וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תיאטרונטו 2013: דביר בנדק וסביון ליברכט

11.2.2013 / 13:50

למרות קיצוץ בתקציב, פסטיבל הצגות היחיד יתקיים גם השנה בחול המועד פסח באולמות בתיאטרון יפו, תיאטרון הסמטה ובמוזיאון אילנה גור

פסטיבל תיאטרונטו, מאירועי התיאטרון הוותיקים והעקביים בארץ, יתקיים השנה בחול המועד פסח, בתאריכים 28-30 במרץ באולמות בתיאטרון יפו, תיאטרון הסמטה ובמוזיאון אילנה גור.

הפסטיבל, אותו ייסד יעקב אגמון, כולל הצגות יחיד בלבד, המאפשרות לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל. במהלך השנים שחלפו השתתפו בתיאטרונטו למעלה מ-500 יוצרים, ביניהם שחקנים, במאים, תפאורנים ועוד. בעקבות הפסטיבל, נוסד גם "תיאטרונטו בקיל" אשר בגרמניה, המעלה בכל שנה הצגה מתוך התיאטרונטו הישראלי. השנה, הצגות הפסטיבל יעסקו במספר נושאים, ביניהם תרבות הרייטינג, סחר בנשים, מאבקים פוליטיים ועוד. מחירי הכרטיסים לפסטיבל עומדים על 50-70 שקלים וניתן לרכוש אותם כאן. www.run-art.co.il

הפסטיבל מופק על ידי תיאטרון יפו בשיתוף בימות 2000 ונתמך על ידי מנהל תרבות של משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב יפו, החברה לפיתוח יפו העתיקה, קרן מרק ריץ' ובנק דיסקונט.

תקציב פסטיבל תיאטרונטו 2013 קוצץ השנה ב-30% על ידי עיריית תל אביב והחברה לפיתוח יפו העתיקה. למרות הקיצוץ ואי ודאות לגבי גודל התמיכה של משרד התרבות והספורט, יתקיים הפסטיבל בתקציב מצומצם של כחצי מיליון שקלים, תוך הגדלת התמיכה הישירה בהצגות התחרות למבוגרים.

מתוך 75 מחזות שהוגשו השנה לוועדת האמנותית (הכוללת את היו"ר אגמון, דניאלה מיכאלי, גורן אגמון וחוה אורטמן), נבחרו 8 מחזות למבוגרים ו-3 מחזות לילדים. ההצגה הטובה ביותר למבוגרים תזכה בפרס ההצגה על שם השחקן ניסים עזיקרי ז"ל, בחסות קרן רבינוביץ' לאמנויות בתל–אביב יפו, בשווי 10,000 שקלים.

דביר בנדק. ניר פקין
גם הוא בפנים. דביר בנדק/ניר פקין

ההצגות למבוגרים שיעלו במסגרת הפסטיבל הן "האישה של אבא" מאת סביון ליברכט, "קוראים לי רייצ'ל קורי" על פי כתביה של קורי, "טיק תיק" על פי טקסט של ניר יוספי ובביצועו, "100% רייטינג" מאת אילנית סוויסה, בבימויה של שרית וינו אלעד ובביצועה של יעל צפריר, "עורבא פרח" מאת עדי חורש, "מריה קוזנצ'ובה" מאת רוני פלדמן ובביצועו, "אמנית רעב" מאת עמיטל שטרן ו"בחזרה לאישראל" מאת נאווה סמל, בבימויו של אלדד זיו ובביצועו של דביר בנדק.

הצגות הילדים שיעלו הן "רק גליה רואה אותם" על פי ספרה של תמי שם טוב, "התוכנית של ליבי" מאת גלית זינגר ודנה קיילה, ו"פנינים של סוף הקיץ", מאת איתן מושקובסקי ובבימויו.

מה דעתכם על ההצגות המשתתפות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully