וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הזוכים בפרס אקו"ם למוזיקה פופולארית: שלמה ארצי ודודו אהרון

27.1.2013 / 13:24

לארצי ואהרון מצטרפים ריף כהן, עמיר בניון, יואב גינאי, יהודה קיסר, אביב גדג', בלקן ביט בוקס ועוד אמנים בולטים. פרס מפעל חיים יוענק לתלמה אליגון ומאיר גולדברג

פורסמו שמות הזוכים בתחום המוזיקה הפופולארית בטקס של אקו"ם שיתקיים ב- 20 בפברואר בבית ציוני אמריקה בתל אביב, זו השנה ה-55. במעמד הטקס יוענקו לזוכים פרסים על הישגי השנה, מלחין השנה, תגלית השנה, פרסים לעידוד פרסום היצירה ופרסים נוספים, ביניהם פרס מפעל חיים על שם נעמי שמר, שיוענק ליוצרת תלמה אליגון ופרס מפעל חיים על שם אהוד מנור שיוענק ליוצר מאיר גולדברג. בין מקבלי הפרסים ניתן למנות מספר רב של מוזיקאים ידועים ומצליחים, ביניהם שלמה ארצי, דודו אהרון, עמיר בניון, יהודה קיסר, לונא אבו נסאר, ריף כהן, בלקן ביט בוקס, יואב גינאי, אביב גדג', תומר הדדי ועוד. השנה, ועדת השיפוט כללה את צרויה להב, דני רובס, יוסי גיספן, יעקב נווה ועמרי רונן.

עמיר בניון יקבל את פרס על סך 15 אלף שקלים בקטגוריית הישג השנה על השיר "את", לו כתב את המילים והלחן, ושבוצע על ידי ישי לוי. המחבר יואב גינאי זכה גם הוא בפרס הישג השנה על יכולתו "לנוע במיומנות רבה ובכישרון רב בין ז'אנרים שונים, גובה טקסט שונה, בין גבוה ונמוך" – כך נימקו השופטים.

פרס מלחין השנה על סך 15 אלף שקלים יוענק לשלמה ארצי ולדודו אהרון. על ארצי כתבו השופטים כי "אלבומו 'אושר אקספרס' שיצא השנה הוא דוגמה ומופת ליכולתו של אמן עתיר הישגים להמשיך ולחפש, לנסות מפגשים מוזיקליים חדשים ומסקרנים, ולהפגין בכל פעם מחדש רעב, סקרנות וכשרון אין קץ". על אהרון, בחירה מפתיעה לתואר, נכתב כי "היכולת לייצר להיטי פופ קליטים ומלודיים היא נדירה מאוד, ומבוקשת ביותר, ואין לראות בה דבר של מה בכך. לחניו של דודו יכולים להצליח באותה הצורה בעולמות הפופ בכל מקום בעולם".

פרס להישג השנה למעבדים יוענק להרכב בלקן ביט בוקס שמצליח בישראל כמו גם בכל העולם, ופרס הישג השנה לתגלית יוענק ליוצרת ריף כהן שאלבומה "A Paris" זכה גם הוא להצלחה מעבר לים. שני הפרסים על סך 15 אלף שקלים. פרס על שם אמיתי נאמן לעידוד פרסום היצירה למחבר, על סך 15 אלף שקלים, יוענק ליוצר הנפלא אביב גדג'. פרס לעידוד פרסום היצירה, על סך 15 אלף שקלים, יוענק למלחין תומר הדדי.

פרס חיצוני על שם אהרון גפן לתמיכה בהפקת אלבום, על סך 20 אלף שקלים, יוענק ליוצרת לונא אבו נסאר עליה כתבו השופטים "אחידות דעתם של כל השופטים היתה לגבי אלבומה של לונא אבו נסאר שהוא נדיר ומפליא. כמו תבשיל טוב, אתה יכול לחוש בכל תבלין בנפרד, אבל המכלול הוא משהו אחר חדש ורענן. הכנות החשופה של לונא אבו נסאר, והבטחת הכישרון הגדול הפורצת מכל שיר באלבום הזה גרמה לחברי ועדת השופטים להעניק לה באהבה את הפרס".

פרס ליצירה אודיו ויזואלית לילדים, על סך 15 אלף שקלים יוענק ליוצרים עפרה ועידן עינב על הקלטת שיצרו עבור ילדים לקויי שמיעה בשם "שרים ומסמנים". פרס להישג מיוחד בתחום הזמר החסידי, על סך 15 אלף שקלים, יוענק ליוצר ישי לפידות. פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם, יוענקו למעבד, המלחין והנגן המצטיין אלכס וייס שהלך לעולמו בשנת 2001 ופעל בתחום הג'אז; למלחין, למעבד מוזיקלי ולמנצח מרטין מוסקוביץ' שהלך לעולמו בשנת 2008, ולנגן הגיטרה המצוין יהודה קיסר שמלווה את המוזיקה הישראלית והים תיכונית עוד משנות ה-70. גובה הפרס למעפל חיים שיוענק לאליגון וגולדברג עומד על סך של לא פחות מ-35 אלף שקלים.

מה דעתכם על רשימת הזוכים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully