וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר הסף: התחזית המלאה לאוסקר

20.2.2013 / 0:05

נגמרו המשחקים, וביום ראשון הקרוב יגיע ערב האוסקר. האם מישהו יכול לדגדג את "ארגו", האם ישראל שוב תצא בידיים ריקות והאם דה-נירו ידאג לרגע היסטורי בלתי נשכח

הסרט הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: "ארגו", "לינקולן", "חיי פיי", "אופטימיות היא שם המשחק", "עלובי החיים", "ג'אנגו ללא מעצורים" "כוננות עם שחר", "אהבה", "חיות הדרום הפראי"

ההימור שלנו: "ארגו"

למה יזכה: כי הוא קיבל כל עיטור אפשרי עד כה, ולפי כל התקדימים, זה אמור להבטיח לו גם את הפרס הגדול מכולם – בהתאם לכך, אין איש שמהמר נגדו; כי בשנה עמוסת מחלוקות פוליטיות, הוא לא מכעיס איש חוץ מהאיראנים – ולהם אין זכות הצבעה; כי הוא עוסק בתעשיית הקולנוע וגם גורם לה להרגיש טוב עם עצמה, ולכן היא תשמח לתגמל אותו; כי בניגוד לשאר המתחרים, הערך שלו לא מתאדה בצפייה ביתית, מה שסייע לו להתחבב על חברי האקדמיה שצופים במועמדים במסך הביתי שלהם; חוץ מזה, הוא גם סרט מעולה.

יחזור על עצמו גם באוסקר? "ארגו" מקבל את גלובוס הזהב

הבמאי הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: אנג לי ("חיי פיי"), סטיבן שפילברג ("לינקולן"), מיכאל הנקה ("אהבה"), דיוויד או.ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק"), בן צייטלין ("חיות הדרום הפראי")

ההימור שלנו: אנג לי

למה יזכה: כי הפייבוריט בקטגוריה זו היה סטיבן שפילברג, אבל הוא הלך ואיבד גובה – חלוקות הפרסים שקדמו לאוסקר הוכיחו כי "לינקולן" שלו הרבה פחות פופולרי מכפי שאפשר לחשוב; מפני שמכל המועמדים, ההישג האמנותי של אנג לי הוא הגדול ביותר או לפחות המובהק ביותר – אחרי הכל, הוא הצליח להביא אל הבד רומן שנחשב בלתי ניתן לעיבוד קולנועי, לשכלל את טכניקת התלת-ממד ולגרום לטיגריס ממוחשב להיראות אמיתי לגמרי; כי הוא זכה בעבר בפסלון הזה, על "הר ברוקבק", והאקדמיה אוהבת לפרגן מחדש לזוכי עבר, בעיקר אם יש הפרש שנים בין הזכיות ואם הם עצמם כבר נחשבים לאגדות חיות; כי אישיותו הסימפטית הפכה אותו לחביבם של רבים מן המצביעים. נוסף לזאת, השחקנים בהוליווד סוגדים לו בגלל עבודותיו הקודמות, ואילו הצלמים, אנשי האפקטים וכיוצא בזה מעריצים אותו בגלל זו הנוכחית; כי "חיי פיי" צפוי לגרוף שלל אוסקרים בטקס, אפילו יותר מ"ארגו", ולכן רק טבעי שהיוצר שלו ייקח את הפרס השני בחשיבותו באירוע; כי הגיע הזמן לתת סוף כל סוף את האוסקר לבמאי שעבד בתלת-ממד.

ייקח בפעם השנייה? אנג לי זוכה באוסקר על "הר ברוקבק"

השחקן הראשי הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: דניאל דיי לואיס ("לינקולן"), יו ג'קמן ("עלובי החיים"), דנזל וושינגטון ("הטיסה"), ברדלי קופר ("אופטימיות"), ג'ון הוקס ("מפגשים")

ההימור שלנו: דניאל דיי לואיס ("לינקולן")

למה יזכה: כי מתחילת עונת הפרסים הנוכחית, הוא היה המועמד הרציני היחיד בקטגוריה הזו, ואיש מעולם לא הימר נגדו, כך שהמומנטום שלו בלתי ניתן לעצירה; כי הוא מגלם דמות שהיתה באמת, מה שבאופן מסורתי מקנה עדיפות באוסקר; כי הוא כבר זכה פעמיים וכפי שכבר צוין כאן במקרה של אנג לי, האקדמיה אוהבת להעלות על הבמה מישהו שכבר מכיר אותה מקרוב; כי גם מי שלא אהב את "לינקולן", ויש רבים כאלה, התקשה שלא להתפעם מן התצוגה העילאית שלו; כי האמת היא שהתחרות בקטגוריה הזו לא חזקה במיוחד השנה, כך שלא היה ועדיין אין מי שיאיים עליו.

יקרה בפעם השלישית? דנייאל דיי-לואיס זוכה באוסקר הראשון שלו על "כף רגלי השמאלית"

השחקנית הראשית הטובה ביותר

מועמדות לפי סדר סיכויי הזכייה: עמנואל ריבה ("אהבה"), ג'ניפר לורנס ("אופטימיות"), נעמי ווטס ("הבלתי אפשרי"), ג'סיקה צ'סטיין ("כוננות"), קוואנז'ין וואליס ("חיות הדרום הפראי")

ההימור שלנו: עמנואל ריבה

למה תזכה: כי היא הצליחה לצבור תנופה אדירה בשבועות האחרונים ולהתחיל לנשוף בעורפה של הפייבוריטית ג'ניפר לורנס, ובאוסקר – כמו במערכות בחירות – מנצח בדרך כלל מי שצובר את המומנטום בישורת האחרונה; כי היא תחגוג את יום הולדתה ה-86 ביום הטקס, ויהיה קשה לאקדמיה חובבת הדרמטיות והסמליות לוותר על ההזדמנות לארגן לה חגיגה שכזו; כי המצביעים יודעים שזו ההזדמנות האחרונה שלה לזכות בפסלון, בשעה שלורנס עוד תקבל כאלה בעתיד; כי היא זכתה בפרס של האקדמיה הבריטית לקולנוע, ובדרך כלל מי שקוטפת אותו ממשיכה את הרצף גם אצל האמריקאים; כי "אהבה" הוא סרט אהוב, עד כדי כך שהאקדמיה תבקש לתת לו פרס נוסף חוץ מהפסלון המובן מאליו לסרט הזר; כי תצוגת המשחק המושלמת שלה גורמת לכל אחד לחשוב על עצמו, על סבתא שלו, על אמא שלו או על אשתו, ולכן היא כה מעוררת אהדה.

יקרה גם באנגלית? עמנואל ריבה זוכה בפרס לומייר הצרפתי על "אהבה"

שחקן המשנה הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: רוברט דה-נירו ("אופטימיות"), טומי לי ג'ונס ("לינקולן"), כריסטופר וולץ ("ג'אנגו"), פיליפ סימור הופמן ("המאסטר"), אלן ארקין ("ארגו")

ההימור שלנו: רוברט דה-נירו

למה יזכה: כי פייבוריט מספר אחד, טומי לי ג'ונס, משחק ב"לינקולן" השנוי במחלוקת, ואילו פייבוריט מספר שתיים, כריסטופר וולץ, זכה באוסקר לא מזמן, וזה יהיה קצת מוגזם מבחינת האקדמיה לכבד אותו שוב כל כך מהר, בעיקר בהתחשב בעובדה שהוא עדיין אאוטסיידר אוסטרי בהוליווד; כי דה-נירו אמנם עדיין לא זכה באף פרס עד כה, אבל יש לו רוח גבית מן התקשורת ומכל חבריו, הרבים מן הסתם, בתעשייה; כי כל מי שאוהב אותו וחייב לו ירצה להוקיר אותו על תפקידו הנורמלי הראשון מזה שנים, מה עוד שמי יודע מתי יהיה לו עוד אחד כזה. גם כי כמו במקרה של ריבה, יש כאן הזדמנות להפיק רגע היסטורי מרגש – אוסקר ראשון לאחד מגדולי השחקנים אי פעם, שלא נגע בפסלון כבר מעל שלושים שנה; כי הוא מפגין ב"אופטימיות" תצוגה משובבת לב; כי זה סרט אהוב, שזה יהיה אולי הפרס היחיד שיקבל בערב.

יתקמבק? דה-נירו זוכה באוסקר על "השור הזועם", לפני יותר משלושים שנה

שחקנית המשנה הטובה ביותר

מועמדות לפי סדר סיכויי הזכייה: אן התוואי ("עלובי החיים"), סאלי פילד ("לינקולן"), איימי אדמס ("המאסטר"), הלן האנט ("מפגשים"), ג'קי וויבר ("אופטימיות")

ההימור שלנו: אן התוואי

למה תזכה: כי היא גם כך אולי הצעירה החביבה ביותר על אנשי התעשייה – ובהתאם לכך גם נבחרה להנחות את האוסקר לפני שנתיים; כי היא סימנה ב"עלובי החיים" וי על כל הצ'ק-ליסט הדרוש לזוכים בפסלון – חווה טרנספורמציה פיזית, סובלת ומתה; כי היא מפגינה בסרט כישורי זמרה, והאקדמיה מעריכה שחקנים שמצטיינים בתחום נוסף; כי כמו במקרה של דה-לואיס, היא סומנה כפייבוריטית מלכתחילה, ולרגע לא איבדה גובה.

תפגוש את הבמה מהצד האחר שלה? אן האתוויי מנחה את האוסקר

התסריט המקורי הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: "ג'אנגו ללא מעצורים", "אהבה", "כוננות עם שחר", "ממלכת אור הירח", "הטיסה"

ההימור שלנו: "ג'אנגו ללא מעצורים"

למה יזכה: כי מי שהיה הפייבוריט כאן, "כוננות עם שחר", הפך בעקבות המחלוקת הפוליטית סביבו לסרט טמא; כי האקדמיה נוהגת להשתמש בקטגוריה זו כדי לפצות סרטים מוערכים, שנחשבים עדיין קיצוניים וחצופים מכדי לזכות בפסלונים מרכזיים יותר, ו"ג'אנגו" הוא בדיוק כזה; כי הסרט כבר ניצח בקטגוריה הזו בכמה פרסים קודמים, וזה סימן טוב מבחינתו לבאות; כי האקדמיה כבר העניקה לטרנטינו את פרס התסריט על "ספרות זולה", כך שמבחינתה ניצחון שלו כאן הוא כבר דבר טבעי; כי עבודת הכתיבה החדה והחכמה של היוצר אכן ראויה להערכה.

מקומו הטבעי: טרנטינו זוכה באוסקר על "ספרות זולה"

התסריט המעובד הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: "ארגו", "לינקולן", "אופטימיות", "חיי פיי", חיות הדרום הפראי"

ההימור שלנו: "ארגו", פרי עטו של כריס טריו

למה יזכה: כי כמעט כל הסרטים שלקחו בעבר את הפסלון לסרט הטוב ביותר קיבלו גם עוד פרס מרכזי אחד לפחות, ובהקשר זה אין ל"ארגו" עוד הרבה אופציות ריאליות חוץ מאשר בקטגוריה זו; כי גם כאן הפייבוריט היה "לינקולן" ואז הלך וצנח; כי עבודת הכתיבה של כריס טריו מבריקה ומלוטשת, ועוסקת בסוגיות שמעניינות את האקדמיה – הקשר בין הקולנוע למציאות, למשל.

הפנים שמאחורי התסריט: הדמות שעליה מבוסס "ארגו"

סרט התעודה הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: "שוגר מן", "שומרי הסף","How To Survive a Plague", "חמש מצלמות שבורות", "המלחמה הבלתי נראית"

ההימור שלנו: "שוגר מן"

למה יזכה: כי זה סרט שכמעט כל מי שרואה אותו אוהב אותו – למעשה, קשה למצוא קונצנזוס דומה בקטגוריות אחרות; כי בדרך כלל, כאן ובקטגוריה של הסרט העלילתי, זוכה מי שמצליח לרגש הכי הרבה אנשים – וזה הדין במקרה של "שוגר מן"; כי נכון, "חמש מצלמות שבורות" ו"שומרי הסף" נחשבים "חשובים" יותר, אבל ניסיון העבר מלמד כי זה לא בהכרח שיקול בקטגוריה הזו; כי אם לחברי האקדמיה היה כל כך אכפת מישראל ומהסכסוך, הם כבר היו נותנים אוסקרים ל"בופור" ו/או "ואלס עם באשיר" ו/או "עג'מי"; כי הוליווד, כמו שאר העולם, מאוהבת בכוכב הסרט, סיקסטו רודריגז, ובסיפור שלו, ורק רוצה ליצור עוד הזדמנויות כדי לשמוע עליו ולשמוע אותו.

הפעם הוא ישיר שיר ניצחון? אחד משיריו הטובים של גיבור "שוגר מן"

וכל השאר

לאחר שקטפה כמעט כל פרס אפשרי בעולם המוזיקה, אדל צפויה לקחת גם אוסקר – בקטגוריית השיר המקורי ביותר על שיר הנושא של "סקייפול". פייבוריטים כמעט בטוחים נוספים הם "אהבה" בקטגוריית הסרט הזר, "חיי פיי" בקטגוריות הצילום והאפקטים ו"The Paperman" של דיסני בקטגוריית סרט האנימציה הקצר.

לעומת זאת, אפשר למצוא קרבות שקולים ולעתים משולשים בקטגוריות אחרות – "ראלף ההורס", "אמיצה" ו"פרנקוויני" צמודים זה לזה במלחמה על פרס סרט האנימציה הארוך הטוב ביותר. בקטגוריית המוזיקה המקורית, הקרב ניטש בין "ארגו", "לינקולן" ו"חיי פיי", ובזו של העריכה הוא משתולל בין "ארגו" ו"כוננות עם שחר". בגזרת התלבושות ייאבקו "אנה קרנינה" ו"עלובי החיים", וכל אחד מהם ינסה לעקוף את "חיי פיי" בקטגוריית עיצוב ההפקה. בקטגוריית האיפור, לעומת זאת, המאבק של "עלובי החיים" הוא מול "ההוביט".

בקיצור, אם התחזית הזו מדויקת פחות או יותר, הערב יסתיים בכך ש"ארגו" יקבל את האוסקר לסרט הטוב ביותר, "חיי פיי" יתגלה כזוכה במספר הרב ביותר של קטגוריות, דה-נירו וריבה יבטיחו על הבמה רגעים היסטוריים בלתי נשכחים וישראל שוב תצא בידיים ריקות. מנגד, בשנה כה תחרותית ורבת תהפוכות, ייתכן שלפחות בחלק המקרים יקרו דברים אחרים לגמרי – בקיצור, משעמם לא יהיה.

לא ראיתם כלום? לא נורא, כל סרטי אוסקר 2013 בקצת יותר משתי דקות

גזרו ותצחקו עלינו אחר כך – התחזית המלאה

הסרט הטוב ביותר: "ארגו"
הבמאי: אנג לי, "חיי פיי"
השחקן הראשי: דניאל דיי-לואיס, "לינקולן"
השחקנית הראשית: עמנואל ריבה, "אהבה"
שחקן המשנה: רוברט דה-נירו, "אופטימיות היא שם המשחק"
שחקנית המשנה: אן האתוויי, "עלובי החיים"
התסריט המקורי: "ג'אנגו ללא מעצורים"
התסריט המעובד: "ארגו"
סרט התעודה הארוך: "שוגר מן"
סרט האנימציה הארוך: "ראלף ההורס"
העריכה: "ארגו"
הצילום: "חיי פיי"
האפקטים: "חיי פיי"
עיצוב ההפקה: "חיי פיי"
התלבושות: "אנה קרנינה"
האיפור: "עלובי החיים"
המוזיקה: "חיי פיי"
השיר: "סקייפול", אדל
עריכת הסאונד: "כוננות עם שחר"
מיקס הסאונד: "עלובי החיים"
סרט האנימציה הקצר: "Paperman"
הסרט העלילתי הקצר: "Open Heart"
הסרט התיעודי הקצר: "אסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully