וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור מורה: "תעודת עניות למשנה לראש הממשלה שזוהי אשתו"

אלכס פולונסקי

25.2.2013 / 8:34

במאי "שומרי הסף" שהתמודד לאוסקר הגיב לתוקפנות של ג'ודי ניר מוזס שלום כלפי סרטו ולעבר "חמש מצלמות שבורות" שהתמודד לצידו על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר

למרות הציפיות והסיכוי הסטטיסטי, שכן שני סרטים ישראלים היו מועמדים בטקס האוסקר השנה, "שומרי הסף" של דרור מורה ו"חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד בורנט, שהתמודדו על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, לא יביאו לתעשיית הקולנוע המקומית את הפסלון מהטקס היוקרתי של עולם הקולנוע, לאחר שהפרס נקטף על ידי "מחפשים את שוגרמן".

על אף חשיבותם הפוליטית, החברתית והקולנועית של שני הסרטים, מאז ההכרזה על מועמדותם לפרס האוסקר, לא היתה אליהם כל התייחסות מצד ראש הממשלה או שרת התרבות, שכן שניהם, כל אחד בדרכו, יוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל בעבר בכלל, ובפרט זו הנוכחית - "שומרי הסף" מורכב מראיונות עם שישה ראשי שב"כ לשעבר שחותרים בדבריהם לכך שהידברות עם ההנהגה הפלסטינית הינה הפתרון לסכסוך; "חמש מצלמות שבורות" מציג את העוולות של גדר ההפרדה בבילעין ומתעד את הפעילות נגדה.

אמש (ראשון) צייצה בחשבון הטוויטר שלה ג'ודי ניר מוזס שלום, אשת המשנה לראש הממשלה, שהיא " מאחלת לנציגי ישראל באוסקר שלא יזכו בכלום". הבוקר, לאחר הטקס, הוסיפה לכך וכתבה (שגיאות ההגהה במקור – א.פ): " מעולה להתעורר ולקרא שגם חברי האקדמיה בדעתי.מקוה שהאחראים על עזרה תקציבית, מכספי משלם. המיסים, לסרטים שרוצים לקבור אותנו ישלמו בכיסאם"; זאת כנראה בהתייחס לקרן רבינוביץ' וערוץ 1 שתמכו ב"שומרי הסף" וערוץ 8 שתמך ב"חמש מצלמות שבורות".

"המשפטים האלה מעידים עליה הרבה יותר ממה שהם מעידים על הסרט", אמר מורה לוואלה! תרבות בהתייחס להתבטאות ניר מוזס שלום. " אם אשת המשנה לראש הממשלה חושבת שסרט שבו מדברים שישה ראשי שב"כ שנתנו את חייהם למען בטחון המדינה ואומרים לדעתם איפה נמצאת מדינת ישראל בשל המשך השליטה על עם אחר, בעוד שמבחינתה מדובר סרט 'שרוצה לקבור אותנו', זו תעודת עניות למשנה לראש הממשלה שזוהי אשתו".

לצד דברים אלה, מורה הודה ש"מצד אחד יש אכזבה, אני לא אתכחש שרציתי לזכות. כשאתה מגיע כל כך קרוב אבל לא זוכה בסוף, זה מאכזב. אבל מצד שני לא הבאתי את עצמי לכדי אשליות, ידענו שאנחנו לא המועמד המוביל. כשאתה רואה סביבך כמה אנשים מוכשרים היו מועמדים, אתה מרגיש בחברה טובה של הרבה מאוד אנשים שהיו שם קרובים ולא זכו. עכשיו אני מסתובב ועובר ליד שרליז ת'רון, כשלידי נמצאים סטיבן שפילברג, ברברה סטרייסנד וקתרין זיטה ג'ונס - אין על מה להתלונן; זו חוויה מדהימה שלא אשכח זמן רב. וזהו, עכשיו לסרט הבא".

"אין בי תחושת אכזבה ולו הקטנה ביותר", סיפר דוידי דקות ספורות לאחר ההכרזה על הזוכה בקטגוריית הסרט התיעודי. "'שוגרמן' זה סרט שמדבר על צניעות וענווה, ואני חושב שבשיח הפוליטי זה נושא חשוב. אני שמח שיצירה כזו שעוסקת בצניעות זוכה באירוע כמו האוסקר".

עוד הוסיף דוידי שהיו לו שני חלומות כש"חמש מצלמות שבורות" יצא: "חלום אחד הוא שהסרט יוקרן בערוץ בערוץ 2 (מה שאכן קרה – א.פ), והחלום השני הוא שהסרט יגיע לבתי ספר בישראל. בינתיים, יותר קל להכניס סרט לאוסקר מאשר שמשרד החינוך יאפשר לו להיות מוקרן בבתי ספר. המשך המסע עם הסרט יהיה להגשים את החלום הזה – להקרין את הסרט בפני תלמידים לצד שיח אינטיליגנטי ומעמיק".

אוסקר 2013: ”ארגו” הוא הזוכה הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully