וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 36: צפויה לכם שנה סוף

30.1.2013 / 10:15

נכון שינואר רק נגמר, אבל מההיצע שמגיע דרך פופ לוק, קאסט המוזיקה האלקטרונית של רוני פיאלקוב, כבר ברור שהשנה הזו הולכת להיות מדהימה ולעמוד בציפיות כשאתם תרקדו

לא כל שנה נפתחת ככה, עם כל כך הרבה מוזיקה טובה. הרבה פעמים מתחילים בעצלתיים, במין תרדמת חורף שכזו בלי יותר מדי התרגשות או אירועים גדולים, ורק באביב מגיעה ההתעוררות. אבל זה לא המקרה ב-2013, לא לא. ינואר הביא איתו קטעים ואלבומים חדשים של כמה מהיוצרים האלקטרונים המרתקים של התקופה, ואם אפשר לשפוט או לנבא לפי זה, שנה עמוסה במיוחד בכל טוב לפנינו.

מבין היוצרים שמתנגנים בקאסט הזה בדרך כלל, יש קבוצה אחת, משפחה מוזיקלית, שקרובה במיוחד לליבנו. הם לא בהכרח קשורים באמת אחד לשני, או מודעים בעצמם לחיבור ביניהם, למרות שבהרבה מקרים בהחלט כן, אבל הקו שעובר בין היצירות שלהם ברור מאד, ובעיקר הוייב שהם כולם רוכבים עליו הוא בהחלט אותו הוייב. מדובר בקבוצת יוצרים שבולטים בעושר המוזיקלי של עולמם, בהליכה על החבל הדק שבין החדשנות והפתיחות לדברים שונים, לבין הרצון לשמור על הכל נגיש ומתקשר, יוצרים שמרגישים תמיד את הצורך להשתנות ולגוון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושף עוד פינות של הכרנו. FaltyDL/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרו לאסטמן, FaltyDL, הוא מהחשובים בחבורה הזו, מוזיקאי שתמיד מביא איתו ערך מוסף ליצירה, שיודע שבתוך השפע המוזיקלי האינסופי, ההבדל האמיתי בין יוצר ענק לכל יוצר אחר הוא היכולת לפתח קול, סאונד וזהות ייחודיים, משהו שתמיד יוצא החוצה ובולט, משהו שאי אפשר להתבלבל בו. אלבומו השלישי והחדש "Hardcourage" ממשיך בדיוק את הקו של קודמיו המצוינים, בתצוגת יכולת של שילוב בין סגנונות, טעמים, מקצבים ותחושות, הכל מעורבב נהדר ונשמע כמו שרק FaltyDL נשמע. בשנים האחרונות לאסטמן הוכיח שהוא יודע איך להטמיע ביצירותיו את שלל ההשפעות שלו, אם זה בוסה נובה או דראם אנ' בייס, טכנו או דאב, ומבין איך לא לוותר על הרגש, העומק והסיפור בתוך יצירה אלקטרונית. האלבום החדש הוא מעט יותר אופטימי מהרגיל, אבל עדיין מדובר במסע מופלא לתוך עולמו של Falty, משהו שאפשר להאזין ולחזור אליו שוב ושוב ותמיד לגלות בו עוד פינות חבויות. אם עדיין לא נחשפתם ליוצר הזה, מהמרתקים והגדולים של תקופתנו, רוצו על זה, ואם אתם כבר מכירים, לא צריך לשכנע אתכם יותר מדי.

הסינגל "Straight & Arrow", הראשון שיצא מהאלבום של Falty, אותו ניגנו כאן כבר לפני חודשיים, זכה לשני רימיקסים מעולים. Gold Panda שהיה חתום על אחד מהם הוציא עכשיו אי.פי חדש ויפה בשם "Trust" ושיר הנושא שלו נכנס לקאסט. שלושת הקטעים והאינטרו באי.פי נוגעים בצד העדין של האלקטרוניקה ועושים חשק לעוד, כשהם מביאים משהו מרענן לשולחן. את הרמיקס השני לסינגל סיפק Four Tet, השם הבולט ביותר בקבוצת היוצרים שאנחנו מדברים עליה כאן, לו אין אמנם אלבום חדש (אבל כן יש מיקס חדש מלא בקטעים ישנים שלא שוחררו מעולם), אך רוחו שורה על הקאסט, הפעם בכל מיני מקומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפזר עוד קצת מהקסם שלו. Shigeto/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום אחד בו אפשר לשמוע השפעה של Four Tet הוא הרימיקס של Shigeto ל-Sun Glitters, שמוצא אותו מסתובב באזורים מעט יותר 4X4 מהצפוי, ומביא אליהם את הקסם הרגיל שלו. מקום נוסף במיקס בו ניכרת ההשפעה של Four Tet הוא בקטע החדש של Bonobo. בונובו ופור טט התחילו שניהם בערך באותן השנים, לפני מעט יותר מעשור, ויצרו בהתחלה מוזיקה שקטה, מלודית, מקסימה ומאוד צ'יל.

מלכתחילה היה דמיון רב ביצירה שלהם, בכשרון שנשפך לכל עבר, בנטיה לכלים אורגניים ולמלודיות וב-Feel הכללי. אך מאז הוציא כל אחד מהם כמה וכמה אלבומים, ובזמן שפור טט עבר שינוי כלשהו בשנים האחרונות ונמשך יותר ויותר אל הרחבה, נשאר בונובו בערך באותם המחוזות. הסינגל החדש שיצא להורדה חינם מתוך האלבום שבדרך, מראה שגם בונובו רוצה קצת להשתנות, והתוספת של יותר קצב על גבי הסאונד הבסיסי שלו עושה לו טוב מאד. "Cirrus" הוא קטע מעולה ומבטיח מאד, שמגיע יחד עם קליפ של חובב הפסיכדליה Lo-Fi ואחד היוצרים הדפוקים בעולם כיום, סיריאק. וביחד זה עושה המון חשק לשמוע כבר מה מצפה לנו בשאר האלבום, ולגלות אם הוא כולו מושך עוד אל הרחבה, או נשאר במחוזות מוכרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפנק באלבום חדש. Nosaj Thing/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בקאסט גם מוזיקה חדשה של Nosaj Thing המרתק, של Leon Vynehall, שם חדש בסצינה שבולט מאד לטובה לאחרונה, וקטעים נוספים שבאים מאותם הכיוונים עם הרבה כלי הקשה, פעמונים וכלים אורגניים, ובעיקר מעט מוזרות בריאה, מונחת על גבי מצע של ביטים איכותיים, משהו חמים אך רגוע, וייב שכיף להתענג עליו כל עוד החורף כאן. עכשיו נשאר רק לקוות שבהמשך השנה נשמע דברים חדשים גם משאר חברי הליגה האיכותית הזו בה התמקדנו הפעם, בדגש על Floating Points וקאריבו, אם יורשה לנו להפליג מעט בפנטזיות.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Ben Jamin - ▲●▲■ // Cosmic Compositions
03:00 - Kixnare - Heartbeat feat. Russell Tate (Polyp Remix) // U Know Me
06:00 - Gold Panda - Trust // Wichita
11:30 - Nosaj Thing - Snap // Innovative Leisure
14:40 - Axel Boman - Cubic Mouth // Hypercolour
18:00 - Bonobo - Cirrus // Ninja Tune
23:30 - FaltyDL - Bells // Ninja Tune
28:30 - Temples - II // Ecstasy
33:30 - Sun Glitters - Mouth (Shigeto Remix) // Lefse Records
38:30 - Leon Vynehall - Untitled 07 // Rounded Housing Project
44:00 - Tigerskin - In Public // Future Classic
51:30 - DJAO - Time To Stop Waiting // Friends Of Friends

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully