וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 26: "רחוב סומסום" משתלטת על השדה הוויראלי

הילית וולברג

19.2.2013 / 12:35

הטרנד של הצבעות וירטואליות למען מטרה משותפת כבר השיג כלב לשתי אחיות חמודות וגרם לנערה נורבגית לאבד את בתוליה. איך תוכנית הילדים האגדית "רחוב סומסום" קשורה לכל זה?

סיכוי קלוש ש-16,000 לייקים בפייסבוק (והמספר עולה) יביאו את הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לנאום בכיכר רבין, אבל האמונה שהצבעה וירטואלית המונית יכולה לגרום לדברים לקרות היא לא בשמיים. רק בחודש שעבר מיליון לייקים בפייסבוק השיגו כלבלב לשתי אחיות חמודות מאמריקה, ובאותו הזמן מספר זהה של לייקים נדרש כדי לשכנע צעירה נורבגית לשכב עם החבר שלה בפעם הראשונה (בסיפור שהתחיל כבדיחה וכנראה שנגמר באובדן התמימות).

והנה, בסוף השבוע האחרון הוצבה לה מטרה וירטואלית נוספת, הפעם על ידי ערוץ היוטיוב של "רחוב סומסום", אחת מתוכניות הילדים האהובות בעולם כולו. המטרה הוצבה כחלק מקמפיין חדש שבסך הכל מבקש להפוך את חברת ההפקה של התוכנית, Sesame Workshop, למלכ"ר הראשון שיגיע למיליארד צפיות ביוטיוב. לא בשביל כלבלב או בשביל נאום היסטורי בכיכר ובטח שלא בשביל שכנוע מפוקפק ולא הולם בפייסבוק, אלא בשביל "להמשיך במשימה שלנו לחנך ילדים ברחבי העולם", משימה אצילית למדי.

את הקמפיין מייצג דווקא הטלי מונסטר, אולי בשל ההיסטוריה של הבובה כפריקית של צפייה בטלוויזיה ואולי כי המותג הפופולרי אלמו עסוק בשיקום תדמית מאז הפרשה המביכה בכיכובו. בווידאו, טלי עובר לו על הסרטונים הפופולריים בערוץ ולפתע מגלה סרטון סודי ביותר שאורכו חמש דקות ו-15 שניות החסום לצפייה. מספר הקלקות על העכבר מגלות לטלי ולצופים שהסרטון ייפתח לצפייה כשהערוץ יגיע למיליארד צפיות. בתחתית המסך מופיע כפתור שמבקש מכם לשתף את הסרטון עם חברים ובעמוד הקמפיין תוכלו גם למצוא המלצה על פלייליסט המאגד את מיטב הלהיטים של "רחוב סומסום" בשנים האחרונות. שם תוכלו למצוא את "Elmo's Song" הממכר, את המחווה של קוקי מאנסטר לקארלי ריי ג'ספן, את הגרסה של גרובר (כרובי) לפרסומת של אולד ספייס ואת הפארודיה הלימודית על "אחוזת דאונטון" שמבדילה בין upside down ל-Rightside up.

מעבר למטרה הנעלה שמציב הקמפיין, הוא גם תזכורת לעבודה הנפלאה שעושה חברת ההפקה הזאת מאז 2006 בזירה הדיגיטלית. עבור מוסד ותיק כמו "רחוב סומסום", ההתחדשות וההסתגלות לעולם דיגיטלי חדש היא לא דבר של מה בכך. ההתכתבות עם כל מה שוויראלי והממים הסומסומיים קיבלו בשנים האחרונות מקום של כבוד ברשת ומפתיע לגלות שהפופולריות של הערוץ לא היתרגמה לכדי צפיות.

נכון לרגע עליית הוידאו ביום חמישי נספרו כ-978,247,378 צפיות (כמעט 22 מיליון צפיות חסרות להגשמת המטרה) ובמהלך סוף השבוע הוא הצליח להשיג כמעט 3 מיליון צפיות נוספות. הנתון הזה אמנם מקרב את המפלצות של ג'ים הנסון למטרה הנכספת, אבל במדד הסטטיסטי של הערוצים ביוטיוב המחושב לפי צפיות ונרשמים, לערוץ של Sesame Street יש דרך ארוכה לעשות. כרגע הוא מדורג במקום ה-64, רחוק מהערוץ של ג'סטין ביבר שנמצא במקום השני אחרי Machinima הפופולרי או מהערוץ של ריהאנה במקום השלישי. אפילו ליידי גאגא שנענשה בסוף השנה שעברה בהורדה של 156 מיליון צפיות (לאחר שהאקרים ניפחו את מספר הצפיות שלה) ממוקמת בבטחה במקום העשירי ברשימה. אבל קוקי, אלמו וטלי עוד הרחק מאחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מאויים. ג'סטין ביבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות זאת, "רחוב סומסום" מסתפקים במועט. מיליארד צפיות יקרבו אותם בסך הכל למקום ה-60 ברשימה, ואולי דווקא המטרה הצנועה הזאת הולמת את הערך החינוכי שרחוב סומסום מייצגת ביחד עם קצב גדילה גובר של ערוצי חינוך ביוטיוב בשנה האחרונה. בהתאם לכך החלו גולשים לתהות באשר לתוכן הסרטון הסודי. אותה אג'נדה חינוכית גורמת לרבים להמר על סרטון של קאונט וון קאונט, או בשמו העברי מר סופר (הרוזן הנודע שאוהב לספור דברים) שבוודאי ימצא מה לעשות עם מספר יפה כמו מיליארד. גולשים אחרים מצאו לנכון לבקש מעל הטיימליין של "רחוב סומסום" בפייסבוק שהסרטון המדובר לא יכיל מחווה מכל סוג ל"גנגנם סטייל" ושלא נגמור בסוף עם גרסה מפלצתית ומופרעת במיוחד ל"הארלם שייק" המנדנד.

עשיתם כבר לייק ל"רחוב סומסום"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully