וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מתים לדעת: מי אתה, אלן דלון?

17.1.2013 / 12:01

תעבורת ערך הויקיפדיה של השחקן הצרפתי-שוויצרי צמחה באופן אסטרונומי בעקבות דמותו של ירון ברלד ב"ארץ נהדרת" שצועקת את שם השחקן שהישראלים לא הכירו

תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" הצליחה לא רק להצחיק ולעקוץ בשבועות האחרונים עם עליית עונתה העשירית, אלא גם לחשוף צופים רבים לשחקן הקולנוע הצרפתי-שוויצרי אלן דלון, זאת בזכות המשפט הקבוע של ירון ברלד, המגלם את דמותו של איש המשפחה יעקב, שצועק ללא הרף: "מי הוא חושב שהוא, אלן דלון?!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואם הוא באמת חושב שהוא אלן דלון, מה אז? ירון ברלד בדמותו של יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים, מאז עלו לשידור המערכונים שמציגים את דמותו של יעקב ואת המשפט המדובר, הכניסות לערך הויקיפדיה העברי של דלון עלו בצורה אסטרונומית, כך לפי כלי המדידה Wikimedia Toolserver המציג נתוני תעבורה לערכים באנציקלופדיה החופשית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצהוב: אלן דלון, בכחול: ירון ברלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שטרם עליית העונה הנוכחית של "ארץ נהדרת" הערך של דלון (המופיע הצהוב בגרף) זכה למספר צפיות בודדות ביום, קרוב ל-20 בלבד, הוא החל בעליה תלולה שהגיעה לשיאה ב-6 בינואר, עם 6,601 צפיות. משם חלה ירידה שהשאירה את הערך על ממוצע של כ-700 צפיות ביום. בשבוע האחרון נתוני הצפייה פרחו מחדש והגיעו לממוצע של כ-1,700 צפיות ביום. בינתיים, הערך של ברלד (בכחול), שעמד על כ-100 צפיות ביום לפני עליית העונה, ממשיך לשמר נתון זה גם במהלכה, עם סטיות קלות כלפי מעלה בסמוך לימי השידור של התוכנית.

הפריצה הקולנועית של דלון, כיום בן 77, החלה בשנת 1960 כשכיכב בסרט "Plein Soleil", ובהמשך בסרטים כמו "רוקו ואחיו", "הברדלס", "המעגל האדום", "הסמוראי", "מר קליין". לאורך שנות השישים דלון נחשב לכוכב צרפתי בולט והיה סמל לגבריות וליופי, אך לקראת שנות השמונים דעכה הקריירה הקולנועית שלו, ובמקביל הוא השתתף במחזות תיאטרון.

דלון נחשב לאחד משחקני הקולנוע הראשונים שמינפו את הכוכבות שלהם כשהשתמש בשמו כמותג בבשמים, בגדים, אביזרי אופנה, משקאות אלכוהוליים ועוד.

ואתם יודעים מי זה אלן דלון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully