וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 53: אלבומי הרוק הכי מסקרנים של 2013

9.1.2013 / 15:43

אחרי שסיים לסכם את השנה החולפת, בלוג הרוק של מני אבירם מתפנה לסמן את כל אלבומי הרוק הכי מצופים של 2013 – מדייב גרוהל עם פול מקרטני ועד מייק פאטון

הסיכומים של 2012 מרגישים כמו זיכרון רחוק, והזמן הארור משחק מלוכלך ולא נותן לנשום. אז 2013 כבר כאן, ואפשר להתנחם בידיעה שלפחות על הנייר, גם היא מבטיחה פסקול שלא נופל מזה של קודמתה, עם בונוס: החזרה של כמה שמות גדולים באמת. ויחד עם זאת, למרות הבונוס המשמח, צריך לקוות שלהבדיל מ-2012, הפעם נזכה גם ביותר שמות חדשים שישאירו את חותמם על ההיסטוריה ועל הלב – וכמה כאלה כבר מתחממים על הקווים. הנה האלבומים שאני הכי מחכה להם ב-2013, עם דגש על אלה שהם עובדה מוגמרת ולא רק שמועה או משאלת לב. שתהיה שנת רוקנ'רול נפלאה, והיא מתחילה בגדול עם ינואר מלא בכל טוב.

Villagers - Awayland (תאריך יציאה: 14.1)

ב-2010 החמצתי את אלבום הבכורה של הלהקה האירית הזאת, "Becoming a Jackal", שהיה מועמד לפרס מרקורי היוקרתי, אבל הפעם הסינגל היפהפה והמאד עצוב "Nothing Arrived" לא ייתן לי לפספס שוב. וילג'רז הם הצגה של איש אחד, קונור אוקונור, אדם שיכולות הכתיבה שלו מהוללות בכל מקום, מה שגם כולל באופן אוטומטי פוטנציאל ליומרנות וכרסום ראשים, אבל אני אופטימי - הגיע הזמן להתעוררות אירית. כל התשובות ממש בטור הבא.

Free Energy – Love Sign (תאריך יציאה: 15.1)

כבר עכשיו ברור שהאלבום השני של החמישיה מפילדלפיה יככב חזק ברשימת האלבומים הגדולים של 2013, בעיקר כי אין מצב שמישהו אחר יפגיז עם כזה אוסף מבריק של להיטי רוקנ'רול. מי שעקב אחרי הבלוג בשנה האחרונה קיבל כבר לא מעט דוגמאות ליכולת של הלהקה הזאת, שעושה כבוד ענק לאייטיז מבלי לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות (שלום לכם הקילרז) ולא שוכחת את כל מי שהביא אותה עד הלום, ביניהם הקארז, וויזר, דף לפארד ועוד. אלבום ענק עם לב ענק. אני הולך לטחון לו את הצורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

FIDLAR – FIDLAR (תאריך יציאה: 22.1)

גם פידלאר כיכבו כאן בחודשים האחרונים, ועכשיו מגיע אלבום הבכורה של הרביעיה מלוס אנג'לס. בתפריט: פאנק, גלישה, סקייטבורדים, מסיבות, בירה. מה רע?

Biffy Clyro – Opposites (תאריך יציאה: 28.1)

אהבה היא: מבטא סקוטי והמנוני אצטדיונים. בשתי מילים: ביפי קלירו. סיימון ניל וחבריו חוזרים בגדול עם אלבום כפול ומאתגר, שכדאי לו מאד שלא ליפול מקודמו, "Only Revolutions". הסינגל הראשון מרמז שאפשר לנשום לרווחה.

Tomahawk – Oddfellows (תאריך יציאה: 29.1)

העולם זקוק למייק פאטון, והוא עוד יותר זקוק למייק פאטון בגרסת השירים המאסיביים של פיית' נו מור. הסינגל הראשון של טומהוק מתוך האלבום החדש של הסופרגרופ של פאטון, הרביעי במספר אחרי שתיקה של חמש שנים, הוא קצת מהעולמות האלה, ומותר לפנטז.

Local Natives – Hummingbirds (תאריך יציאה: 29.1)

אחרי בכורה משובחת בשם "Gorilla Manor" שיצאה ב-2009, הלהקה מאל.איי תנסה לקפץ מעל אתגר האלבום השני. עתידות: צפויה הצלחה.

Frightened Rabbit – Pedestrian Verse (תאריך יציאה: 5.2)

עוד ייצוג סקוטי ברשימה מגיע אליכם בחסות פרייטנד ראביט העגמומיים, שינסו להמשיך את העבודה הטובה עם אלבומם הרביעי. אחרי "Dead Now" ו"State Hospital" מועכי הלב הנה עוד מנה שלא תשאיר אתכם אדישים.

Unknown Mortal Orchestra – II (תאריך יציאה: 5.2)

קצת פסיכדליה, קצת סול, קצת ארקייד פייר. האלבום הראשון של השלישיה התקבל לקול תשואות רמות. במה יזכה השני?

Foals – Holy Fire (תאריך יציאה: 11.2)

האלבום השלישי של הלהקה מאוקספורד כולל את השיר הבא, וזה כבר מספיק כדי לבנות עליו.

Nick Cave & the Bad Seeds – Push the Sky Away (תאריך יציאה: 19.2)

מעולם לא הייתי מהמעריצים הגדולים של ניק קייב, אבל יש לי הרגשה שהאלבום ה-15 שלו ושל הבאד סידז, הראשון מאז 2008, יהיה משהו לכתוב עליו, בקטע טוב. זה הסינגל הראשון.

Youth Lagoon - Wondrous Bughouse (תאריך יציאה: 5.3)

אלבום הבכורה של טרוור פאוורז, אז בן 22, הגיע למקום ה-13 ברשימת אלבומי 2011 שלי. הצעיר מאיידהו כבש את הלב עם הדרים פופ הפשוט אך המחלחל שלו, וזה מה שאפשר לצפות ממנו לעשות גם הפעם. הנה דוגמא יפהפיה מהסיבוב הקודם.

Dave Grohl – Sound City Real to Reel (תאריך יציאה: 12.3)

ישמור האל על דייב גרוהל, ושעל הדרך יפזר על כולנו רק קצת מהאנרגיות שלו. בזמן שפו פייטרז בהפסקה, ואם הוא לא בדיוק מתופף באלבום החדש של קווינז אוף דה סטון אייג' (פרטים מיד), גרוהל הוא גם במאי. הוא עושה את זה בקטן בקליפ החדש של סאונדגרדן, וגם בגדול – בסרט דוקומנטרי שמספר את סיפורו של סאונד סיטי, אולפן ההקלטות האגדי באל.איי שבו הוקלט, בין השאר, "נברמיינד" של נירוונה, וגם אלבומים של מטליקה, פליטווד מק, רייג' אגיינסט דה מאשין, טום פטי, ניל יאנג ועוד ועוד. הבכורה של הסרט, שיוצא באופן רשמי ב-1 בפברואר, תיערך החודש בפסטיבל סאנדאנס, וכמתבקש, גרוהל תפר לו חתיכת פסקול שכולו שיתופי פעולה שלו עם השמות הכי נכונים בשכונה, כולל כמובן המיני איחוד של נירוונה ביחד עם פול מקרטני. הנה השיר שלהם וגם הטריילר של הסרט.

Low - The Invisible Way (תאריך יציאה: 19.3)

ג'ף טווידי מווילקו מפיק את האלבום העשירי של ההרכב הוותיק, שיחגוג השנה יומולדת 20, והכיוון הוא אותו כיוון: סלואו-קור לחובבי הז'אנר. אני חובב.

Wavves (תאריך יציאה: 26.3)

כיף חיים צפוי השנה גם בזכות ווייבז, שהביאו לנו בשנה שעברה את השיר הבלתי נשכח "אני רוצה לפגוש את דייב גרוהל". הרכב הפאנק מסן דייגו ינחית עלינו בסוף מרץ את אלבומו הרביעי, שהופק על ידי ג'ון היל, מי שהפיק גם את ריהאנה וסנטיגולד. כאמור, כיף חיים.

Queens of the Stone Age (מתישהו השנה)

עוד קצת גרוהל לסיום, והפעם כשהוא חוזר לעמדת המתופף בלהקה המעולה של ג'וש הום, שמקבלת חזרה לחיקה גם את הבסיסט ניק אוליברי ומוציאה אלבום ראשון מאז 2007. זה מה שקרה בפעם האחרונה שכל החברים האלו שיתפו פעולה באלבום של ק.א.ד.ס.א, "Songs for the Deaf" מ-2002.

ומה עוד?

אלבומים חדשים של כריסטופר אוונס, ג'ים ג'יימס, דפש מוד, ג'וני מאר, קולד קייב, ומפייר וויקאנד, סווייד, בלאק רבל מוטורסייקל קלאב, נו אייג', The Men, Atoms for Peace, הברונקס וארקייד פייר.

וגם, אמן: פרל ג'אם, מיי בלאדי ולנטיין, הנשיונל ו-tool.

מה האלבומים שאתם הכי מצפים להם ב-2013? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully