וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית זהרירה חריפאי הלכה לעולמה

חריפאי, זוכת פרס ישראל ומגדולות שחקניות הבמה בארץ, הלכה לעולמה בגיל 83 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "ביומיים האחרונים היא לא סבלה", אמרה ענת וקסמן

יח"צ - חד פעמי

זהרירה חריפאי, שחקנית תיאטרון הקאמרי שנחשבת מגדולות שחקניות הבמה בישראל, הלכה הבוקר (רביעי) לעולמה בגיל 83. חריפאי נפטרה בבית החולים בילינסון לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא הותירה אחריה בעל - הסופר שלמה שבא - ובת, שחקנית הקאמרי והבמאית איה שבא. לזהרירה שני נכדים. זו אבידה קשה נוספת לעולם התיאטרון הישראלי, שאיבד בחודש האחרון גם את ענת גוב, רוזינה קמבוס ואברמל'ה מור.

עולם התרבות נפרד מזהרירה חריפאי

"זהרירה היתה אישה מיוחדת במינה ששייכת לדור הנפילים", אמרה היום ענת וקסמן, ששיחקה עם חריפאי עד ימיה האחרונים בהצגה "סוף טוב", לוואלה! תרבות. "אישה מרתקת שאין כמוה בעולם כולו עם הרבה נשמה. היא עברה תופת מרגע גילוי המחלה, וכשהיא יצאה מבית החולים לא מזמן היא נסעה ללונדון. ביומיים האחרונים שלה היא לא סבלה. כך שזה באמת היה 'סוף טוב'".

"את זהרירה פגשתי בפעם הראשונה כקולגה בסרט 'השוטר אזולאי'", אמרה ניצה שאול. "אני עוד הייתי חיילת בצבא והיא היתה בשבילי אייקון, שחקנית מדהימה. באותם ימים לא היו כל כך הרבה שחקני תיאטרון שהיו מסוגלים לעשות את האדפטציה למשחק בקולנוע, לשחק קטן ואינטימי. היא היתה עבורי אורים ותומים, אישה נערצת וחכמה. המשחק שלה היה כל כך טבעי והיה לה חוש הומור גדול. בהמשך נפגשנו בסרט 'השועל בלול התרנגולות', גם הוא של אפרים קישון. אז כבר הגעתי עם יותר קילומטראז' ואני פשוט זוכרת ימים הזויים של כיף על הסט עם אישה מקסימה, מיוחדת, כל כך רבת כשרונות. תמיד הערצתי את השירה שלה שהיתה מאוד ייחודית, עם תזמון וצבע. נפגשנו בהמון תכניות טלוויזיה על קישון במהלך השנים ואני לא אשכח איך תמיד בפגישות האלה היא היתה כה נהדרת ואימהית אלי. פשוט אבדה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהרירה חריפאי עם יונה אליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

?איבדנו היום את אחת מאבני הדרך של התרבות הישראלית. זהרירה היא מענקי התיאטרון של דורנו. שחקנית נפלאה וטוטאלית שהתמסרה לבמה ולקהל עד רגעיה האחרונים", אמרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "היא היתה גיבורת תרבות אמיתית, דוגמה ומופת לדורות רבים של שחקנים ושחקניות. אני משתתפת בצער בני משפחתה. יהי זכרה ברוך?.

סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "היום הלכה לעולמה זוכת פרס ישראל לתאטרון ומגדולות השחקניות הבמה בארץ זהרירה חריפאי ז"ל. זוהי אבידה קשה נוספת לעולם התיאטרון ישראל. יהי זכרה ברוך".

חריפאי נולדה וגדלה בתל אביב, ובמלחמת העצמאות היתה אלחוטנית בחטיבת גולני. לאחר שחרורה הופיעה בלהקת הצ'יזבטרון. בשנות ה-50 וה-60 שיחקה בהצגות "כובע הקש האיטלקי" ו"כטוב בעיניכם" בקאמרי, "מעגל הגיר הקווקזי" והצגות נוספות בתיאטרון חיפה, ועוד. כמו כן השתתפה בלהקת בצל ירוק, שם שרה את "הפרוצה החלוצה" שנאסר לשידור ברדיו מפאת תוכנו.

בהמשך שיחקה במגוון תיאטראות, כשבעשורים האחרונים היא ידועה במיוחד בזכות תפקידיה הרבים במחזותיו של חנוך לוין. בין היתר שיחקה ב"יעקובי ולידנטל", "אשכבה", "יאקיש ופופצ'ה" ועוד רבים ממחזותיו של לוין. את המחזה "רומנטיקאים" חיבר לוין במיוחד עבורה. כמו כן ידועה חריפאי בזכות תפקידים שגילמה במחזותיו של ברטולט ברכט, כמו "אמא קוראז'" ו"מעגל הגיר הקווקזי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חריפאי בהצגה "תה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקולנוע כיכבה חריפאי בסרטים "סאלח שבתי", "אבו אל בנאת", "השוטר אזולאי" ו"חמש חמש". בשנים האחרונות החלה גם לביים הצגות רבות בבית הספר למשחק בית צבי. כמו כן, במסגרת פסטיבל עכו ביימה את ההצגה "רסיסים", עליה זכתה בפרס ראשון. בתיאטרון הקאמרי ביימה את "דבורה בארון".

חריפאי זכתה בפרסים רבים: כלת פרס ישראל לשנת 2003, שחקנית השנה ב-1963 על משחקה ב"מעגל הגיר הקווקזי", ב-1973 על משחקה ב"השחף" וב-1978 על משחקה ב"סוחרי גומי". ב-1983 זכתה בפרס כינור דוד על משחקה ב"יונו והטווס". ב-1989 זכתה בפרס על שם איזאק שטרן על תרומתה לאמנות התיאטרון. ב-2001 זכתה בפרס על מפעל-חיים בתיאטרון. בשנה האחרונה שיחקה חריפאי, כאמור, בתפקיד חיהל'ה, חולת סרטן הנאבקת בכל כוחה במחלה בהצגה "סוף טוב" מאת ענת גוב ז"ל ובבימוי עדנה מזי"א. על תפקידה זה היא קיבלה את פרס השחקנית הטובה ביותר לשנת 2011 בטקס פרסי התיאטרון הישראלי.

מחר יוצב ארונה ארונה של חריפאי על במת אולם קאמרי 1, בשעה 13:00. בשעה 13:15 יתקיים טקס אשכבה, וב-15:00 תיערך הלוויתה בבית העלמין האזרחי בקיבוץ גבעת השלושה.

מהו הזכרון הגדול שלכם מזהרירה חריפאי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully