וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אקו"ם חולקו: דודו אהרון התרגש, שלמה ארצי הבריז

"כבוד לחלוק את הפרס הזה עם האמן והיוצר שלמה ארצי", אמר אהרון על הבמה. בטקס בהנחיית אורי גוטליב הוענקו פרסים גם לריף כהן, עמיר בניון, אביב גדג' והגיטריסט יהודה קיסר

אתמול (רביעי) התקיים טקס פרסי אקו"ם, בו מעניק הארגון פרסים בתחום המוזיקה הפופולרית, זו השנה ה-55. בטקס משעשע בהנחיית אורי גוטליב, הוענקו פרסים על הישגי השנה, מלחין השנה, תגלית השנה, פרסים לעידוד פרסום היצירה, פרס מפעל חיים על שם נעמי שמר ליוצרת תלמה אליגון ופרס מפעל חיים על שם אהוד מנור ליוצר מאיר גולדברג. בין מקבלי הפרסים היו שלמה ארצי, דודו אהרון, עמיר בניון, יהודה קיסר, לונא אבו נסאר, ריף כהן, בלקן ביט בוקס, יואב גינאי, אביב גדג', תומר הדדי ועוד. השנה, ועדת השיפוט כללה את צרויה להב, דני רובס, יוסי גיספן, יעקב נווה ועמרי רונן.

לאחר שאביב גדג' קיבל את הפרס בקטגוריית עידוד המחבר, הזמין גוטליב את דודו אהרון לבמה לקבלת הפרס על מלחין השנה, אותו הוא חולק עם שלמה ארצי שלא הגיע. "דודו, רק שתדע שהם דיברו עם הסוכן שלי ורצו שאני אהיה הרווק", אמר גוטליב לאהרון שמשתתף בעונה הבאה של ריאליטי השידוכים הידוע. "אבל זה לא סכומים, מה שיש לערוץ 10 להציע, אני שמח שהם הסתדרו". אהרון עלה לקבל את הפרס ואמר "אני מתרגש מאוד להיות במעמד המכובד הזה. תודה לאקו"ם ותודה לוועדה שבחרה שבחרה בי. זה כבוד לחלוק את הפרס הזה עם האמן והיוצר שלמה ארצי. אני מקדיש את הפרס לקהל שלי שמלווה אותי עוד מתחילת הדרך ועד היום. כילד שגדל בקריית עקרון, היה לי חלום לכתוב שירים ושאנשים ישמעו אותם. תודה למנהל שלי אייל ולעופר מנחם. תודה רבה לכם וחג פורים שמח". מייד לאחר מכן ביצע אהרון את שירו "כשאלך".

טקס פרסי אקו"ם 2013. נמרוד סונדרס
דודו אהרון/נמרוד סונדרס

מי שחלק, כאמור, עם אהרון את הפרס היה ארצי, אותו כינה גוטליב "יוצר צעיר ומבטיח". בהמשך אמר "שלמה לא היה יכול להגיע, הוא בהופעה מאתמול. אבל הוא ביקש שאני אקריא את המכתב הבא. 'חברי אק"ום היקרים וחבר השופטים הנכבד, נבצר ממני להגיע לטקס, אבל אני רוצה להודות על הכבוד בקבלת פרס המלחין. להלחין זה בהחלט מקצוע של בודדים, אבל זה עדיין כיף לא נורמלי עבורי. את שירי האלבום 'אושר אקספרס' עשו איתי הרבה אנשים ובראשם המפיק פטריק סבג ומעבד רוב שירי האלבום, בן ארצי. מי שנתן טעם ללחנים הם גיא בוקאטי ודודו טסה. אודה כמובן גם לאברהם טל, אמיר דדון ואבי ועקנין שנתנו ללחנים את הסטייל והשפיץ. אני מברך את דודו אהרון ואת כל שאר זוכי הפרסים, נראה לי שהמוזיקה עדיין שומרת על העולם ועדיין עושה אותו יותר טוב, אז העיקר שנמשיך לכתוב. שלכם באהבה, שלמה".

פרס הישג השנה למעבדים הוענק לבלקן ביט בוקס שלא הגיעו. בסרטון שהכינו מבעוד מועד אמרו חברי ההרכב "אנחנו מצטערים שלא יכולנו להגיע. תודה גדולה על הפרס שניתן לנו, תודה רבה לאקו"ם. אנחנו מאחלים לכל היוצרים עוד שנים של יצירה נהדרת ושופעת ותודה רבה".

טקס פרסי אקו"ם 2013. נמרוד סונדרס
אורי גוטליב/נמרוד סונדרס

עובד אפרת, יו"ר דירקטוריון אקו"ם, העניק למוזיקאי הנערץ יהודה קיסר את הפרס על מפעל חיים. "מאז ועד היום אנשים מתהדרים בצליל הגיטרה הבלעדי שלו", אמר אפרת. "קיסר הטביע חותם על למעלה מ-400 שירים כמעבד מוזיקלי. לאור תרומתו למוזיקה הישראלית, אקו"ם החליט להעניק לו את הפרס". קיסר עלה לבמה ואמר בנאומו כי הוא "בדרך כלל לא מדבר אלא מנגן. אבל הפעם צריך לדבר. אני שמח וגאה שהרבה מהיצירות שלי מהוות נכס צאן ברזל של הזמר הישראלי. זכיתי לראות אותו גדל ומתפתח. הכל התחיל כשהייתי ילד קטן ושברתי את הרגל בלונה פארק. ישבתי בבית ושאלו אותי מה אני רוצה. ביקשתי גיטרה. לימדתי את עצמי לנגן עליה ויש לי רק דבר אחד להגיד: אל תפסיקו לחלום כי בסוף זה מתגשם. והתודה הגדולה ביותר מגיעה לאהבתי הגדולה מכולם, הגיטרה".

"אני שמח קודם כל שהחליטו לתת לי פרס כזה" אמר קיסר לוואלה! תרבות. "ארבעים שנה אני במוזיקה, ולא חשבתי מעולם על פרסים, רק על המוזיקה. עשיתי כל מה שאפשר כדי לגרום לה לקרות. הייתי בקצת משברים בשנים האחרונות אבל עכשיו השתקמתי והכל בסדר. זה לא מאוחר מדי, כי אם היו מביאים לי את הפרס אחרי עשרים שנה זה כאילו אומרים לי 'קיבלת, עכשיו לך הביתה' (צוחק). אני כבר כמעט בן שישים וזה הזמן לקבל את הפרס הזה על המפעל שלך. במהלך השנים תמיד שמחתי בשביל אמנים שקיבלו את הפרס. אף פעם לא חשבתי שזה מגיע לי, אני עושה מוזיקה, אני לא מסתכל ימינה ושמאלה, זה לא חשוב. אבל בשבילי זה מחמאה גדולה וכל הכבוד לחברי אקו"ם".

"אני לא באזור של המלחמות האלה, אני עושה מוזיקה", אמר קיסר בתגובה לאי שידור תכנית הגמר של "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2 (קיסר התארח בתכנית חצי הגמר בה נודע כי השידור מוטל בספק). "אני נהנה ממוזיקה ונהנה מהתכנית של אייל, ואם כבר מדברים על אייל אז זו הזדמנות להודות לו על זה שהוא תומך בי".

עוד בטקס, עמיר בניון קיבל פרס בקטגוריית הישג השנה על השיר "את", והמחבר יואב גינאי זכה גם הוא בפרס הישג השנה על יכולתו "לנוע במיומנות רבה ובכישרון רב בין ז'אנרים שונים, גובה טקסט שונה, בין גבוה ונמוך" – כך נימקו השופטים. פרס הישג השנה לתגלית הוענק ליוצרת ריף כהן שאלבומה "A Paris" זכה להצלחה מעבר לים. פרס לעידוד פרסום היצירה הוענק למלחין תומר הדדי.

טקס פרסי אקו"ם 2013. נמרוד סונדרס
ריף כהן/נמרוד סונדרס

פרס חיצוני על שם אהרון גפן לתמיכה בהפקת אלבום, הוענק ליוצרת לונא אבו נסאר. פרס ליצירה אודיו ויזואלית לילדים הוענק ליוצרים עפרה ועידן עינב על הקלטת שיצרו עבור ילדים לקויי שמיעה בשם "שרים ומסמנים", ופרס להישג מיוחד בתחום הזמר החסידי, הוענק ליוצר ישי לפידות שההרכב קינדרלעך שהוא עומד מאחוריו ביצע שיר על הבמה. פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם הוענקו לאלכס וייס ולמרטין מוסקוביץ' שהלך לעולמו בשנת 2008.

טקס פרסי אקו"ם 2013. נמרוד סונדרס
לונא אבו נאסר/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully