וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 35: חוגגים עם המוזיקה החדשה של 2013

17.1.2013 / 17:25

חם מהמיקסר: הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מגיש את המוזיקה האלקטרונית הכי מעיפה של תחילת השנה, שבהתאם לעונה, משתלבשת היטב במזג האוויר החורפי

פופ לוק ראשון לשנת 2013 וההתרגשות גדולה. למרות התעסקות רבה עם טרילוגיית סיכומי השנה, כמעט חודשיים בלי קאסט רגיל של מוזיקה חדשה מרגישים כמעט כמו שנת שבתון שלמה. התכנון המקורי היה קאסט "בזמן שסיכמנו" שיעסוק במוזיקה מסוף השנה שעברה שהתפספסה, אבל ההתמכרות למוזיקה חדשה היא בעיה, ובינתיים נכנסו למיקס לא מעט קטעים מהשבועיים הראשונים של 2013, פשוט כי הם היו טובים מדי, והעגלה נוסעת, אין עצור.

הקאסט הפעם מתכתב יפה עם החורף, ואנחנו מורידים כמה הילוכים ולוקחים את זה רגוע יותר. לפעמים יש תחושה שהקהל המקומי חובב המוזיקה האלקטרונית האיכותית, המעניינת והעדכנית יותר, אינטליגנטי ושוחר שלום ככל שיהיה, מושפע מאד מהלך הרוח הכללי והאלים של הלבנט והתוצאה היא יותר מדי נתינה בראש ומחסור די רציני במוזיקה טיפה יותר רגועה. נכון, גם בפופ לוק חוטאים בכך לא מעט, אבל מאחורי הקלעים אנחנו מוצפים בקטעים עמוקים, איטיים, מרגשים ועדינים יותר. התקופה הזו בשנה מביאה לאינפלציה אדירה בכמויות של חומרים חדשים כאלו ששוטפים את הרשת עקב ההתאמה למוד שהחורף מביא גם ככה, והפעם אנחנו מתמסרים לחלוטין לוייב המהורהר, הקר-בחוץ-חם-בפנים, הנעים והמלודי הזה.

בחלק הראשון של הקאסט, המורכב מקטעים אינסטרומנטליים וביטים מהצד הרך שלהם, תמצאו את Weedy, חצי מהצמד 40 Winks, שסיפק אלבום יפהפה ומרתק שמשלב ג'אז, סול, הרבה כלים חיים ואווירה מאד משוחררת, הכל בלי לשכוח את רוח ההיפ הופ והברייקס. אפשר למצוא עשרות, מאות ואלפי אלבומים כאלה רק מהשנה-שנתיים האחרונות, אבל האלבום הזה הוא כמה רמות מעל רובם. לא מדובר בילד עם MPC שמסמפל תקליטים ישנים וזורק עליהם איזה ביט, אלא בדבר האמיתי. היצירות של Weedy הן מורכבות ויפות, והיי, בקטע שפותח את הקאסט יש אפילו נבל. מה עוד צריך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תפספסו אותו. Yosi Horikawa/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בפתיחה גם Yosi Horikawa, מהיוצרים השונים והמיוחדים ביותר שפועלים כרגע בעולם, שרק מתפתח, מגלה את עצמו ומשתפר מריליס לריליס. הוריקאווה, בוגר הרד בול מיוזיק אקדמי מלפני שנתיים אוהב לסמפל סאונדים שהקליט בעצמו בחוץ, דברים כמו נעל דורכת על חול, או ילד צוחק ביפנית, ולהשתמש בהם כאבני הבניין של הקטעים שלו. אמרנו זאת בעבר ונאמר זאת שוב, ממליצים מאד לעקוב אחרי הבחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרים את ההתחלה של 2013. Typesun/מערכת וואלה!, צילום מסך

Typesun מעביר אותנו לסקשן של סול ואר אנ' בי, עם אחד הקטעים היפים ביותר של 2013 עד כה, שסביר שישמור על התואר גם בחודשים הקרובים. "The PL" הוא שיר מושלם למדי, שלוקח את הזמן שלו ונבנה לאט ובעדינות, עד שהוא עוטף לחלוטין את המאזין ומטיל עליו איזה כישופון. מיד אחריו מגיעים Lion Babe, צמד ניו יורקי עם עוד קטע אר אנ' בי מעולה, שהרבה יותר ממזכיר את אריקה באדו, אבל מושך גם לכיוונים מעט אחרים, ומוגש קומפלט עם קליפ מוזר שעוסק בעיקר ברעמת השיער הפראית והלא נתפסת של הסולנית ג'יליאן הרווי. וכן, היא גם שואגת קצת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפצים על האלבום המאכזב. Saint Etienne/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד למיקס נכנסו Saint Etienne שאכזבו קשות עם האלבום שלהם בשנה שעברה אבל סיפקו רימיקס נהדר לאל פרו דל מאר. ואיך אפשר בלי Poolside, הצמד המושלם שחטאנו ולא הצלחנו לשלב בסיכומי השנה שלנו, למרות שהם אחד הדברים הטובים ביותר שקרו בה ללא כל ספק. Poolside מספקים כאן קאבר ללא פחות מבלאק סאבאת', מתוך מיקס חילופי העונות המושלם והמאוד מאוד מומלץ שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרגיל, כל דבר שהוא נוגע בו הופך לזהב. ז'אק גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'סי בויקינס השלישי, מזמרי הסול האלטרנטיביים הבולטים ביותר של השנים האחרונות, שאוהב לעבוד ולשתף פעולה עם יוצרים אלקטרוניים, נכנס לקאסט עם קטע חדש ברימיקס של ז'אק גרין האהוב ואחריו סיגאר רוס בביקור ראשון ומפתיע בפופ לוק (ברימיקס, אפשר להירגע). עוד תמצאו קטע מתוך האלבום היפה והנעים של Long Arm ובכורה נוספת בקאסט של מישהו מוכר ומבוסס - מת'יו הרברט ברימיקס של DJ Koze.

וסוגרים את הקאסט, כי איך אפשר להכין מיקס חורפי ונוגה בלעדיהם, עם "Sunset" של ה-xx, אחד הקטעים היותר טובים מתוך האלבום האחרון שלהם שהתקבל בתחושות מעורבות בעולם. אפשר להתווכח אם טוב שהם עושים עוד מאותו הדבר, ואם חסר משהו ב"coexist" או לא, אבל מה שבטוח זה שכשג'יימי xx מוסיף (או בעצם מחזק) את הטאצ' שלו על הקטעים עם רימיקס מעשה ידיו, קשה לעמוד בפיתוי.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Weedy Of 40 Winks - The Blue // PROJECT:Mooncircle
02:30 - Yosi Horikawa & Granda - Moody Man // Eklektik
05:30 - Zo - Ghetto Love Night // Eklektik
08:30 - Typesun - The PL // Root Elevation
13:30 - LION BABE - Treat Me Like Fire // Free Download
17:00 - El Perro Del Mar - Walk On By (Saint Etienne Remix) // Soundcloud
22:00 - Poolside - Planet Caravan (Poolside's Rework Extended Intro) // Free Download
29:00 - Jesse Boykins III & Melo-X - I'm New Here (Jacques Greene Remix) // Ninja Tune
33:30 - Sigur Ros - Varoeldur (Pikcha Remix) // BackTheTooFuture
35:30 - Matthew Herbert - It's Only (DJ Koze Remix) // Pampa
43:00 - Long Arm - The Waterfall Inside Me (Robag's Bad Bocklet Revoult - Robag Wruhme Remix) // PROJECT:Mooncircle
48:30 - The xx - Sunset (Jamie xx Edit) // Free Download

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully