וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הוד הקדים את גל הנוסטלגיה. טור מוזיקה מזרחית

חגי אוזן

8.1.2013 / 2:17

הרבה לפני שהפרויקט של רביבו הביא את המכה, רגב הוד תכנן לשחרר אלבום קאברים נוסטלגי לקלאסיקות של הזמר המזרחי. וגם - ליאור נרקיס מנסה לרגש. טור מוזיקה מזרחית

רגב הוד פספס את הרכבת של המזרחית הנוסטלגית

במהירות שבה מתנהלת תעשיית המוזיקה המזרחית, היסוס עלול לעלות ביוקר. על כך יכול להעיד הזמר רגב הוד שאם היה מספיק זריז, ייתכן מאוד והיה גוזר את קופון הנוסטלגיה שכבש את הז'אנר. הוד, שנפרד השבוע ממנהלו אלון צדוק, הוציא כבר לפני שנה את הסינגלים "פעימות ליבך", "נערתי" ו"הפרח שנבל" מתוך אלבום שכולו קאברים לשירים קלאסיים. האלבום כולו עטוף באווירה אותנטית הכוללת בעיקר גיטרות מסולסלות דומיננטיות וסאונד כללי שמזכיר את העבר הרחוק.

שלושת הסינגלים יצרו אז דיבור מאוד ערני על המהלך של הוד, אבל הוא מצידו לקח את הזמן כדי להמשיך ולבשל את האלבום באולפן. בזמן שהוד תכנן להשלים כחמישים שירים, הקדימו אותו חברי הפרויקט של רביבו, וממש מתחת לאפו, לקחו את הקופה. כתוצאה מכך, הוד נאלץ לחשב את מסלולו מחדש. "כשהוצאתי את השירים הראשונים, כבר עליתי לשידורים בתחנות הרדיו וסיפרתי על האלבום שאני מתכנן להוציא", מספר הוד. "כנראה שהידיעה עברה מפה לאוזן. היו דיבורים והיו גם כאלה שזה נתן להם רעיון. בסופו של דבר רביבו הוציא את האלבום שלו, שהוא מאוד מאוד דומה למה שאני רציתי להוציא, מכל הבחינות וגם בחלק מהשירים - וזה גרם לי קצת לסגת מהתוכניות שלי".

מה זאת אומרת לסגת? האלבום נגנז?

"הוא הוקפא בשלב הזה. אני לא יודע מה יהיה איתו. השקענו המון באלבום הזה מכל הבחינות. המון שעות אולפן, מחשבה ובחירת שירים ואולי בעתיד הרחוק בכל זאת נוציא את האלבום. זה קרה גם עם זמרים אחרים. גם אייל גולן הקליט אלבום קאוורים שהיה הרבה זמן בהמתנה עד שהוא יצא עם הקאוור לשיר 'חלומות'. יכול להיות שזה מה שיהיה גם הפעם".

מה שבטוח הוא שהצלחת לקרוא את המפה.

"זה נכון, ועיקר הקרדיט מגיע ליואב צדוק, הבן של האמרגן שלי עד לאחרונה - אלון. הוא זה שהגיע עם הרעיון להקליט אלבום חפלה במחרוזת. בהתחלה הרמנו גבה אבל עובדה שזה היה הדבר הנכון לעשות".

למה לא להוציא את האלבום בכל זאת? מה יכול להיות?

"אני מרגיש שיש כבר הצפה של אלבומים מהסוג הזה. גם ישי לוי הוציא אלבום חפלה שבו הוא מחדש את אחד השירים שלי 'פעימות ליבך'. בשבילי זה כבוד גדול שישי לוי מחדש שיר שלי. אני כבר עובד על הרעיון הבא שאותו הפעם לא אגלה, כמובן. יש לי נסיון".

ליאור נרקיס יוצא לסיבוב חורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דברים בלחש. ליאור נרקיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לסיבוב ההופעות החורפי שאליו יצא ליאור נרקיס, יש מטרה אחת – להוכיח שהוא יודע גם לרגש. נרקיס בנה לעצמו שם של פצצת אנרגיה חסרת מעצורים, אחד שטוחן במות ומעיף את האולם לשמיים. מנגד, בכל מה שקשור לחום ונשמה, נרקיס נשאר קצת מאחור. סיבוב ההופעות החורפי אמור לגלות לנו את נרקיס החמים והנעים. כדי שזה יקרה, נרקיס יהיה חייב להוריד את הלחץ מדוושת הגז, ללטף במקום לטרף. שירים כמו "תגידי", "אתן לך שנים" וכמובן הקלאסיקה "לכל אחד יש" אמורים להיות שיאי הערב.

סינגלים חדשים

אתי ביטון - רק לאמא

יש משהו מאוד מלאכותי בהגשה של אתי ביטון. משהו מעושה. ביטון מנסה להיות יותר אסלית ממה שהיא ואפשר לשמוע את זה בשיר הנפלא ששחררה, "רק לאמא". השיר עצמו עשוי היטב, וכך גם הביצוע, אבל ביטון חייבת להגיש את השיר כשהיא חפה ממניירות ומחוברת יותר לצליל הטבעי שלה.

ליאור נרקיס - תביני

נרקיס הוציא השבוע את "תביני" שהולך לגמרי באווירה החורפית. התיפוף הדרמתי וגיטרות הדיסטורשן עושות טוב לנרקיס שמבצע את השיר עם המון כח ורגש. זה צריך להיות הכיוון שלו בהופעות ואולי גם בכלל.

פאר טסי - הכל יכול

חידוש מאוד נכון של פאר טסי לשיר "הכל יכול" של צמד הבליינים, שעשוי גם להפוך ללהיט ענק. העיבוד האגרסיבי של יעקב למאי והביצוע המהודק של טסי יעזרו לשיר להפוך את רחבות הענטוזים. השיר זכה בעבר לקאבר של הזמר חן מאושר, אולם לא מימש את הפוטנציאל הגלום בו. הפעם, עושה רושם שזה כן יקרה - למרות שהוא יוצא בחורף, לא ממש הטיימינג הנכון לשיר קייצי כל כך.

נסרין - אנא בחיבאק

איזה שיר ענק הוציאה נסרין קדרי. זמרת ענקית שסוף סוף מצאה את הנעל שמתאימה לכף רגלה. המקצב והפזמון בערבית שלא דורשים ממנה מאמץ מאפשרים חופש בהגשה ושירה טהורה. חבל על המילים. שיר תענוג.

חושבים שרגב הוד כן צריך להוציא את אלבום הנוסטלגיה שלו? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully