החוק. מאז עשתה השרה לבנת מאמצים רבים לקידום החוק כהצעת חוק ממשלתית. עבודתה המבורכת ותמיכתו הנלהבת של ראש המועצה הלאומית לכלכלה הפרופסור יוגי'ן קנדל, הביאו לכך שהחוק עבר כמעט פה אחד בקריאה ראשונה בכנסת".

"לפני כחודשיים שמענו בשמחה, שראש הממשלה הצהיר במפגש עם סופרים על מחויבותו להשלמת החקיקה של חוק חיוני זה. לאחר שהחוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת החלו דיונים ממושכים בוועדת החינו, של הכנסת, ובמקביל השקיעו משפטני משרד המשפטים, משרד התרבות והכנסת שבועות רבים של עבודה, בשיתוף אנשי המועצה הלאומית לכלכלה. התהליך נמשך לצערנו זמן רב מדי ובינתיים הוחלט על הקדמת הבחירות. לקראת העלאת החוק לקריאה שנייה ושלישית הושגה תמיכה בחוק של מרבית סיעות הכנסת ושל ראשי המפלגות המועמדות לכנסת הבאה, והתקבלו אישורים מהם בכתב. עתה נמסר, שהחוק לא יוכל לעלות לקריאה שנייה ושלישית במושב הנוכחי וכי ועדת החינוך לא תוכל להשלים את הדיונים, חרף ההבטחות".

דויד גרוסמן. AP
חתם גם הוא על המכתב. דוד גרוסמן/AP

בסיום המכתב מבקשים הסופרים לזרז את החגיגה בנושט טרם הבחירות: "ההסכמה מקיר לקיר במושב הנוכחי מחייבת השלמת החקיקה עד מועד הבחירות ואנו פונים אליכם בבקשה לעשות כן. רק כך תוכל ממשלת ישראל למלא את חובתה ולהשלים את הטיפול בכשל השוק הנורא בענף הספרים, שכבר גרם לנזק בלתי הפיך לספרות הישראלית ולחיי התרבות".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully